تاریخ انتشار: 1401/05/18 21:54
رئال مادرید- اینتراخت فرانکفورت؛
کد خبر: 18168

آنجلوتی - کلاسنر؛ جدالی زیبا برای فتح سوپرجام‌ اروپا در فصل۲۰۲۲

رئال مادرید و اینتراخت فرانکفورت دیدار نهایی چهل و هفتمین دوره سوپر جام را برگزار میکنند.
 آنجلوتی - کلاسنر؛ جدالی زیبا برای فتح سوپرجام‌ اروپا در فصل۲۰۲۲

امین یزدانی؛ چهل و هفتمین دوره رقابت‌های سوپر جام اروپا بین دو تیم رئال مادرید(قهرمان چمپیونزلیگ) و اینتراخت فرانکفورت(قهرمان یورولیگ) روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت۲۳/۳۰  در ورزشگاه المپیک هلسینکی  برگزار می شود.

دوتیم رئال مادرید و اینتراخت فرانکفورت  قهرمان‌ دو تورنمنت مختلف فصل گذشته فوتبال اروپا طبق سنت دیرین یوفا برای تعیین قهرمان قهرمانان اروپا یا سوپرجام قاره سبز باید در ورزشگاه  خاطره انگیز المپیک هلسینکیِ کشور  شمالی اروپا به مصاف هم بروند.

شاگردان آنجلوتی در یک هفته مانده به برگزاری رقابت‌های لالیگا،هنوز درفصل جاری دیداری رسمی را برگزار نکرده‌اند ،حال آنکه شاگردان گلاسنر در نخستین دیدار این فصل بوندسلیگا ۶-۱ توسط بایرن درهم کوبیده شدند تا مونیخی‌ها نیز انتقام باخت (۵-۱) فصل گذشته خود را از قهرمان‌ یورو لیگ گرفته باشند.

 احتمالا چنین شکست تحقیرآمیزی در روند تیمی شاگردان گلاسنر در این بازی تاثیرگذار باشد،هرچند درفوتبال حرفه ای اروپا هر بازی شرایط خاص خودش را دارد.

اینتراخت که درفصل گذشته بازی‌های بسیار زیبا و جذابی را در یورو لیگ انجام داده بود و حتی تیم‌های بزرگی چون بارسلونا،،وستهم و گلاسکو رنجرز را نیز شکست داده و با شایستگی قهرمان یورو لیگ شده بود، درنخستین دیدار رسمی خود به شدت ازسوی شاگردان ناگلزمن تنبیه شدند تا هواداران خود را در بهت فرو برده تا آنها مغموم روانه خانه‌های خود شوند.

اینتراخت پس از دیدار مقابل بایرن، فلیپ کاستیچ مهاجم باکیفیت، تکنیکی و سرعتی صرب و تاثیرگذار خود را که یکی از ارکان اصلی قهرمانی‌اش در یورو‌لیگ بود، راهی یوونتوس شد و امشب قطعا قادر به همراهی تیم آلمانی نیست، هرچند آنها ماریو گوتسه هافبک کهنه کار آلمانی را به خدمت گرفته اند،اما درغیاب کاستیچ خط حمله اینتراخت با چالس و مشکلاتی روبرو خواهد شد.

خط دفاعی سه نفره اینتراخت درمقابل بایرن پاشنه آشیل تیم گلاسنر بود و فضاهای خالی بین مدافع مرکزی و دو مدافع میانی متمایل به سمت راست و چپ و فضاهای خالی بین فولبک‌ها می‌تواند درمقابل وینگرهای سرعتی و تکنیکی رئال مادرید به مشکلات کمرشکنی تبدیل شود.  

گلاسنر در بازی‌هایش از مدل پایه ۱-۲-۴-۳ استفاده می کند،اما ممکن است در غیاب کاستیچ دست به تغییراتی در مدل پایه خود بدهد.

اما در آن سوی زمین شاگردان آنجلوتی قرار دارند، تیمی فصل گذشته به شکلی دراماتیک و‌ژنتیکی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند و پیش از فتح سی‌ال، لالیگا را نیز برتاریخ افتخارات خود افزودند، اما آنها پیش از بازی امشب، هنوز دریک بازی رسمی، محک جدی نخورده‌اند. کهکشانی‌ها فردا شب قرار است در دیداری  حساس و مهم مقابل تیمی قرار بگیرند که زخم خورده از نخستین بازی‌اش در بوندسلیگا می آید.

کهکشانی‌ها درفصل جاری ، رودیگر مدافع تنومند، قلدر و سرعتیِ آلمانی را درخط دفاعی شان بکار گرفته‌اند و‌ از طرفی شوامنی هافبک مقتدر و قدرتمند فرانسوی را نیز برای محکم کردن کمر میانی به خدمت گرفته‌اند تا به نوعی نقاط ضعف خود را پوشش دهند، هرچند آنها بشه دت به مهاجم نوک‌ هدف نیاز دارند که بتواند با توجه به سن وسالِ بالای بنزما که دیگر  همانند سالهای گذشته قادر نیست در کلیه رقابت‌ها به زمین برود، جذب کنند که تاکنون در چنین کاری موفق نبودند و کارلتو قرار است از آزارد بعنوان نوک کاذب گاها بجای بنزما استفاده کند.

آیا مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه ادن آزارد درطول یک فصل فرسایشی اجازه چنین فرصتی را به او می دهد؟

کارلتو از مدل پایه ۳-۳-۴ استفاده می کند هرچند درطول بازی به دو مدل ۱-۵-۴ و ۲-۴-۴ نیز تغییر سیستم می دهد‌.

تقابل دوتفکر و دو سبک فوتبال اتریشی- آلمانی ازیک سو  و اسپانیایی -ایتالیایی ازسوی دیگر می‌تواند برجذابیت و‌حساسیت و زیبایی این دیدار  بیفزاید و آن را برای بینندگان TV و‌تماشاگران حاضر در استادیوم  نیز زیباتر و مهیج تر کند.

 تیم های بارسلونا و آث میلان با پنج بار قهرمانی در این رقابت‌ها رکورد داران کسب سوپرجام اروپا هستند وچنانچه مادریدی ها دراین دیدار پیروز میدان شوند، آنها هم به رکورد 5 قهرمانی دست خواهند یافت و همانند لیگ قهرماناندرصدر فاتحان سوپرجام اروپا قرار خواهند گرفت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3woja6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


به جای مانده از دیدار نهایی سوپرکاپ اسپانیا/متخصص، سنت شکنی نکرد