تاریخ انتشار: 1395/06/22 19:08
کد خبر: 261868

مروری بر تصمیم های فنی منصوریان در استقلال

سرمربی استقلال در دیدارهای ابتدایی لیگ عملکردی دور از انتظار داشته و در اکثر نیمه‌ی مربیان بازنده میدان را ترک کرده است
مروری بر تصمیم های فنی منصوریان در استقلال

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، تعویض فرشید اسماعیلی در دقیقه 63 بازی استقلال برابر ماشین‌سازی موجی از انتقادات علیه منصوریان را ایجاد کرد. هواداران حاضر در ورزشگاه در اعتراض به تصمیم منصوریان بارها اسماعیلی را تشویق کردند و درنهایت بعد از پایان بازی هافبک جوان آبی‌ها تنها بازیکنی بود که از سوی حاضران در ورزشگاه به‌شدت تشویق شد تا سکوهای آزادی نسبت به عملکرد منصوریان انتقاد کنند. هرچند سرمربی استقلال در نشست خبری توضیح داد که دلیل تعویض این بازیکن چه چیزی بوده است اما منصوریان هرگز درباره تعویض‌های بد خود در چهار دیدار گذشته و دیدار با ماشین‌سازی صحبت نکرد. تعویض‌هایی که اکثرا بی‌اثر بودند و به استثنا دیدار با پیکان حتی باعث باخت استقلال نیز شدند.

 

استقلال- نفت‌تهران

منصوریان در دیدار برابر نفت‌تهران درحالی‌که آبی پوشان به دلیل مشکل بدنی به مشکل خورده بودند، تنها دو تعویض انجام داد که البته یکی از آنها نیز به دلیل مصدومیت محسن کریمی بازیکن جانشین آبی پوشان بود. استقلال در این بازی نتوانست برتری خود را حفظ کند و تعویض‌های منصوریان نیز گره از کار استقلال باز نکردند تا آبی پوشان اولین امتیازات خانگی را برابر نفت‌تهران از دست دهند.

 

 

 

استقلال‌خوزستان- استقلال تهران

اولین باخت استقلال با منصوریان در اهواز به دست آمد. سرمربی آبی‌ها در اقدامی که نشأت‌گرفته از جوانی او بود با بیرون کشیدن یک هافبک دفاعی، مهاجم مرکزی وارد میدان کرد تا درنهایت آبی پوشان گل دوم را از فضای خالی به وجود آمده در جلوی خط دفاعی به دلیل نبود فرشید باقری تعویض شده دریافت کنند. منصوریان در این بازی در اواسط بازی ترجیح داد تغییر تاکتیک دهد اما این اتفاق کمکی به آبی پوشان نکرد تا او در اهواز نیز ناموفق باشد.

 

استقلال– صنعت نفت آبادان

شاید شاهکار بزرگ منصوریان و تیم فنی او دیدار با نفت آبادان بود. سرمربی آبی‌ها در دقایق پایانی ترجیح داد تا میلاد زکی پور را به میدان بفرستد اما این بازیکن با نمایشی دور از انتظار باعث دریافت گل اول آبی‌ها شد و بعدازآن بود که نفتی‌ها برای شکست استقلال کار سختی نداشته باشند. البته دستیاران منصوریان بعدازاین بازی مسئولیت تعویض‌های اشتباه را گردن گرفتند اما منصوریان باید پاسخگوی اشتباهات تأثیرگذار خود باشد.

 

پیکان- استقلال

این دیدار شاید تنها بازی باشد که منصوریان در نیمه مربیان نمره قبولی گرفت. سرمربی آبی‌ها با اضافه کردن برزای و اسماعیلی در نیمه دوم روند بازی آبی‌ها را دگرگون کرد و برزای جانشین توانست گل یک امتیازی آبی‌ها را وارد دروازه پیکان کند تا نبرد با پیکان یک استثنا در پنج هفته ابتدایی لیگ باشد.

 

استقلال- ماشین‌سازی

منصوریان با استفاده از اسماعیلی و حسینی در ترکیب اولیه خود و بازگرداندن باقری به ترکیب اولیه نشان داد که آبی‌ها روز متفاوتی در پیش دارند اما خط زدن افشین و برزای از لیست هجده‌نفره نکته پنهانی بود که در کنار ترکیب خوب استقلال به چشم نیامد. منصوریان دقیقه 62 با یک تعویض اجباری محسن کریمی نا آماده را وارد زمین کرد که در 30 دقیقه پایانی عملکرد بسیار بدی داشت و هرگز نتوانست به آبی‌ها کمک کند و قطعا آرش افشین که قدرت سرزنی نیز دارد می‌توانست در صورت حضور روی نیمکت گزینه بهتری باشد. بختیار رحمانی تعویض دوم آبی‌ها بود که این بازیکن نیز عملکرد قابل‌توجهی نداشت و نتوانست دفاع سبزپوشان را به‌زحمت بیندازد و اما تعویض سوم منصوریان شاید اوج تصمیمات عجیب او بود. قربانی که در دیدارهای تدارکاتی برخلاف کاوه رضایی فوق‌العاده گلزن ظاهرشده بود، در این بازی نیمکت نشین شد و در دقیقه 83 به میدان آمد تا پیش از آنکه به جو بازی عادت کند، سوت پایان به صدا درآید. قطعا بازیکنی با خصوصیات قربانی می‌توانست بسیار زودتر برای استقلال وارد زمین شود تا درنتیجه پایانی تأثیرگذار باشد و شاید اگر منصوریان از ابتدا به او اعتماد می‌کرد دیگر با استفاده از کلمه بدشانسی، قدرنشناسی مهاجمان خود را توجیه نمی‌کرد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wyb7d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی، آخرین فرصت برای منصوریان