تاریخ انتشار: 1396/05/19 13:03
کد خبر: 189923

اختصاصی/ پیش بازی نفت تهران و ‏پرسپولیس؛ صدرنشینی به بهای قربانی کردن نفت

دیدار پرسپولیس و نفت تهران در هفته سوم رقابت های لیگ برتر امشب در تهران و با قضاوت فغانی در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.
اختصاصی/ پیش بازی نفت تهران و ‏پرسپولیس؛ صدرنشینی به بهای قربانی کردن نفت

امشب پنجشنبه ۱۸مرداد ماه ۹۶،ساعت 20:45 و از  هفته سوم  رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران موسوم به جام خلیج فارس، نفت تهران که بامشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کند و در دو سال اخیر ازعدم ثبات مدیریتی به شدت رنج می برد، در وزرشگاه نه چندان خوب و ناهموار تختی تهران، میزبان شاگردان برانکو درقواره پرسپولیس،خواهند بود.

این دوتیم تهرانی، درحالی رو در هم قرار می گیرند که حدود یک ماه پیش نیز، در سوپرجام فوتبال کشور  مقابل هم قرار گرفته بودند که درنهایت قرمزپوشان تهرانی موفق شدند حریف امشب خود را با ۳گل مغلوب کنند و سوپرکاپ ایران را برای اولین بار درتاریخ باشگاه خود به ثبت رسانند. اما شرایط امشب تیم نفت تهران، با آن زمان،اندکی متفاوت تر است،زیرا درخشان مربی باتجربه ایران که به خوبی تیم پرسپولیس را می شناسد، کم کم با به خدمت گرفتن چند مهره باتجربه درخط دفاع و همچنین جذب چند بازیکن جوان و با انگیزه درچند پست مهم، درصدد ترمیم نقاط ضعف تیمش برآمد و توانست درمیان تعجب وشگفتی همگان تا به امروز با شکست دادن سپیدرود رشت و همچنین کسب یک امتیاز شیرین مقابل فولاد خوزستان در گرمای وحشتناک اهواز ، با ۴امتیاز از 2دیدار ابتدایی فصل جاری و قرار گرفتن در رده هفتم، از وضعیت خوبی درجدول رده بندی برخوردار است. نفت تهران علیرغم کسب ۴ امتیاز از 2 دیدار برگزار شده، هنوز با مشکلات فراوانی دست به گریبان است،ازدست دادن زمان آمادگی پیش فصل، دیر بسته شدن تیم که عدم هماهنگی وهارمونی وانسجام تیمی را به همراه دارد، بالابودن میانگین سنی درخط دفاعی که بعدها ممکن است نتوانند براثرفشار بازی ها،مصدومیت گریبانگیرشان شود و کارایی گذشته خویش را نداشته باشند ازیک طرف، و مشکلات عدیده مالی و لجستیگی ومشخص نبودن مالکیت تیم و به ویژه بی ثباتی درراس هرم مدیریت دراین تیم ریشه دار تهرانی، می تواند این تیم قدیمی را در ادامه با چالش های جدی تری، مواجه نماید. اما باید قبول کرد که این تیم به رغم  مشکلات یادشده بازیکنان وکادر فنی، نفت تهران در بازی امشب در برابر پرسپولیس رویایی آن هم در زمین ناهموار تختی، از انگیزه های خاصی برخوردارند. آنها قطعا به دنبال حداقل امتیاز هستند وبرای چنین منظوری، درخشان روی به بازی دفاعی فشرده وبستن فضاهای کلیدی جلو و بین مدافعین خودی و از کار انداختن خط  میانی مقتدر پرسپولیس خواهند بود.

.نفتی ها  هم چنان در طول زمان بازی، نیم نگاهی به ضدحملات و شروع مجددها خواهند داشت و این کل استراتژی حمید درخشان برای بازی امشب است، اما این راهبرد تاچه زمان می تواند در بازی دوام بیاورد،به شرایط بازی و استحکام خطوط میانی و دفاعی نفت و کارایی خط ومیانی وحمله پرسپولیس و استفاده ازفرصت هایی است که همواره برای مهاجمین  پرسپولیس ایجاد می شود، بستگی دارد.

درخشان برای بازی امشب در ترکیب اولیه اش ممکن است، از فراهانی،بنگر،آل نعمه،بیک زاده،محمدی زاده(فشنگچی)،کامدار،عزت کرامت،هاشمی،حقدوست،زینالی،و آل کثیر ،استفاده کند. حمید درخشان چشم به حرکات حقدوست ،زینالی و آل کثیر درفازحمله دارد و از عزت کرامت کاپیتان باتجربه خود و هاشمی و کامدار برای جنگ میانه میدان،دل بسته است. آیا خط دفاعی مسن وباتحربه نفت می تواند جلو دار طارمی ،منشا وعلیپور و احمدزاده و امیری شود؟ پاسخش را امشب خواهیم گرفت.امشب مدافعین نفت،کارسخت ودشواری در برابر خط حمله تند وتیز وتکنیکی  پرسپولیس که بازی ترکیبی و جابجایی وتحرک وفضاسازی را به خوبی در یک سوم حریف بلد است، دارند.   

پرسپولیس- نفت تهران

 در آن طرف زمین، پرسپولیسی قرار دارد که  پس از کسب سوپرجام کشور ازمسیر دروازه ی حریف امشب خود، نخستین دیدار فصل جدید را با برتری ۲-۰برابر فولادخوزستان، آن هم در ورزشگاه آزادی، شروع کرد.

قرمزپوشان؛ دومین بازی خود را با دشواری مقابل تراکتوری در تبریز برنده شدند که فیفا دست تیم تراکتور سازی را از پنجره نقل وانتقالات تابستانی، کوتاه کرده است و این تیم خوب تبریزی را با مشکلات فراوانی درخط مهم دفاعی و روی نیمکت اش، روبرو کرده است. پرسپولیس که درتمام خطوط تیمی اش ازتعادل و بالانس بسیار خوبی برخوردار است، برخلاف سال گذشته ازنیمکت خوبی نیز برخوردار می باشد و با کسب ۶امتیاز از 2 بازی، فقط به دلیل تفاضل یک گل نسبت به تیم پارس جنوبی جم، تیم شگفتی ساز و تازه وارد لیگ برتر، در رده دوم جدول جای دارد و برانکو و شاگردانش ناچارند برای تثبیت صدرنشینی و بلند پروازی و همچنین دفاع از عنوان قهرمانی خود، نفت را در قربانگاه تختی ازپیش و روی بردارند. آیا دربازی امشب،درخشان به خواسته اش می رسد،یا این برانکو است که به یکته تازی خود همچنان ادامه می دهد؟

برانکو ترکیب اولیه اش را احتمالا با بیرانوند، محرمی،خلیل زاده،انصاری،ماهینی،کامیابی نیا،مسلمان،احمدزاده(نعمتی)امیری،طارمی،علیپور(منشا) می بندد. لوزی میانی پرسپولیس و خط حمله خطرناک تیم برانکو ،دغدغه اصلی حمید درخشان در بازی امشب خواهد بود و تمام فکرو ذکر کادر فنی نفت،ازکار انداختن این دوخط خطرناک،باطراوت و آتشین که پرس را بخوبی در کلیه مناطق زمین انجام می دهند،مشغول کرده است، خطوطی که حتی تیم های بزرگ آسیایی نیز از کنترل و از کار انداختن آنها ناتوان بودند.

دربازی جذاب فوتبال،هربازی نسبت به بازی دیگر،از شرایط خاصی برخوردار است وهیچ چیزی درفوتبال این پرتماشاگرترین و پرشورترین رشته ورزشی، ازپیش قابل پیش بینی نیست وهیچ تیمی خود را ازپیش برنده نمی داند، حتی اگر این تیم پرسپولیسی باشد که بخت اول قهرمانی درفصل جاری شناخته شده است. البته برای برخی ها که احساسی فکر می کنند، برد پرسپولیس را تا حدودی پیش بینی می کنند، اما تا سوت پایان دیدار توسط فغانی این داور بین المللی فوتبال ما، زده نشود، نتیجه بازی را هیچ کس وهیچ کارشناسی نمی تواند دقیقا پیش بینی نماید.

 

پرسپولیس- نفت تهران

آمار وارقام ونکاتی چند از دیدار امشب این دوتیم پایتخت را باهم مرور می کنیم،زیرا این نکات خالی ازلطف نیست.

پرسپولیس تا قبل بازی سوم،۲ دیدارخود در لیگ برتر را با برد تمام کرده است.نفت تهران پس ازشکست درسوپرجام ایران ومقابل حریف امشب خود، در۲دیدار پیشین خود شکستی درکارنامه اش دیده نشده است.

۳ دیدارپیشین این دو تیم با برتری پرسپولیسی ها همراه بوده  و آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه ناهموار تختی، با پیروزی ۲-۰ پرسپولیس به پایان رسیده است. آخرین شکست خارج از خانه پرسپولیس مربوط به هفته پایانی فصل اخیر لیگ برتر ،در مقابل تیم مشهدی سیاه جامگان بود که مشهدی ها با این پیروزی دریک بازی دراماتیک درلیگ برتر باقی ماندند.

دیدارامشب،نخستین صف آرایی حمید درخشان برابر پرسپولیس پس ازاخراج اش از سرمربیگری این تیم بشمار می رود.آخرین برد نفت تهران برابر پرسپولیس برانکو،مربوط به لیگ پانزدهم  می شود که علی منصوریان در راس کادر فنی این تیم بود وهمان باخت باعث شد که  قرمزپوشان تهرانی قهرمانی را ازدست بدهند.

در دیدار امشب می توان به بازیکنانی مانند:امیری ،حسینی کامیابی نیا، بیرانوند اشاره کرد که برای دومین سال متوالی همراه پرسپولیس در برابر تیم سابق خود بازی خواهند کرد،گرچه هنوز طلبکار این تیم هستند . ازآن سوی،بازیکنانی همچون:.نصرتی ،بنگر،آقایی،فشنگچی، آقازمانی،مقابل تیم سابق خود پرسولیس به زمین خواهند رفت. البته احتمالا محمد نصرتی و امیرحسین فشنگچی دو مدافع میانی وکناری نفت تهران، به علت مصدومیت نتوانند به بازی امشب برسند.

امیدوارم شاهد دیداری زیبا و جذاب و خوبی از سوی دوتیم پایتخت باشیم.هرچند زمین ناهموار وبی کیفیت تختی ،بارسا ورئال را نیز زمین گیر می کند.

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zewwz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شاگردان برانکو از اتوبوس نفت با موفقیت عبور می کنند؟