تاریخ انتشار: 1396/01/01 10:25
کد خبر: 221747

نبرد ایران با تیم منتخب جهان در مسیر جام جهانی 2018 روسیه

5 شنبه سوم فروردین ماه 96 ، از سری مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا و راس ساعت 18 به وقت محلی ، دو تیم قطر و ایران در ورزشگاه السد این کشور به مصاف هم خواهند رفت .
نبرد ایران با تیم منتخب جهان در مسیر جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش فرتاک ورزشی، نمایندگان باشگاهی دو کشور طی ماه های اخیر و در عرصه جام باشگاه های آسیا ،  بارها پنجه در پنجه هم انداخته اند که البته کفه ترازو بنفع تیم های کشورمان سنگینی کرده و بدون تردید دو تیم شناخت کافی از آخرین وضعیت آمادگی یکدیگر دارند . از طرفی ایران در مسابقه ای تدارکاتی مقابل عراق ، آخرین استراتژی ها و تاکتیک های ممکنه جهت تقابل با قطر را آزموده است .

قطری ها که باشگاه ها و حتی تیم ملیشان از بازیکنان چند ملیتی بی شماری بهره می برد ، قصد دارند ضمن انتقام باخت در بازی رفت مقابل ایران در ورزشگاه آزادی ، آبروی تیم های باشگاهی خویش مقابل نمایندگان کشورمان را بخرند . قطع به یقین قطر که سرمایه گذاری های کلانی جهت صعود به جام جهانی نموده ، نه تنها خویش را از پیش باخته نمی داند ، بلکه سعی خواهد کرد از امتیاز میزبانی بنحو احسن استفاده نموده و بدش نمی آید خود را در کورس مدعیان صعود به جام جهانی ببیند . علیرغم بازی های باقیمانده این تیم ، این مسابقه مهم ترین دیدار قطر خواهد بود . چرا که سرنوشت حذف یا صعودش را مشخص خواهد کرد . لذا پیش بینی می شود تیم ما بازی بسیار دشواری را در ورزشگاه پیشرفته السد پیش روی داشته باشد .

و اما کارلوس کیروش میبایست از ریسکی که پرسپولیس مقابل الریان مرتکب شد درس عبرت گرفته و بازی صرفا زیبا و هجومی را بدست فراموشی بسپارد . زیرا کوچک ترین سهل انگاری و غفلت از خط دفاعی ، با از دست دادن امتیاز مصادف خواهد شد  . بنابراین با توجه به تعقیب سایه به سایه تیم ما توسط سایر رقبا در جدول امتیازات ، هیچ گونه قصوری در بازی مقابل قطر پذیرفتنی نیست  . کیروش میبایست با الگویی مشابه یا نزدیک به بازی های جام جهانی مقابل نیجریه و آرژانتین ، از بازیکنان بخواهد با یک بازی بسته دفاعی ، مبتنی بر پرسینگ و دفاع لایه ای از یک سوم میانی ، توپ را کاملا در اختیار قطری ها گذارده و فضا را کاملا مال خود کنند تا در موقع قطع نمودن یا لو رفتن توپ قطری ها ، با ضد حملاتی خطرناک توسط بازیکنان سرعتی ، کار را در قطر یکسره نموده و با دشت نمودن چهاردهمین امتیاز ، با امید به کسب 1 پیروزی درخشان مقابل چین در ورزشگاه آزادی ، پیشاپیش جشن صعود به جام جهانی را بگیرد . قطر در این مسابقه به احتمال فراوان با سیستم 4231 پای به میدان گذارده و کیروش نیز ممکن است با سیستم 442 لوزی یا 433 تیم خویش را چیدمان کند .

از تاکتیک های قطر جهت باز کردن لایه های دفاعی ایران میتوان به فرار از کناره ها و ارسال سانتر جهت استفاده مهاجمان ، فرار از کناره ها و پاس رو به عقب در پشت محوطه جریمه جهت شوتزنی ، استفاده از توپ های سوم ، تلاش در جهت گرفتن خطا پشت محوطه جریمه برای سود بردن از ضربات ایستگاهی و حتی ایجاد جو روانی اشاره کرد .

اگر تیم ایران اسیر حواشی پیش بینی شده نشده و بتواند کارهای دفاعی خویش را با تمرکز انجام داده و سازماندهی خویش در تمام خطوط را حفظ نماید ، خواهد توانست با ضد حملات ، حداقل 1 امتیاز و به احتمال فراوان 3 امتیاز این دیدار دشوار خارج از خانه را دشت نماید . البته تمامی این احتمالات در روی کاغذ بوده و گفتنش ساده است ، اما اجرایش بسیار سخت و طاقت فرساست . بایست دید کیروش در مسابقه ای که حکم مرگ و زندگی برای هر دو طرف را داراست ، چگونه خواهد توانست گلیم تیم ملی را از آب بیرون کشیده و مردم کشورمان را امیدوار و قطر را مایوس نماید . در این مسابقه تیمی که کمتر اشتباهات نموده و در مواقع لزوم با یک بازی تخریبی اجازه هنرنمایی در یک سوم میانی خویش را به حریف ندهد پیروز این میدان بزرگ خواهد بود . 

سرشناس ترین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی قطر لوییز مارتین ، خلیفه ابوبکر ، محمد موسی ، حامد اسماعیل ، علی عفیف ، رودریگو تاباتا ، حسن الهیدوس ، پدرو میگل ، سباستین سوریا ، کریم بوضیاف و یوسف حسین میباشند .

از مطرح ترین بازیکنان ایران میتوان رامین رضائیان ، پژمان منتظری ، سید جلال حسینی ، احسان حاج صفی ، علیرضا جهانبخش ، سردار آزمون و ساسان انصاری را نام برد .

نویسنده: محسن بابادی(آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zrqnz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ملی‌پوشان فردا کامل می‌شوند