تاریخ انتشار: 1395/09/28 19:44
پیش بازی آرسنال و منچسترسیتی
کد خبر: 242095

اولین رویارویی گواردیولا و ونگر درلیگ جزیره/ دو سبک نزدیک بهم در دیداریکه می تواند جذاب باشد

دیدار تیم هایی که یک سوی آن پپ گواردیولا بر روی نیمکت حضور داشته باشد و در دیگر سو آرسن ونگر کهنه کار، می تواند بازی منچسترسیتی و آرسنال را زیباتر نماید.
 اولین رویارویی گواردیولا و ونگر درلیگ جزیره/ دو سبک نزدیک بهم در دیداریکه می تواند جذاب باشد

 امشب واز هفته هفدهم رقابت های لیگ برترفوتبال جزیره، در ساعت19:30به وقت ایران، آرسنال که با۳۴ در رده سوم جدول قرار درحساس ترین بازی خود در ورزشگاه الاتحاد شهر منچستر به مهمانی، پپ و سیتی زن هایی می روند که با اختلاف یک امتیاز با توپچی ها در رده چهارم لیگ برتر جزیره ایستاده و برای رسیدن به رده سوم وحتی دوم جدول رده بندی نیاز ضروری ومبرمی به پیروزی دراین دیدار حساس دارد.

فیلسوف اسپانیایی ه هفته هاست حال وروز خوشی را درلیگ برتر سپری نکرده و شدیدا تحت فشار قرار دارد ،توانست درآخرین بازی خود، برنده از زمین خارج شود،گرچه جایگاه من سیتی درجدول نسبتا مناسب است اما هیچگاه تیم های تحت هدایت پپ تا هفته شانزدهم در جایگاه چهارم قرار نداشته اند و این اساسا با نگرش و دیدگاه و استانداردهای این نابغه سرزمین ماتادورها سازگاری ندارد.

AAQyruXUPz9i

گواردیولا کاملا باتفکرات واندیشه های پروفسور فرانسوی که با ۲۰سال تجربه درلیگ انگلستان به تمام روایای فوتبال جزبره آشناست،بیگانه نیست وسابقا چندین بار درلیگ قهرمانان با او مصاف داده که سهم بردهای پپ در آن دیدارها بسیار بیشتر از ونگر بوده است،اما شرایط آن رقابت هابا لیگ جزیره بسیار متفاوت است.

بدون شک درچنین دیدار مهم ومهیجی، آمار و ارقام  اهمیت ندارند و اساس کار در بیرون از زمین و بر روی  نیمکت تیم ها رقم می خورد ومهم نوع تفکر و ذهن آرام دو مربی است که نتیجه را تعیین می کند.

گواردیولا اعلام کرده است که برنامه های جدیدی در راه دارد و از طرفی آرسن ونگر باتجربه که در طول یک دهه اخیر همیشه لیگ را خوب شروع کرده و بد تمام کرده و از سوی کارشناسان و بازیکنان سابق این تیم نیز تحت فشار است، از همتای خود در من سیتی، تمجید و ستایش کرده است.

پپ فعلا در برزخ منچسترسیتی بسر می برد  و با مشقت درحال نفس کشیدن است وگویی لنگان لنگان کنار زمین گام برمی دارد وصلابت گذشته را ندارد.آیا فلیسوف کاتالونی دوباره، ابهت وصلابت و مسیر خود را از طریق دروازه ی توپچی های لندن پیدا می کند؟ن تیجه بازی امشب، حق مطلب را ادا می کند و آن را نشان خواهد داد.

CE00OpHojxby

گواردیولا با 10 پیروزی قاطع در ابتدای فصل وسیر در آسمان فیروزه گون سیتی زن ها ،هم اکنون هواداران آبی های منچستر به قدرت رهبری وتوانایی های او با دیده شک و تردید می نگرند،زیرا بازی های نه چندان جالب ودلچسب وجذاب که با شکست نیز همراه هستند، شرایطی را برای پپ بوجود آورده است که تاکنون درطول دوران مربیگری خود، هرگز آن را تجربه نکرده است و این بازی می تواند شروعی دوباره برای او باشد تا همان گواردیولایی شود که همه انتظارش را دارند.البته این را باید بپذیریم که لیگ جزیره بی رحم ومربیان زیادی را بیشتر از هر جای دیگری قربانی کرده است، اما گواردیولا نیز اهل مبارزه بوده و چالش ها را به جان می خرد.

پپ دراین بازی احتمالا با مدل 4-2-3-1وارد بازی می شود و از براوو، درون دروازه واز ،اوتامندی،استونز،کولاروف و زابالتا درخط دفاعی بازی می گیرد و فرناندینیو و کمی جلوتر یحیی توره، درغیاب گوندوگان مصدوم، بعنوان دوهافبک دفاعی استفاده می کند و دیوید سیلوا و رحیم استرلینگ بعنوان دوبال چپ وراست بازی می کنند واز دی بروین بلژیکی بعنوان مغز متفکر وطراح اصلی تیم پشت سر، ایهی ناچوی جوانکه درغیاب آگوئروی محروم درنوک هدف بازی می کند،استفاده خواهد کرد.سیلوا نسبت به استرلینگ از آزادی عمل وشعاع حرکتی بسیاری برخوردار است ودائما درحال جابجایی وتحرک است ودرکنار کوین دی بروین نیز کار بازیسازی را انجام می دهد.

Ab0kyMSRkFVu

اما درآن سوی زمین آرسنالی قرار دارد که قدیمی ترین مربی حال حاضرشاغل در لیگ جزیره را دراختیار داشته وتجارب گرانبهایی را باخود به همراه دارد و شاید این فصل آخرین حضور پروفسور فرانسوی در لیگ برتر جزیره باشد وچنانچه فصل را با قهرمانی به پایان برساند، مطمئنا،مجسمه ی او درباشگاه آرسنال ساخته خواهد شد و او کسی جز آرسن ونگر مربی با کلاس بالای جهانی، نیست.

او در شناسایی بازیکنان جوان ومستعد فوتبال درجهان بی نظیر است و بازیکنان گمنام فراوانی را به جهان فوتبال معرفی کرده که درتاریخ فوتبال همواره از ونگر دراین مورد به نیکی یاد خواهد شد و در صفحات زرین تاریخ جهان فوتبال نامش ماندگارخواهد ماند و به نوعی فوتبال به او مدیون است.

C54nmBAhmxcW

ونگر معتقد است، که حالا باشگاه آرسنال به سطحی از ظرفیت رسیده که به خاطر پول بازیکنانش را از دست نمی دهد. شکست هفته گذشته تیم ونگر از اورتون آنها را ازصدر اندکی دور کرد.اما آنها در فصل جاری سخت ودسوار می بازند. ونگر سالیان متمادی بر روی نیمکت آرسنال نشسته است و بارها در ورزشگاه الاتحاد من سیتی، توپچی ها را هدایت کرده است، اما پپ گواردیولا هنوز هم فرد بیگانه و ناآشنایی در دنیای شلوغ ومزدحم و مبهم فوتبال بی رحم جزیره است.

ونگر نیز مانند همتای خود در من سیتی با مدل4-2-3-1 پای به بازی می گذارد و از پیتر چک درون دروازه استفاده می کند و از پائولیستا و کوشیلنی،بیرین و مونرئال درخط دفاعی استفاده می کند و از کوگلین و ژاکا، بعنوان دوهافبک دفاعی استفاده می کند و دوبال چپ و راست آرسنال را آیوبی و ولکات خواهند بود و مسعود اوزیل بعنوان طراح وهمه کاره خط میانی آرسنال درفاز تهاجمی که درهفته های اخیر علاوه بر پاسور بودن، درقواره یک گلزن ماهر ظاهر شده است، پشت سر الکسیس سانچر که بعنوان یک نوک هدف کاذب بازی می کند،بکار گرفته می شود.

نقش اوزیل و سانچز و ولکات در فرو ریختن دروازه سیتی زن ها در بازی امشب نسبت به دیگران پررنگ تر است وتقابل خط میانی دوتیم می تواند نقش تعیین کننده ای در رقم خوردن نتیجه بازی داشته باشد.

MIIuqcEniU5r

آمار وارقام دوتیم می تواند جالب توجه باشد. آرسنال در ۶ بازی آخرش مقابل من سیتی حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.توپچی ها در۷دیدار گذشته ی خود برابر من سیتی شکستی نداشته اند .سیتی زن ها در ۱۰ بازی از ۱۱ دیدار گذشته ی خانگی خود در لیگ برتر شکست نداشته اند.

بازیکنان من سیتی بیشتر از هرتیم دیگری برابر آرسنال در لیگ برتر با  کارت قرمز ازطرف داوران ازبازی اخراج شده اند. آن ها با دریافت۸ کارت قرمز رکوردارند. آرسن ونگرفقط ۲ بازی از ۸ بازی گذشته در مقابله با پپ گواردیولا، برنده بوده است ونهایتا پیتر چک در۷ دیدار گذشته که برای آرسنال در لیگ جزیره به زمین رفته، گلی دریافت نکرده است.

امیدوارم این دیدار نیز هم چون سایر دیدارهایی که درلیگ برتر جزیره برگزار می شود، دیداری زیبا، هیجان انگیز،جذاب وتماشایی باشد، زیرا هردو مربی تقریبا از سبکی شبیه بهم در بازی استفاده می کنند و بازی مالکانه تدریجی و خط به خط وپرس سنگین در کلیه مناطق زمین وخصوصا دریک سوم میانی را در دستور کار خود دارند.

دوندگی وبازی سرعتی وعرض دادن سریع به بازی برای ایجاد شکاف دربین موافعین خط دفاعی وزدن به عمق، استفاده از کناره ها برای ارسال های تند وتیز،استفاده ازشروع مجددها که امروزه درفوتبال جهان ازجایگاه ویژه ای برای گلزنی مورد استفاده قرار می گیرد، ازدیگر تاکتیک های دومربی تماما تهاجمی دوتیم آرسنال و من سیتی خواهد بود.

این باری می تواند حاوی نکات فنی وبار آموزشی بسیاری باشد که امیدوارم از آنها در دانش افرایی مربیان جوان و باانگیزه فوتبال کشورمان مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده: امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zw8jj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ونگر: کار گواردیولا در انگلیس ساده بوده