تاریخ انتشار: 1395/10/08 03:59
بررسی آماری تیم‌ها در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر
کد خبر: 239872

برانکو مواظب زهردارترین خط حمله لیگ باشد

تراکتورسازی در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال کشور، با قدرت ظاهر شده تا بتواند پس از چند سال حضور در سطح اول فوتبال کشور جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را به تبریز ببرد.
برانکو مواظب زهردارترین خط حمله لیگ باشد

 در بخش دوم بررسی وضعیت تیم‌های لیگ برتر تا پایان نیم‌فصل نخست، به بررسی تراکتورسازی می‌پردازیم.

 

کلیات

تراکتورسازی لیگ شانزدهم هجومی‌ترین تیم لیگ برتر است و امیدوار است با این خط حمله زهردار بتواند برای اولین بار جام خلیج فارس را فتح کند. تراکتورسازی که در اواسط فصل گذشته، امیر قلعه‌نویی را جایگزین مربی پرتغالی محبوب آذری‌ها، تونی اولیویرا کرد توانست در ادامه لیگ پانزدهم نتایج بهتری کسب کند و این فصل نیز خود را به عنوان یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند. تراکتورسازی قلعه‌نویی در پایان نیم فصل اول تنها با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در جایگاه دوم قرار دارد و با بقیه تیم‌ها اختلاف امتیاز خوبی ایجاد کرده است.

کادر فنی

تراکتورسازان این فصل نیز همکاری خود را با پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر ادامه داده‌اند و توانسته با استفاده از تجربه و هوش او امتیازهای خوبی را تا این جای فصل جمع کند. سرمربی پرشورها یکی از بهترین مدافعان سابق تیم ملی یعنی رحمان رضایی را به عنوان کمک مربی خود بر روی نیمکت این تیم تبریزی می‌بیند.

امیر قلعه‌نویی این فصل لیست تیم خود را با ترکیبی از بازیکنان باتجربه‌ و جوان به دیدار رقبا می‌فرستد. البته شاید او در ادامه فصل حسرت از دست دادن سروش رفیعی را بخورد که به علت پایان یافتن دوران خدمت سربازی‌اش در سرخ‌پوشان تبریز، به احتمال فراوان از این تیم جدا خواهد شد و به گفته خود سروش، مقصد و اولویت‌ اولش بازی در اروپاست.

یکی از جنبه‌های مثبت ترکیب تیم امیر قلعه‌نویی نیمکت قوی این تیم است که بر عکس رقیب اصلی‌اش در لیگ امسال، می‌تواند بازیکنان تاثیرگذاری را جایگزین ۱۱ نفر اصلی خود کند.

 

مدیریت

مدیرعامل سابق پاس تهران، در راس کار مدیریتی نماینده اول تبریز قرار دارد. مصطفی آجرلو که سابقه زیادی در مدیریت باشگاه‌های مختلف نظیر پاس تهران و استیل آذین دارد، با فوتبال کاملا آشناست و راه و رسم حمایت و مدیریت را بلد است. مدیریت تراکتورسازی با حمایت کامل و عمل کردن به وعده‌هایی که بازیکنان و کادر فنی داده توانسته است دغدغه‌های مالی و حاشیه‌ای بازیکنان و مربیان تراکتورسازی را از بین ببرد و تیم باتمرکز لازم در مسیر قهرمانی با سایر مربیان رقابت کند.

 

بازیکنان

لیست بازیکنان این فصل سرخپوشان تبریزی تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان است. تراکتورسازی با به خدمت گرفتن بازیکنان باتجربه‌ای مثل محسن بنگر، لوسیانو ادینیو، محمد نوری و محمد ابراهیمی و اضافه کردن بازیکنان جوانی که تعدادی از آن‌ها سرباز هستند مثل هادی محمدی و علیرضا رمضانی رقابت سختی با قرمزهای پایتخت برای کسب اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دارند. اما شاید مهم‌ترین نکته لیست این تیم در نیم فصل، حضور امید عالیشاه و احمد نوراللهی ستاره‌های تیم رقیب باشد. البته نباید از خروج نام سروش رفیعی یکی از بازیکنان برتر تراکتورسازی در نیم فصل اول چشم‌پوشی کرد.

 

میانگین سنی: ۲۶.۶۵

تعداد گل زده و گل خورده: سرخ‌پوشان تبریزی تا این مقطع از فصل با به ثمر رساندن ۲۴ گل، زهردارترین تیم لیگ بوده و بهترین خط حمله لیگ شانزدهم را به نام خود ثبت کرده‌اند.

تراکتورسازی که در نیم فصل اول بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه اختصاصی خود، انجام داده،‌ توانسته در خانه خطرناک ظاهر شود و اگر بازی با ماشین‌سازی که در ورزشگاه شهید باکری و به میزبانی ماشین‌سازان برگزار شده را در نظر نگیریم، تراکتورسازان ۱۴ گل از ۲۴ گل خود را در بازی‌های خانگی زدند و این یعنی ۱.۷۵ گل در هر بازی. تراکتورسازی همچنین با دریافت ۱۱ گل پس از پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را نیز در اختیار دارد. بهترین گلزنان پرشورها فرزاد حاتمی با ۶ گل، لوسیانو ادینیو و محمد ایران‌پوریان با ۵ گل هستند.

 

زمان گلزنی:

شاگردان قلعه‌نویی بیشترین گل‌های خود را از دقیقه ۶۰ تا ۷۵ به ثمر رساندند.

 

آمار کلی دقایق گلزنی تراکتورسازی:

۰-۱۵: ۳ گل

۱۵-۳۰: ۳ گل

۳۰-۴۵: ۳ گل

۴۵-۶۰: ۶ گل

۶۰-۷۵: ۷ گل

۷۵-۹۰: ۲ گل

 

آمار زمان‌هایی که تراکتورسازی دروازه اش توسط حریفان باز شده است.

۰-۱۵: -

۱۵-۳۰: ۴ گل

۳۰-۴۵: -

۴۵-۶۰: یک گل

۶۰-۷۵: ۶ گل

۷۵-۹۰: -

تعداد کارت زرد و قرمز: تراکتورسازی تا اینجای فصل از لحاظ کارت زرد، آمار جالبی دارند و بازیکنان این تیم ۳۳ بار توسط داور کارت زرد گرفتند اما تاکنون داوران بازیکنان این تیم را با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج نکرده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/456og9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ذوب آهن- تراکتورسازی/ جدال مربیان پرسپولیس و استقلال!

نفس تراکتور پشت سر پرسپولیس
نفت0-2 تراکتورسازی؛

تغییرات بی‌سابقه در ترکیب تراکتورسازی
ذخیره‌ها مقابل نفت تهران فیکس می‌شوند