تاریخ انتشار: 1395/11/27 00:16
فرصت جبران برای تیم های متمول اندک است
کد خبر: 229124

اختصاصی/ تحلیلی بر شرایط تیم های بالای جدول لیگ یک

لیگ دسته اول فوتبال به روزهای حساس خود نزدیک می شود و در این میان تیم های متمول و پر مهره هنوز نتوانسته اند شرایط را برای حضور در لیگ برتر مهیا نمایند.
اختصاصی/ تحلیلی بر شرایط تیم های بالای جدول لیگ یک

لیگ دسته اول فوتبال به روزهای حساس خود نزدیک می شود و در این میان  تیم های متمول و پر مهره هنوز نتوانسته اند شرایط را برای حضور در لیگ برتر مهیا نمایند.

هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال کشور هم با انجام 2 بازی عقب افتاده به پایان می رسد و در این میان جدول لیگ تا اینجای مسابقات دستخوض حوادث مختلفی بوده که شاید مهم ترین آن، عدم نتیجه گیری تیم های پر هزینه ای باشد که برای حضور قدرتمندانه و در نهایت صعود به لیگ برتر میلیاردها تومان متحمل شده  ولی هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده اند.

 

سپیدرود رشت؛ بدون منابع مالی اما همتی بلند

در حال حاضر سپیدرود رشت با یک بازی کم تر و کسب 43 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و اگر بتواند در دیدار با آلومینیوم اراک که فردا انجام خواهد گرفت، برنده از زمین خارج شود، به 46 امتیازاز 24 بازی دست خواهد یافت و با نزدیک ترین رقیب خود یعنی ملوان 4 امتیاز اختلاف خواهد داشت البته اگر سپیدرود با شکست زمین را ترک کند و پارس جنوبی نیز که در حال حاضر با 40 امتیازاز 23 بازی در رده پنجم قرار دارد بتواند مسابقه خود در برابر نفت مسجد سلیمان را با پیروزی پشت سر بگذارد، این پارس جنوبی است که صدر جدول را با 43 امتیاز در اختیار خواهد داشت و تیم های سپیدرود و ملوان را پایین تر از خود خواهد دید که در این صورت تنور لیگ یک گرمایش به نهایت درجه خواهد رسید.

c21Cqg56qCnR

 

ملوان بندرانزلی؛ قوی سپید و سرمربی اخلاقگرا

رده دوم لیگ دسته اول اختصاص به قوای سپید انزلی دارد که سکان هدایتش بر دستان مایلی کهن قرار گرفته است، مربی اخلاقگرا و مبارز در راه سالم سازی فوتبال و همین هم باعث شده که او در هفته های اخیر درگیر با برخی از لیدرها و تماشاگر پسندها شده و تمرکز خود را از دست بدهد.

ملوان در حال حاضر با 42 امتیاز در رده دم جدول قرار گرفته استو در 7 بازی گذشته خود در مرحله برگشت مسابقات توانسته 12 امتیاز اندوحتخ نموده و هم چنان در قامت یک مدعی برای صعود به لیگ برتر خود را معرفی نماید ولی با توجه به اتفاقات چند هفته گذشته و به خصوص چند روز گذشته بین سرمربی ملوان و برخی از حاشیه سازان، معلوم نیست ادامه این روند آبستن چه حوای خواهد بود.

 

NK87S894sSix

 

مس کرمان و گل گهرسیرجان؛ بدنبال شگفتی

در رده های سوم و چهارم جدول لیگ یک تا قبل از 2 بازی باقی مانده از هفته 24، تیم های مس کرمان و گل گهر سیرجان قرار دارند که با 40 امتیاز از 24 بازی منتظر لغزشی از سوی صدرنشینان بوده تا خود را در صدر ببینند و در این راستا ناگفته پیداست که مس از هفت بازی دور برگشت توانسته 17 امتیاز اندوخته نماید و در جدول دور برگشت به تنهایی در صدر قرار بگیرد و این یعنی روند رو به رشد شاگردان ابراهیم زاده تهدیدی جدی برای تمامی تیم ها بوده و می تواند معادلات لیگ یک را بهم بریزد.

 

Z7QF5j1601vy

 با نگاهی گذرا به 5 تیم صدر جدول شاهد این موضوع هستیم که خبری از تیم های متمول لیگ یک در بین آنها وجود ندارد و بادران تهران، اکسین البرز و خونه به خونه که هزینه های فراوانی را متحمل شده اند در رده های ششم، هفتم و نهم جدول قرار دارند، جایگاهی که تحت هیچ شرایطی مالکان آنها را خوشحال نکرده و انتظار این جایگاه با این هزینه ها را نداشته اند.

 

بادران؛ هم چنان امیدوار به جمع صدرنشینان

بادران تهران در هفت بازی گذشته خود در مرحله برگشت مسابقات با 3 پیروزی، 3 تساوی و یک شکست در برابر مس کرمان و کسب12 امتیاز از این بازیها، قدری شرایط خود را در جدول مسابقات نسبت به گذشته بهتر نموده است ولی واقعیت این می باشد که این تیم هنوز نتوانسته در قامت یک مدعی درجه یک خود را نشان دهد و ادامه این روند آنها را از صعود به لیگ برتر دور خواهد کرد و باید ربیعی و شاگردانش کم تر از گذشته امتیازات را از دست بدهند اگرچه در 7 بازی گذشته از مرحله برگشت مسابقات نتیجه خوبی کسب نموده و این تنها نکته امید این تیم متمول می باشد تا انگیزه هایش هم چنان برای صعود به لیگ برتر باقی بماند.

photo_2017-02-14_22-02-46

 

یحیی گل محمدی؛  اکسین امیدوار به آینده

اکسین البرز دیگر تیم متمول و پر هزینه لیگ دسته اول نیز تا پایان هفته 24 باکسب 36 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد تا هم چنان منتظر فرصتی باشد که بتواند خود را با یحیی گل محمدی مربی مطرح و نام آشنای خود به لیگ برتر برساند.

اکسین در بازی های مرحله برگشت مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، از 7 بازی گذشته دارای 10 امتیاز بوده و امیدوار است که بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

این تیم که در هفته ای اول و تا میانه های راه در صدر قرار داشت، به یکباره چار افت شد و به همین دلیل نیزبعد از کسب چند  نتیجه ضعیف، فیروز کریمی سرمربی خود را کنار گذاشت تا با گل محمدی ادامه دهد و حضور این مربی نیز اگرچه روند را بهبود بخشیده است ولی نتوانسته این تیم را بعنوان یک مدعی طراز اول مطرح نماید و باید یحیی چاره ای دیگر بیندیشد.

918Mf8xcNmg1

 

نساجی مازندران؛ امان از درد بی پولی!

در جدول لیگ یک و تا پایان هفته 24 در رده هشتم این جدول نساجی مازندران تیم بدون پشتوانه مالی قرار دارد که تا اینجای کار  با 35 امتیاز فراتر از انتظار ظاهر شده است البته این فراتر از انتظار نه این که بگوییم نتایج این تیم عالی و بیشتر از این توقعی از او نباید داشت، بلکه به این دلیل که نساجی با کم ترین امکانات به جنگ غول ها مالی رفته و از آنها هم بهتر نتیجه گرفته است و ای کاش می توانست قدری از مشکلات مالی خود را حل کرده تا دل هواداران بی شمار خود را بیشتر شادمان نماید.

ncQ68pQGlzy0

 

خونه به خونه؛ اندرخم یک کوچه!

در نهایت می رسیم به تیم متمول و پر هزینه لیگ یک یعنی خونه به خونه که مالک آن حسن زاده هر وقت می خواهد خود را در لیگ برتر ببیند تا رویاهایش را محقق سازد، دچار اتفاقاتی می شود که از مسیر اصلی خارج شده و معلوم نیست تا به کی  این روند ادامه دارد.

خونه به خونه در حال حاضر با کسب 35 امتیاز از 24 بازی در رده نهم جدول قرار دارد، جایگاهی که هیچ آدم بدبینی نیز نمی توانست برای این تیم متصور شود ولی چه می شود کرد، فوتبال است و زیر و بم های خاص خود را دارد و باید به تمام امور آشنا بود و تنها پول نمی تواند کارساز باشد.

خونه به خونه با علی مرزبان بدنبال آقایی در لیگ یک بود و از علی کریمی و مهردادمیناوند و هر آن چه که ابزارهای لازم برای مطرح شدن بود استفاده کرد تا بتواند رویاهایش را محقق سازد که تا اینجای کار نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه در رده نهم جا خوش کرده و معلوم نیست در ادامه آبستن چه اتفاقاتی در این تیم باشیم.

خونه به خونه بعد از این که دید با مرزبان نمی تواند به نتایج مورد نظر دست یابد، دست به دامان متخصص لیگ یک نادر دست نشان شد تا رویاهای خود را با این مربی کار کشته محقق سازند، کاری سخت و شاید فوق العاده پر و پیچ و خم که دست نشان باید همه موانع را از پیش رو بردارد.

 

eTBUmIrGl0O2

خونه به خونه در مرحله برگشت مسابقات لیگ یک از 7 بازی گذشته خود دارای 7 امتیاز شده و به طور میانگین از هر بازی یک امتیاز اندوخته است که این برای تیمی که ادعای صعود به لیگ برتر را داشته و از هیچ هزینه ای فرو گذار نبوده، بسیار وحشتناک و نا امید کننده است.

با نگاهی گذرا به تحلیل شرایط تیم های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور، به این نتیجه می رسیم که تیم های صدرنشین با کم ترین امکانات توانسته اند به نتایج دلخواه دست یابند و تیم های متمول با هزینه های چندین و چند میلیاردی هنوز اندرخم یک کوچه قرار دارند و اگر تا قبل از پایان هفته سی ام وضعیت خود را بهبود نبخشند، دیگر نمی توان به آنها برای حضور در لیگ برتر امیدوار بود و باید رویاهای خود را در سالهای بعد دنبال نمایند.

 

نویسنده: نادر دارستانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/459plm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شانس کدام تیم برای قهرمانی نیم فصل اول لیگ یک بیشتر است؟
یادداشت روز؛