تاریخ انتشار: 1402/04/10 20:00
کد خبر: 3500

بالن زدن قلب چیست؟

بالون زدن رگ قلب یا آنژیوپلاستی (Angioplasty) نوعی روش کم تهاجمی است که برای رفع انسداد شریان‌ها و بازگرداندن جریان طبیعی خون به اندام‌ها یا بافت‌های خاص بدن استفاده می‌شود.
بالن زدن قلب چیست؟

بالون زدن رگ قلب یا آنژیوپلاستی (Angioplasty) نوعی روش کم تهاجمی است که برای رفع انسداد شریان‌ها و بازگرداندن جریان طبیعی خون به اندام‌ها یا بافت‌های خاص بدن استفاده می‌شود. در اصطلاح آنژیوپلاستی، «آنژیو» به معنی رگ خونی و «پلاستی» به معنای باز کردن است.

شریان‌ها یا سرخرگ‌های شما رگ‌هایی خونی با مسئولیت رساندن خون غنی از مواد مغذی و اکسیژنه به اندام‌ها و بافت‌های شما هستند.

با تجمع چربی، کلسترول، کلسیم و سایر مواد موجود در خون، سرخرگ باریک یا مسدود می‌شود. به این تجمع پلاک (plaque) می‌گویند و با گذشت زمان شریان‌های شما را سخت و باریک و جریان خون غنی از اکسیژن را محدود می‌کند.

در یک حمله قلبی، ممکن است پلاک پاره شود و کلسترول را به داخل شریان بریزد و به‌طور بالقوه منجر به لخته شدن جریان خون شود.

در طی آنژیوپلاستی استاندارد، پزشک برشی در کشاله ران یا مچ دست ایجاد کرده و یک لوله یا کاتتر را به داخل رگ وارد می‌کند. سپس کاتتر را به سمت بالا می‌برند و در رگ خونی آسیب‌دیده اطراف قلب قرار می‌دهند. با جستجوی عبارت « فیلم بالن زدن قلب» در سایت‌های تخصصی پزشکی می‌توانید تمامی مراحل آن را مشاهده کنید.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
آیا گشادی دریچه قلب در بارداری به بچه صدمه می‌زند؟
نحوه صحیح درمان گرفتگی رگهای قلب
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45jam3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آنژیوپلاستی برای درمان گرفتگی عروق قلب