تاریخ انتشار: 1396/03/25 09:00
برانکو هم مثل کی روش از آقای گل بازی بگیرد!
کد خبر: 203548

مهدی پرسپولیس، یا طارمی تیم ملی؟ کدام یک بهتر است؟

مهدی طارمی در تیم ملی با وجود همه ستارگان فیکس بازی می کند و خوب هم گل می زند.
مهدی پرسپولیس، یا طارمی تیم ملی؟ کدام یک بهتر است؟
با وجود سردار آزمون، کریم انصاری فرد و گوچی که همه‌شان در لیگ‌های اروپایی خوب گل می‌زنند مهدی طارمی در تیم ملی ذخیره نشد و در آخرین بازی تیم ملی هم فیکس بازی کرد و گل زد. چرا مهدی طارمی در تیم ملی راحت‌تر گل می‌زند و کمتر موقعیت هدر می‌دهد؟ این به خاطر نگاه متفاوت کی‌روش به مهدی طارمی است. 
 
در حالی که برانکو از مهدی طارمی به عنوان مهاجم راس استفاده می‌کند کی‌روش از این بازیکن به عنوان مهاجم کاذب یا مهاجم در سایه و یا به عبارتی بال بهره می‌برد و از او می‌خواهد از عقب به فضا بزند. در پرسپولیس به این خاطر همه توپ‌ها به او ختم می‌شود و او ابتدا باید کنترل توپ کند تا موج دوم حمله شکل گیرد و این توان زیادی را از مهدی طارمی می‌گیرد. از همه مهم‌تر مهاجم راس همیشه از سوی مدافعان میانی یا مدافعان کناری مهار و پوشش داده می‌شود و این کار مهدی طارمی را سخت می‌کند در حالی وقتی از عقب به فضا می‌زند می‌تواند به راحتی فضاهای خالی را برای حرکت انتخاب کند. عین گلی که به تیم ازبکستان زد. شاید به خاطر توانی که از مهدی طارمی در جدال با خط دفاعی حرف گرفته می‌شود او به هنگام ضربه زنی تمرکز خود را از دست می‌دهد اما وقتی از عقب به فضا می‌زند مسیری را برای حرکت انتخاب می‌کند که مطمئن است به هدف ختم می‌شود و این کمتر موجب برهم زدن تمرکزش به خاطر دفع توپ از سوی حریف می شود.
 
شاید به خاطر موفقیت‌های مهدی طارمی برانکو نگاهش را نسبت به این بازیکن تغییر دهد و در استفاده از این بازیکن مثل کی‌روش عمل کند. این بهترین کار ممکن برای پرسپولیس و مهدی طارمی است و به نوعی می‌شود گفت هر بازیکن را برای بازی در پستی ساخته‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45v68d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بهتر است طارمی از پرسپولیس جدا شود!

پیشنهاد به طارمی؛ بازار گرمی یا واقعی؟!
برانکو ناراضی شد تا طارمی دوباره پیشنهاد خارجی داشته باشد