تاریخ انتشار: 1396/12/21 23:59
کد خبر: 156224

کدام گلر بیشترین شانس را برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران در روسیه دارد؟

کدام گلر بیشترین شانس را برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران در روسیه دارد؟

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با توجه به ظرفیت محدود تیم ملی کشورمان در پست دروازه بان، کی‌روش در انتخاب‌هایی چالش برانگیز دانیال داوری، رحمان احمدی و علیرضا حقیقی را به عنوان سه دروازه بان نهایی اش انتخاب کرد و در اقدامی جالب توجه ترجیح داد از حقیقی جوان و کم تجربه در سه بازی حساس این جام مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی استفاده کند اما اکنون سرمربی پرتغالی تیم ملی با توجه به آمادگی دروازه بان‌های ایرانی دست بازتری برای انتخاب نفرات دارد.

در ادامه به بررسی تمام کاندیداهای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی در جام جهانی خواهیم پرداخت.

بیرانوند، بی ثبات تر از همیشه

علیرضا بیرانوند، پس از انتقالش از نفت تهران به پرسپولیس توانست با ثبت کلین شیت­‌های پی‌در‌پی بسیار سریع خودش را به دروازه تیم ملی برساند. البته حضور بیرانوند در تیم ملی به گمان برخی کارشناسان فقط به لطف کمک خط دفاعی قدرتمند تیم ملی و پرسپولیس به این دروازه‌بان در ثبت کلین شیت­‌هایش بود.

البته علیرضا بیرانوند این روزها از فرم ایده آلش فاصله زیادی گرفته که همین امر موجب نگرانی عده­ زیادی از فوتبال دوستان از عملکرد احتمالی او در مقابل تیم ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش شده است. بیرانوند همچنان در لیست کی‌­روش حضور دارد و با توجه به حضور ثابت در تمامی مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه اگر بتواند به وضعیت خود سر و سامان ببخشد به احتمال زیاد سنگربان اصلی ایران در روسیه خواهد بود.

سید حسین حسینی، استعداد نو ظهور

حسینی جوان، پس از پایان دوران سربازی‌اش در ملوان و حضور دوباره در اردوی آبی­‌پوشان مدتی زیر سایه سید مهدی رحمتی بود تا اینکه در نهایت ابتدا منصوریان و سپس شفر به این گلر جوان اعتماد کردند و این اعتماد منجر به ظهور یک دروازه‌بان قدرتمند و در حد و اندازه‌­های ملی در چارچوب استقلال شد. جدی‌ترین رقیب بیرانوند برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی نیز همین حسینی جوان است که برخلاف رقیبش این روزها در چارچوب دروازه استقلال بسیار خوش می­‌درخشد.

برای درک عمیق ارزش­‌های این گلر جوان کافی‌است نگاهی به آخرین بازی استقلال برابر العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا بیندازیم؛ دیداری که حسینی در آن با یک دبل سیو فوق العاده مانع از شکست استقلال شد. به اعتقاد بسیاری، حسینی بهترین گزینه برای دروازه تیم ملی در روسیه است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عملکرد او به شدت از سوی کی‌روش زیر ذره بین است.

علیرضا حقیقی، گلر اروپا دیده

تجربه بازی در جام جهانی و حضور در فوتبال اروپا ویژگی‌های مثبت حقیقی برای حراست از دروازه تیم ملی نسبت به سایر مدعیان است. حقیقی از جام جهانی ۲۰۱۴ تا مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شماره یک تیم ملی بود اما به دلیل آسیب دیدگی و افت ناشی از این امر مدتی نتوانست در اردو‌ها شرکت کند تا اینکه کی روش از دو دیدار آخر تیم ملی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برابر کره جنوبی و سوریه باردیگر به او اعتماد کرد.

هرچند نمایش درخشان حقیقی در ترکیب تیم اسکیلستونا نیز نتوانست مانع سقوط این تیم ضعیف به دسته پایین‌تر لیگ سوئد شود اما این‌امر سبب نمی‌شود کی روش نام او را از جمع گزینه‌های مدنظرش برای جام جهانی روسیه خارج کند.

محمد رشید مظاهری، ذخیره‌­­ای مطمئن

محمد رشید مظاهری، عملکرد با ثباتی در ترکیب ذوب آهن در فصل پیش رو داشته است و به همین دلیل کی روش پس از چند ماه غیبت او در اردو‌های تیم‌ملی از بازی با توگو و روسیه بار دیگر مظاهری را به تیم‌ملی دعوت کرد.

مظاهری دروازه‌­بان با کیفیتی است اما به طور معمول حضور او در تیم ملی همچنان به عنوان گلر ذخیره بوده است.

حامد لک، گزینه دور از ذهن اما ممکن

لک در سال­‌های اخیر جزو بهترین دروازه بان‌های لیگ ایران بوده است. او فصل گذشته با عملکرد خوبی مانع از سقوط سایپا به لیگ دسته اول شد و امسال نیز این روند را در فولاد ادامه داد. هرچند شکستگی بدموقع بینی لک، او را از حضور در مرحله اول اردوی تیم ملی برای دیدار مقابل پاناما و ونزوئلا محروم کرد اما لک مقابل توگو حتی شانس بازی نیز به دست آورد. بدون شک او با درس گرفتن از اتفاق بدی که برایش در جریان یکی از آخرین اردو‌های تیم ملی پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ رخ داد، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که از لحاظ فنی و اخلاقی نظر کی‌­روش را جلب کند.

اخباری، عالی در تراکتور متوسط در سایپا

اخباری جزو باثبات‌ترین دروازه‌های ملی پوش فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر بوده است و کی‌روش ترجیح داد پس از غیبت او در دو اردوی اخیر تیم ملی بار دیگر به دروازه بان سایپا اعتماد کند. با این وجود اخباری روزهای درخشان را در سایپا تجربه نمی­‌کند و حتی در این تیم تبدیل به نیمکت نشین شده است.

اخباری خوب می‌داند با تداوم روند متزلزلش در جمع نارنجی پوشان پایتخت بسیار بعید است اعتماد سرمربی پرتغالی تیم ملی را برای قراردادن نام خود در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ جلب کند.

سوشا مکانی، غیرممکن تر از همیشه

حضور سوشا مکانی در اردو‌های تیم ملی هیچ‌وقت با ثبات همراه نبوده است. مکانی که با شروع نیم فصل دوم لیگ به نفت آبادان پیوسته بود، نتوانست کیفیتی که در گذشته از خود نشان داده بود را تکرار کند. به تازگی نیز کی‌­روش روی نام او خط قرمز کشید. البته این نکته را نباید فرموش کرد که مکانی در مقطعی که در اروپا بازی می­‌کرد توانست اعتماد کی‌روش را جلب کند اما با وجود رقبای سرسختی که از آن­‌ها صحبت کردیم به نظر نمی‌­رسد که گلر پرحاشیه سابق تیم ملی شانسی برای حضور در روسیه داشته باشد.

امیر عابدزاده، پا جای پدر

امیر عابدزاده پس از آنکه نتوانست در پرسپولیس به گلر اصلی این تیم تبدیل شود به راه آهن پیوست و به جز چند بازی درخشان در ترکیب این تیم، درخشش چندانی نداشت. حضور در اروپا فرصت مناسبی بود تا عابدزاده کوچک بتواند به دور از سنگینی نام پدر، توانایی‌های خود را نشان دهد. هرچند که او در روزهای ابتدایی حضورش در ماریتیمو پرتغال نتوانست گلر مطمئنی برای این تیم باشد اما نمایش خارق‌العاده در چند بازی پیاپی منجر به حضور او در اردوی تیم‌ملی شد. امیر عابدزاده سنگربان جسور و توانمندی است اما هنوز باید برای رسیدن به جایگاهی که پدرش در آن قرار داشت تلاش کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45w7zo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی خطرناک علیرضا بیرانوند!