تاریخ انتشار: 1395/10/01 21:23
پیش بازی بایرن مونیخ و‏ لایپزیگ؛
کد خبر: 241427

بازی امشب مشخص می کند؛ عیار واقعی آنجلوتی و هازن هوتل

بایرمونیخ و لاپیزیک تا ساعاتی دیگر در ورزشگاه آلیانزآره نا به مضاف هم می روند تا یکی از حساس ترین بازی های نیم فصل اول لالیگا را برگزار نمایند.
 بازی امشب مشخص می کند؛ عیار واقعی آنجلوتی و هازن هوتل

امشب و از ساعت 22:30به وقت ایران بایرن مونیخ در آلیانزآره نا، ورزشگاه اختصاصی خود درشهر مونیخ و در مهم‌ترین و حساس‌ترین  و مهیج ترین جدال غرب و شرق فوتبال آلمان، میزبان تیم شگفتی ساز وتازه صعود کرده این فصل بوندسلیگا،تیم لایپزیگ(لایپزیش )خواهد بود و به نوعی انتظارها به سر آمده است تاهمه تقابل تیم های رده اول و دوم (البته هر دوتیم دارای۳۶امتیاز هستند وبایرن باتفاضل ۶گل بیشتر نسبت به لایپزیگ درصدر قرار دارد) جدول رده بندی فوتبال آلمان را مشاهده کنند.

بایرن مونیخ، تاریخچه اش مملو از افتخارات داخلی و اروپایی و جهانی را در کارنامه دارد و طرف دیگر دیدار امشب، لایپزیشی است که امسال در بوندسلیگا، چهره شد و شگفتی آفرید و همه منتظر یک لسترسیتی دیگری، ازنوع آلمانی اش هستند تا معادلات بوندسلیگا را دراین فصل بهم بزند.

 

uq4LemVsAh18

 

تمام فوتبالدوستان آلمان و اروپا و حتی جهان، بی صبرانه منتظرند تا این بازی ناب وجذاب را  به نظاره بنشینند تا هم عیار کارلتو دراین فصل به نوعی مشخص شود و هم توان و قدرت و عیار لایپزیگ درچنین دیداری نمایان شود .

این دیدار تقابل سبک شرق وسنت گرای فوتبال آلمان و سبک غرب که برپایه های مدرن و نوین فوتبال آلمان بنا شده است وسالهای سال، خود را دربالاترین سطح فوتبال آلمان واروپا نشان داده است. تفاوت نگاه و نگرش از دونوع مدرسه و دو نوع تفکر واندیشه های مختلف حتی درساختار باشگاه داری است.

این بازی آخرین دیدار این دو تیم در سال ۲۰۱۶ نیز خواهد بود.لایپریگ که به تیم شگفتی ساز وناشناخته ی فوتبال آلمان در سال ۲۰۱۶ شهرت یافت، بدنبال آن است که سال ۲۰۱۶ را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند تا خود را برای پس از تعطیلات زمستانی همچنان آماده نگهدارد تا حداقل سهمیه ی لیگ قهرمانان را برای خود تضمین کند.

آیا این شگفتی ها ادامه دار خواهد بود؟یا درنیم فصل دوم ورق برخواهد گشت و آن روی سکه فوتبال نمایان می شود؟ هر احتمالی درفوتبال ممکن است رخ دهد، زیرا جذابیت فوتبال درهمین راز و رمزها نهفته است.

bQR4TTyidDly

بازی امشب لایپزیگ پدیده ی نوظهور فوتبال آلمان که درسال ۲۰۰۹تاسیس شده و بیشتر مطلق آن را جوانان جویای نام تشکیل داده اند و دربازی ازسرعت بالایی برخوردارند، مقابل پرافتخارترین تیم آلمان و یکی ازقدرت های بزرگ فوتبال باشگاهی اروپا، خیلی از ناگفته ها را در این فصل فوتبال آلمان نمایان خواهد کرد.

رالف هازن هوتل سرمربی لایپزیگ دردیدار امشب تیمش را با مدل4-4-2وارد زمین می کند و از پیتر گولاچی درون دروازه و برناردو دا سیلوا، اوربان، اشتفان ایلزانکر و بنو اشمیتز درخط دفاعی استفاده می کند واز دیمه و کیزر بعنوان دوهافبک میانی استفاده خواهد کرد و امیل فورسبرگ و مارسل سابیتزر بعنوان دوهافبک کناری سمت چپ و راست بازی خواهد گرفت و نهایتا از  یوسف پولسن و ویمر(ورنر) درخط حمله ی خود استفاده می کند.

اما درآن سوی زمین،بایرن مونیخی قرار دارد که از نیرومند‌ترین باشگاه فوتبال آلمان بشمار می رود و در صدد می باشد که یک بار دیگر توان و تاریخ و اقتدارش را به نمایش بگذارد. شاگردان آنچلوتی می‌خواهند درآلیانز آره نا نشان دهد که کدام تیم درفوتبال آلمان حرف اول وآخر را می زند و شاگردان هازن هوتل نیز با اعتماد به نفس خیره کننده ای، برای نشان دادن  شایستگی‌ های خود و این که با چاشنی شانس واقبال تا اینجای جدول نرسیده اند، به مونیخ ومنطقه ی باواریا بار سفر بسته اند.

 مونیخی ها که در آستانه تعطیلات زمستانی و فرا رسیدن کریسمس وپایان نیم فصل اول با شکست لایپزیش برابر اینگول اشتات، بار دیگر با تفاضل گل بهتر نسبت به حریف امشب خود به صدر جدول بازگشتند.بایرنی ها که با گل  داگلاس کاستا،بازیکن تکنیکی وچپ پای برزیلی اش، توانستند دارمشتات را شکست دهند تا همچنان صدر جدول را نگهدارند.

 

MXNSDGWWIoDq

 

آنها پس از چند بازی ضعیف ونا امیدکننده، دوباره به فرم ایده آل و مطمئن گذشته ی خود بازگشتند، زیرا ۴برد متوالی در بوندس لیگا و باقی مانده در صدر جدول به لطف  تفاضل گل بهتر نسبت به لایپزیش، آنها را ازنظر روانی درجایگاه نسبتا خوبی قرار داده است.

بابرنی ها تاکنون نتوانسته آنگونه که مدنظر آنجلوتی باشد، برنامه هایش را در زمین پیاده کنند و بایرن بیشتر روی توانایی های بازیکنانش تا کنون درصد قرار دارند و گذشت زمان باعث پیاده شدن تاکتیک های کارلتو خواهد شد که تعطیلی ۴۰روزه نیم فصل بهترین زمان ممکن می تواند برای تطبیق آن باشد.

ازطرفی برگشتن دوبازیکن تاثیرگذار آنها یعنی فلیپ لام و روبن به تمرینات خبر مسرت بخشی برای آنجلوتی وهواداران بایرن می تواند باشد و از قرار معلوم این دوبازیکن می‌توانند در این دیدار مهم وحیاتی حضور پیدا کنند.کارلو آنچلوتی با پیروزی در دیدار امشب می‌تواند با خیالی آسوده به تعطیلات زمستانی برود و از انتقاداتی که در هفته‌های اخیر ،گریبانش را گرفته بود نیز رهایی پیدا کند.

آنجلوتی دربازی امشب احتمالا ازسیستم 4-2-3-1استفاده می کند واز نویر درون دروازه استفاده می کند وخط دفاعی خودرا با هوملز،آلابا،لام،مارتینز شکل می دهد.و از  ویدال وآلکانتارا(آلونسو)بهره می گیرد واز ریبری و روبن(کوستا)بعنوان دوبال چپ وراست استفاده خواهد کرد ومولر را پشت سر لواندوفسکی که بعنوان نوک هدف بازی می کند، استفاده  خواهد کرد. لوا امید اول گلزنی بایرنی هاست.و مولر که مدتها با افت شدیدی درکار گلزنی روبروست، امشب تمام تلاش خود را برای زدن گل بکار خواهد بست تابا استفاده از نقاط کور دفاع وروزنه های موجود بین مدافعین لایپزیگ ،موفق به اینکار شود.

 رالف هازن هوتل سرمربی لایپزیگ، دو بازیکن مهم و تاثیرگذارش را ممکن است دراختیار نداشته باشد و بازیکنانی مانند، نبی کیتا و مارسل هالستنبرگ به دلیل آسیب دیدگی ممکن است این بازی را ازدست بدهند و همین امر دست هازن هوتل برای جایگزینی آنها را ببندد. البته این یک احتمال است و شاید کادر پزشکی لایپزیگ آنها را به این بازی مهم وکلیدی برسانند.

لایپزیش که تنها نماینده شرق آلمان در بوندس لیگا است، ۳۶ امتیاز تا اینجای کار را دشت کرده است.آنها رکورد دار بهترین عملکرد یک تیم تازه وارد در بوندس لیگا را برای خود به ثبت رسانده اند. آن‌ها همچنین به رکورد خارق ‌العاده ۸ پیروزی متوالی دست یافته اند که باخت برابر اینگول اشتات نوار، پیروزی‌های آنها را پاره کرد اما آنها بزودی خودرا بازسازی کردند و هرتابرلین بالانشین را ازپیش و رو برداشتند ودوباره به کورس رقابت ها برگشتند.

شاگردان هازن هوتل، به دنبال نمایش قدرتمند دیگری هستند تا با متوقف کردن بایرن در آلیانز آره نا به شگفتی ها خود همچنان ادامه دهند و عملکردی همانند آنچه که دربرابر دورتموند، لورکوزن و شالکه،ارائه کردند را دوباره دربازی امشب بروز دهند. هردو تیم بدون تردید به دنبال ۳ امتیاز این بازی هستند، هرچند کسب تساوی برای لایپزیگ درمونیخ می تواند خوب ومناسب ومنطقی باشد.اما باید منتظر شد و دید که کدامیک از این دو تیم، کریسمس را با حضور در صدر جدول بوندس لیگا،جشن خواهند گرفت.

بایرن مونیخ دراین دیدار، ژروم بواتنگ،کینزلی کومان،و گرین را به دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و لایپزیگ نیز، پاپادوپولوس، کامپر، کلوسترمان،واحتمالا  نبی کیتا و مارسل هالستنبرگ را به همین علت درترکیب خود بهمراه نخواهد داشت.

نکات آماری مهم وخاص دیدار، ۱۵ تیم درچنین مقطعی ازبوندسلیگا در دوره های گذشته، موفق شدند که  ۳۶ امتیاز کسب کنند که از بین آنها، ۱۲ تیم، فصل را با قهرمانی به پایان رساندند و دو تیم نیز به نایب قهرمانی بسنده کرده اند و یک تیم نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

بایرن مونیخ در دیدارهای خانگی، بهترین رکورد را دراین فصل ازخود بجای گذاشته است و در دیدارهای بیرون از خانه لایپزیگ، بهترین تیم بوندسلیگا دراین فصل بشمار می رود.این دیدار پنجاهمین حضور هازن هوتل به عنوان سرمربی در بوندس لیگا خواهد بود.

3msohoHJrMCL

بایرن مونیخ با میانگین سنی ۲۷.۹ مسن ترین تیم دراین فصل از رقابت‌های بوندس لیگا است و لایپزیش با میانگین سنی ۲۴.۱ جوان‌ترین تیم بوندسلیگا را در اختیار دارد.بایرن مونیخ ۲۵ دیدار اخیر خود برابر تیم‌های تازه صعود کرده به بوندس لیگا را با پیروزی پشت سرگذاشته است. آخرین شکست آن‌ها به سال ۲۰۰۹  و در برابر کایزرسلاترن تازه صعود کرده به بوندسلیگا باز می‌گردد.

لواندوفسکی در مصاف با ۱۷ تیم از ۱۸ تیم کنونی بوندس لیگا موفق به گلزنی شده است،چنانچه او دربازی امشب، موفق به گلزنی مقابل لایپزیگ شود دروازه تمام تیم‌های بوندس لیگا را روی پاشنه چرخانده است.بایرن مونیخ ۲۲ بازی از ۲۶ بازی خانگی اخیرش در بوندس لیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته است. لایپزیگ در ۹ بازی از ۱۰ بازی اخیرش در بوندس لیگا را بابرد تمام کرده است.لایپزیگ در ۷ بازی از ۸ بازی اخیرش در بوندس لیگا حداقل ۲ گل وارد دروازه حریفانش کرده است.امیدوارم شاهد یک یازی زیبا ،جذاب،دیدنی وتماشایی وسرعتی ازهردوتیم آلمانی باشیم زیرا این یک بازی فینال گونه درنیم فصل اول بوندسلیگا بشمار می رود.امیدوارم نکات آموزشی وفنی پرباری را ازاین دیدار حساس ومهیج ،بیاموزیم،تادر راستای دانش افزایی خود ازآن استفاده کنیم .شاد وسربلند باشید.

 

 نویسنده: امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/489mlm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعاده حیثیت آنجلوتی در یک بازی تشریفاتی
پیش بازی بایرن مونیخ و ‏اتلتیکو مادرید؛