تاریخ انتشار: 1402/03/24 21:00
کد خبر: 4451

نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی

راهکارهایی برای بهبود برقراری اولین رابطه جنسی وجود دارد.
 نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی

عقاید بسیاری در مورد اولین رابطه زناشویی وجود دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین رابطه جنسی همراه با درد یا خونریزی شدید است. اگرچه ممکن است ناراحتی جزئی به وجود بیاید؛ اما برقراری اولین رابطه جنسی باعث درد یا خونریزی شدید نخواهد شد. مهم است به یاد داشته باشید که هیچ تعریف مشخصی از شرایط اولین رابطه جنسی وجود ندارد. از آن‌جایی که تعریف‌های متفاوتی برای اولین رابطه جنسی وجود دارد، در ادامه این مطلب قصد داریم نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

چند نکته و قانون کلی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید راحتی بیشتری را حین اولین رابطه جنسی خود تجربه کنید:

با آناتومی بدن خود آشنا شوید

سعی کنید قبل از برقراری اولین رابطه زناشویی، ابتدا با آناتومی بدن خود به‌خوبی آشنا شوید. شناخت آناتومی بدن به شما کمک می‌کند تا تجربه راحت‌تر و بهتری از برقراری رابطه جنسی داشته باشید. برای این کار سعی کنید خجالت را کنار بگذارید و اندام تناسلی خود را لمس کنید. شما می‌توانید از آلت تناسلی همسر خود نیز اطلاعات کافی کسب نمایید و با شناخت آناتومی بدن وی، رابطه بهتری را تجربه کنید. داشتن مطالعه در این زمینه می‌تواند کمک بسیاری به شما کند.

 با همسرتان در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید

 یکی از نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی که باید بدانید، ایجاد همدلی و صحبت کردن با همسرتان است. اگر فرد عصبی هستید یا نگرانید که حین برقراری اولین رابطه جنسی به شما آسیب وارد شود، حتماً این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. شما می‌توانید همراه با همسرتان اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هم از لحاظ جسمی و هم از نظر احساسی در شرایط کاملاً راحت و آسوده به سر می‌برید.

اطلاعات کافی در مورد نحوه به ارگاسم رسیدن کسب کنید

 ارگاسم رسیدن زوجین هنگام رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت است. برخی افراد به‌طور طبیعی در اولین رابطه جنسی خود به ارگاسم نمی‌رسند که این کاملاً طبیعی است. رابطه جنسی مهارتی است که می‌توانید با گذشت زمان آن را ارتقا دهید. دقیقاً مانند رانندگی کردن یا سایر مهارت‌ها نیاز به تجربه و کسب مهارت کافی دارد. شما می‌توانید در مورد نحوه به ارگاسم رسیدن خود و یا همسرتان مطالعات لازم را به دست آورید. سعی کنید انتظارات واقع‌بینانه در مورد به ارگاسم رسیدن داشته باشید.

 اولین رابطه جنسی را آهسته انجام دهید

   رابطه جنسی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و شما را وادار به انجام حرکات سریع کند؛ اما توجه داشته باشید که انجام رابطه جنسی آهسته‌تر به سلامت جسمی و روحی شما کمک بیشتری می‌کند. سعی کنید ابتدا از حرکات آرام و ملایم استفاده کنید و چنانچه در این موقعیت راحت بودید آن را تغییر دهید. به‌خصوص در مورد اولین دخول سعی کنید سرعت خود را کم کنید تا ماهیچه‌های واژن کم‌کم به آلت مرد عادت کند. کاهش سرعت رابطه جنسی این فرصت را به شما می‌دهد تا لذت بیشتری ببرید.

 وقت کافی صرف معاشقه کنید

 معاشقه یک روش عالی برای آرام‌سازی ذهن و افزایش آگاهی و تجربه لذت بیشتری است. هرچه معاشقه طولانی‌تر و بهتر باشد، رابطه جنسی باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، داشتن معاشقه به خیس شدن واژن کمک کرده و باعث می‌شود اولین دخول راحت‌تر و بدون درد و خونریزی شدید فراهم شود. یکی دیگر از نکات مهم برای اولین رابطه زناشویی این است که از روان‌کننده استفاده کنید. استفاده از روان‌کننده قبل از برقراری اولین رابطه زناشویی به‌ سهولت آن و رسیدن به اوج لذت جنسی کمک زیادی می‌کند؛ اما توجه داشته باشید که اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، باید حتماً از روان‌کننده‌های بر پایه آب استفاده کنید. چرا که استفاده از روان‌کننده‌های بر پایه روغن باعث ایجاد اصطکاک در سطح کاندوم شده و احتمال پارگی آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، شانس بارداری ناخواسته از این طریق نیز زیاد می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48a9m3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشنایی با چالش‌های رابطه جنسی در میان‌سالی