تاریخ انتشار: 1402/03/25 19:00
کد خبر: 4403

نکات مهم در مور تأثیر دیابت بر رابطه جنسی

تشخیص بیمارانی که با استفاده از داروهای اختلال نعوظ درمان نشده‌اند بسیار ضروری است.
نکات مهم در مور تأثیر دیابت بر رابطه جنسی

دکتر اید (Dr.Eid) متخصص اورولوژیست در نیویورک، در انجمن آمریکایی سالانه تدریس دیابت اشاره کرد: تشخیص بیمارانی که با استفاده از داروهای اختلال نعوظ درمان نشده‌اند بسیار ضروری است. به علاوه افزود که اگر بیماران از دیابت مراقبت نکنند اختلال نعوظ در آن‌ها به شدت پیشرفت خواهد کرد.

در طی مصاحبه‌ای که با تعدادی از متخصصین پزشکی درباره دیابت و اختلالات نعوظ مربوط با آن صورت گرفته است، مطالب زیر مطرح شده‌اند:

 قند خون (گلوکز) اثرات زیان‌باری بر روی آلت تناسلی مردان دارد و حتی ممکن است باعث کاهش نعوظ آن شود.

بیماران دیابتی که بیماری خود را کنترل نکنند دچار اختلال نعوظ دائمی می‌شوند و در نتیجه آن تأثیر بیماری دیابت بر رابطه جنسی چندین برابر می‌شود.

علاوه بر داروهای اختلال نعوظ بی‌اثر در مردان دیابتی، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که کمک زیادی به آن‌ها در این زمینه می‌کند. برخی از مهم‌ترین این گزینه‌ها عبارت‌اند از: ایمپلنت آلت تناسلی، تقویت نعوظ با شاک ویو و… .

میزان شیوع بیماری دیابت و تأثیر آن بر ناتوانی جنسی

بر اساس گفته دکتر EID حدود ۵۰ الی ۷۵ درصد از مردان مبتلا به دیابت به میزانی اختلال نعوظ را تجربه کرده‌اند. در مردان دیابتی مشکلات مربوط به نعوظ سه برابر بیشتر از سایر مردان است. وی معتقد است که دیابت اثر انقباضی در بافت عضلانی داخل آلت تناسلی مردان دارد. در مردان دیابتی تمامی شریان‌های کوچکی که به عضلات آلت تناسلی خون‌رسانی می‌کنند دچار انسداد و بستگی می‌شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48anm3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انواع اضطراب جنسی