تاریخ انتشار: 1397/05/08 11:38
کد خبر: 136527

چگونه مدیریت قبلی دست شفر را در زمین بست

استقلال در روز خشم هوادارانش نشان داد دست‌کم در لیگ می‌تواند تیمی مدعی‌تر از فصول قبل باشد.
چگونه مدیریت قبلی دست شفر را در زمین بست

 حتی در روز خشم هواداران استقلال چهره‌های جوانی که شاید بعضی از آنها برای نخستین‌بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند نشان دادند وینفرد شفر استاد ساختن نسل فردای استقلال است. مربی آلمانی بعد از تنها یک ماه تمرین توانسته بازیکنی مثل سجاد آقایی رو کند که در نخستین‌بازی در پیراهن استقلال با شهامت بازی کند. بازیکنی مثل رضا آذری چند دقیقه پس از حضور کوتاه در زمین خیلی قلدر و بدون ترس جای یکی مثل علی کریمی را پر می‌کند. الهیار صیادمنش که به زمین می‌آید، همان توپ اول را با هر کیفیتی که هست ولو با خطا، می‌دزدد و گل می‌کند. درست است که داور خطای برخوردش را در حالت تنه به تنه بدرستی گرفت اما این جسارت از جایی به او داده شده است. او که به نظر می‌رسد استعدادش درست تشخیص داده شده و خوب رویش کار شده است. شفر که این روزها اصرار به خریدن ستاره‌های بزرگ و حرفه‌ای برای تیمش دارد و با خنده به تیمش می‌گوید تیم جوانان استقلال، چند هفته قبل درباره این بازیکنان جذب شده گفته بود: «اینها نسل فردا هستند. می‌دانید چرا من به قرارداد 2 ساله اعتقاد داشتم و اصرار کردم؟ وقتی تیمی داری که توان مالی فوق‌العاده برای خریدن ستاره‌های مورد نظرش را ندارد توی مربی دو راه داری؛ یا بازیکنانت را نگه داری که معمولا شدنی نیست، یا بازیکن بسازی. بازیکن ساختن اما زمان می‌خواهد. اینها بخشی از فلسفه‌های گوناگون مربیگری است. ما جوان‌هایی جذب کرده‌ایم که متعلق به آینده تیم هستند و نیاز به زمان دارند.» مربی آلمانی و دستیارانش که سال قبل از داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و وریا غفوری ستاره‌هایی باورنکردنی ساخته بودند، حالا دنبال ساختن نسلی جوان‌تر برای استقلالند. تیمی که البته تیم شدنش شاید ماه‌ها زمان ببرد و البته استقلال روی این آینده نمی‌تواند فردایی که زود می‌رسد یعنی بازی با السد را بسادگی فنا کند. برای همین است که شفر هم به جوانانش می‌بالد و هم می‌گوید نیاز به اقلا ۳ یار جدید دارد و می‌خواهد دو تای‌شان حتما خارجی باشند.
آنچه استقلال از آن رنج می‌برد
استقلال در دیدار نخست برابر پیکان نشان داد به تغییرات اساسی در ترکیب خود نیاز دارد. استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر به مصاف پیکان رفت و با تساوی بدون گل در این دیدار متوقف شد. آبی‌پوشان پایتخت نتوانستند در این دیدار خانگی نتیجه لازم را به دست آورند و در همین گام نخست 2 امتیاز حساس را از دست دادند. استقلال فصل جابه‌جایی تابستانی عجیبی را پشت سر گذاشت و خریدهای این تیم اصلا نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند و در همین بازی نخست شعارهایی علیه فتحی سرپرست جدید باشگاه به گوش رسید. باشگاه استقلال نه توانست بازیکنان کلیدی خود را حفظ کند و نه جایگزینان خوبی برای آنها انتخاب کند. این تیم شفر در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم باید به میدان برود و با این نفرات و سبک بازی نمی‌تواند برابر السد و همین طور در رقابت‌های لیگ برتر نتیجه لازم را به دست آورد. اما نقطه ضعف اصلی استقلال کجاست؟ آبی‌پوشان پایتخت در همین بازی نخست نشان دادند به یک مهاجم تمام‌کننده تمام‌عیار مثل تیام نیاز دارند که بتواند از فرصت‌های خود بخوبی استفاده کند. مرتضی تبریزی و الحاجی گرو 2 بازیکن مورد نظر شفر هستند که اگر هر دو بازیکن جذب شوند، خط حمله آبی‌پوشان خطرناک خواهد شد و نگرانی شفر هم برطرف می‌شود و اما نقطه ضعف دوم آبی‌پوشان که کاملا محسوس بود نبود یک پلی‌میکر هجومی و بازیساز است. داریوش شجاعیان می‌توانست این مشکل استقلال را برطرف کند اما این بازیکن در درجه نخست معلوم نیست در استقلال بماند و اگر هم بماند فعلا به خاطر آسیب‌دیدگی نمی‌تواند به میدان برود. استقلال و شفر اگر می‌خواهند در ادامه به مشکل نخورند باید یک هافبک بازیساز خوب را جذب کنند تا توپ‌ها را بخوبی در میانه میدان پخش کند و مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار دهد. آبی‌پوشان فعلا چنین بازیکنی را در اختیار ندارند و باید در روزهای باقیمانده از فصل جابه‌جایی تابستانی چنین بازیکنی را جذب کنند.
خرید جدید استقلال مصدوم است؟
 آیا خرید جدید آبی‌پوشان پایتخت با مصدومیت مواجه شده است؟ علی کریمی خرید جدید استقلال است که در فصل جابه‌جایی تابستانی به این تیم پیوست. کریمی قرار بود راهی تراکتورسازی تبریز شود اما بعد از جدایی امید ابراهیمی او با آبی‌پوشان پایتخت قرارداد امضا کرد و رسما به این تیم پیوست. با وجود حرف و حدیث‌های زیادی که درباره مصدومیت کاپیتان سابق سپاهان وجود داشت، او در دیدار نخست برابر پیکان به میدان رفت و توانست عملکرد خوبی هم از خود نشان دهد. در دقیقه ۷۰ بازی خرید جدید استقلال از کادر فنی خواست او را تعویض کنند و همین باعث شده شائبه‌هایی درباره مصدومیت او به گوش برسد اما آیا کریمی مصدوم است؟ از باشگاه استقلال و البته خود کریمی خبر می‌رسد که این بازیکن مصدومیتی ندارد و تنها به خاطر آماده نبودن درخواست تعویض کرد. او تنها چند جلسه با استقلال تمرین کرده و بتازگی هم از دوران مصدومیت رهایی یافته و طبیعی است که فعلا توان ۹۰ دقیقه بازی کردن را نداشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48byen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمام اتفاقاتی که باعث شد بین قلعه‌نویی و استقلالی‌ها فاصله بیفتد