تاریخ انتشار: 1395/12/22 11:06
کد خبر: 223603

معجزه نیوکمپ کام فرانسوی ها را تلخ کرد

چند روزی از آن معجزه میگذرد، اما باور کردنش واقعا دشوار است. حتی خوشبین ترین هواداران بارسلونا نیز، فکرش را نمی کردند که باخت مفتضحانه با 4 گل در بازی رفت را، بتوانند جبران نموده و شاخ پارسن ژرمن، غول ثروتمند فوتبال جهان را این چنین در نیوکمپ بشکنند.
معجزه نیوکمپ کام فرانسوی ها را تلخ کرد

به گزارش فرتاک ورزشی، با سوت داور بازی آغاز شد و بارسلونا نیاز به 4 گل داشت. با گذشت دقایق بازی، همه چیز گویای اقتدار پسران نیوکمپ بود و در روزی که بارسلونا واقعا عالی کار میکرد، همه امیدوار بودند. 1، 2 و 3 گل.

بله بارسلونا 3 گل چشم نواز به ثمر رساند که البته یکی از آنان، گل به خودی و حاصل باج گیری اینیستا از دفاع آشفته حریف بود. گویا پارسن ژرمن طلسم شده بود. اما در یک لحظه طلسم شکست و اتفاقی تلخ و کابوس وار، تمام رویاهای تماشاگران بارسا را نقش بر آب کرد و سکوتی مرگبار نیوکمپ را فرا گرفت.

نفس ها در سینه محبوس و اشک همچون سیل از چشمان هزاران نفر سرازیر شد. زیرا بارسایی که جهت به ثمر رساندن گل چهارم، حملات جانکاهش را بی محابا و یکی پس از دیگری طراحی می نمود، به ناگاه و در یک غافلگیری، گلی مایوس کننده از روی هنرنمایی کاوانی دریافت نمود. گلی که معنایی جز خداحافظی آبی و آناری ها نداشت.

ولی پسر برزیلی نیوکمپ که طاقت دیدن اشک های چند صد میلیون هوادار در سرتاسر جهان را نداشت، دست به کاری بزرگ زد تا آغازگر معجزه ای تکرار ناپذیر باشد. نیمار در دقیقه 88 و از روی یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه، به زیبایی هر چه تمام تر گل چهارم را به ثمر رساند، اما اینیستای پیر نیز، دیگر امیدی به جبران 2 گل باقیمانده در 2 دقیقه نداشت.

دقیقه 90 معجزه ای در آستانه رخ دادن بود و پنالتی نیمار که به تور دروازه چسبید، تمام مردم دنیا متعجب شدند و اشک، گریه و یاس، جایش را به شادی، لبخند و هلهله داد. 5 دقیقه وقت اعلام شده توسط داور، تمامی تماشاگران را سر پا نگه داشت. همه بینندگان به دلشان افتاده بود که قرار است چه اتفاقی رخ دهد و تا وقوع 1 شگفتی، لحظاتی بیش باقی نمانده بود تا اینکه سرخیو روبرتو در یک فرار استثنایی از تله آفساید، رویاهای فرانسوی ها را در دقیقه 94 نقش بر آب کرده و با قطع کردن سانتر استثنایی نیمار، با ضربه ای خارق العاده، تور دروازه را برای بار ششم به لرزه در آورد تا توپ بر تور دروازه بوسه ای معنا دار بزند.

آری شگفتی دیگری در دنیای فوتبال به وقوع پیوست و طی 6 دقیقه 3 گل تماشایی به ثمر رسید. براستی که فقط بارسا با ستارگانی همچون مسی، اینیستا، نیمار و سوارز میتوانست چنین اعجاز کند تا شاید انریکه از خداحافظی زود هنگام از این تیم رویایی منصرف شود.  بارسا نشان داد بزرگترین تیم فوتبال جهان است. مسی، نیمار، سوارز، اینیستا و سرخیو روبرتو : از شما متشکریم.

نویسنده: محسن بابادی(مفسر و تحلیلگر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48d66k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توهین داور آلمانی به بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن