تاریخ انتشار: 1396/04/31 00:07
یادداشتی از بهرام اردشیری؛
کد خبر: 194327

عواملی که پرسپولیس را به موفقیت رسانده است/ لیگ هفدهم و قهرمانان آسیا دور از دسترس نیست

ساعتی پیش پرسپولیس برای اولین بار قهرمان سوپر جام ایران شد و اولین جام را به خانه برد.
عواملی که پرسپولیس را به موفقیت رسانده است/ لیگ هفدهم و قهرمانان آسیا دور از دسترس نیست

سوپرجام ایران در حالی برگزار شد که در یک سوی میدان پرسپولیسی قرار داشت که بعد از قهرمانی در لیگ و صعود به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به دور از حواشی و جنجال و زیر نظر برانکو نقاط ضعف خود را تقویت کرد و در سوی دیگر میدان، نفت بحران زده که تا همین شب گذشته علی کریمی را روی نیمکت خود داشت، با حمید درخشان به این بازی پای گذاشت و حتی او را هم بر روی نیمکت نداشت!

برخلاف نفت که به علت سر درگمی مدیریتی حال و روز خوشی را سپری نمی کند، پرسپولیس بعد از سال ها سو مدیریت و ثبات مدیریتی، زیر نظر برانکو و مدیریت طاهری با برنامه ریزی مدون خود را آماده لیگ و آسیا میکند.

پرسپولیس- نفت

پرسپولیس را به چند دلیل می توان شانس اول قهرمانی لیگ هفدهم دانست.

١- حفظ اسکلت اصلی تیم؛ از نفرات تاثیر گذار فصل گذشته به جز سروش رفیعی و رامین رضاییان، سایر نفرات که بیش از ٨٠٪‏ ترکیب تیم را تشکیل میدهند، حفظ شده اند که همین مورد و با توجه به تغییرات نسبتا زیاد در رقبای اصلی(استقلال، تراکتور و سپاهان)، پرسپولیس را از لحاظ هماهنگی در شرایط خوبی قرار داده است.

٢- ترمیم نقاط ضعف؛ جذب نفرات جدید به دور از جنجال ها و حواشی، صرفا در جهت رفع نقاط ضعف و با هوشیاری صورت پذیرفته است. جذب شایان مصلح جوان و پدیده لیگ یک برای جناح چپ خط دفاعی، شجاع خلیل زاده با توجه به نیاز به تجربه برا مرکز خط دفاعی، سیامک نعمتی جوان و آینده دار و شوت زن برا خط هافبک، بشار رسن عراقی و تکنیکی و خلاق باز برا خط هافبک و بلاخره گادوین منشا تمام کننده و گل زن برای خط حمله

٣- میانگین سنی پایین؛ به غیر از سید جلال حسینی و حسین ماهینی، مابقی نفرات زیر ٣٠ سال میباشند که وضعیت تیم را در شرایط خوبی قرار داده است که با توجه به حضور در سه جام، در مقاطع پایانی فصل به کمک تیم خواهد آمد.

٤- کادر فنی؛ ثبات در کادر فنی و اعتمادی که بین نفرات و کادر فنی به وجود آمده است شراط خوبی را رقم زده است.

٥- مدیریت؛ ثبات مدیریتی در این چند سال و آرامشی که به تیم منتقل کرده است یکی از عوامل موفقیت بوده است. مدیری که مسائل فنی را به برانکو محول کرده و پشتیبانی مالی و تامین امکانات رفاهی را به بهترین شکل به انجام رسانده است.

به نظر میرسد با توجه به موارد ذکر شده پرسپولیس، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مدیریتی در بهترین شرایط ممکن به سر میبرد و شانس اصلی قهرمانی میباشد.

 

عکس:مجتبی: قادری


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48v8rw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با فتح سوپرجام به استقبال لیگ می‌رویم/ علی کریمی از خودمان است

حساس تر از دربی/پرسپولیس_نفت تهران
مهم ترین بازی پیش فصل پرسپولیس