تاریخ انتشار: 1396/04/16 23:55
کد خبر: 197851

از طارمی تا کی‌روش/ این کپی‌ها برابر اصل هستند؟

چند روزی است که یک بازیکن جوان با موهای فرفری بلند به صورت تستی در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کند. این بازیکن که به خاطر شباهتش به عمر عبدالرحمن توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کرده، حتی با سرخپوشان قرارداد داخلی هم بسته و طی چند روز آینده تکلیفش به صورت قطعی روشن خواهد شد. به نظر می‌رسد فوتبال ایران به طور کلی خاک «بدل‌خیزی» دارد و همینطور از در و دیوار برای چهره‌های مشهور، مشابه ایرانی می‌بارد. با هم برخی از مهمترین بدل‌هایی را که در چند سال اخیر ظهور کرده‌اند، مرور می‌کنیم.

بدل مسی

این یکی قطعا در ژانر خودش یک پدیده استثنایی است. رضا پرستش به شدت به مسی شباهت دارد؛ آنقدر زیاد که اخیرا یورواسپورت در خبری مربوط به مسی، به اشتباه عکس رضا را کار کرده بود! شباهت بدل ایرانی لئو به ستاره آرژانتینی او را به شهرتی عالمگیر رسانده و باعث شده پرستش اخیرا دیداری هم با ایکر کاسیاس داشته باشد. مردم همه جا از پرستش عکس و امضا می‌خواهند و همین مساله باعث شد در همدان به دلیل ازدحام جمعیت او برای دقایقی به کلانتری منتقل شود! رضا باید امیدوار باشد مسی حالا حالاها به فکر تراشیدن ریش‌هایش نیفتد!

بدل رونالدو

سابقه‌اش از بدل مسی بیشتر است، اما درجه شباهتش به کریس کمتر است و همین مساله باعث شده او شهرت کمتری نسبت به رضا پرستش داشته باشد. اسم بدل ایرانی کریس رونالدو «رضا علی رضالو» است. ظاهرا او از ابتدا نمی‌خواسته بدل رونالدو باشد، اما روزی عکسی از وی با یک ساک ورزشی در ایستگاه قطار شهری منتشر می‌شود و شبکه‌های اجتماعی برایش تیتر می‌زنند: «بدل رونالدو در متروی تهران!» از آن به بعد رضالو موضوع را جدی می‌گیرد. حالا تصاویر عجیب زیادی از او در اینترنت وجود دارد؛ از همنشینی‌اش با علی کریمی تا حضورش در باکس گزارش عادل فردوسی‌پور! رضالو و پرستش اخیرا توسط چند رسانه کنار هم قرار داده شده‌اند و مشترکا مصاحبه هم کرده‌اند!

66(2)

بدل کی‌روش

هادی خالقی اسم رییس شعبه یکی از بانک‌های مشهور در تهران است که مشتریانش از شش سال پیش به این طرف بعد از پایان کار بانکی، توی چشم او زل می‌زنند و با چشمانی گرد شده تماشایش می‌کنند! خالقی که اصلیتی گیلانی دارد شبیه کی‌روش است و سعی می‌کند با نوع پوشش و آرایش موهایش این شباهت را تشدید کند. بر خلاف مسی و رونالدو که در ایران زندگی نمی‌کنند، کی‌روش فعلا ساکن ایران است و همین مساله باعث شده موقعیت‌های جالبی برای خالقی پیش بیاید. او در مصاحبه تلویزیونی‌اش با رضا رشیدپور توضیح داده که چطور بارها مردم او را با کارلوس اشتباه گرفته‌اند و برایش ماجرا درست شده!

بدل طارمی

حدود یک سال پیش تصویری از یک مرد مکانیک در خوزستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که شباهت بسیار زیادی به مهدی طارمی داشت. البته بر خلاف سایر بدلیجات، ظاهرا فرد مشابه آقای گل پرسپولیس چندان اهل فوتبال و رسانه نیست و به همین دلیل تا حدود زیادی مهجور باقی مانده. او اهل آبادان است و پیش از آخرین بازی پرسپولیس و صنعت نفت هم کلیپی از این مرد در اینترنت انتشار یافت. او در این فیلم کوتاه شادی گل خاص طارمی را تقلید می‌کرد.

77(7)

بدل عادل

البته ژانر این یکی فرق می‌کند. از زمان ظهور عادل فردوسی‌پور در تلویزیون، عده زیادی سعی کردند با تقلید از او نامی برای خودشان فراهم کنند. در این میان تلاش هیچکدام از آنها به اندازه سامان گوران موفق نبود؛ کمدینی که از دل سری اول «خنده‌بازار» با تقلید کاراکتر فردوسی‌پور و البته علی دایی به اوج شهرت رسید. گوران خیلی زود خرجش را از تلویزیون جدا کرد و به اجراهای چند میلیونی مشغول شد.

بدل عبدالرحمن

محمد امین اسدی، اسم مهاجمی است که اخیرا به صورت آزمایشی در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کند. او به خاطر مدل موهایش به بدل عمر عبدالرحمن مشهور شده، هرچند عده‌ای می‌گویند به مروان فلینی شبیه‎‌تر است. شاید همین ظاهر خاص به اسدی کمک کند بین این همه بازیکن تستی جورواجور، پرسپولیسی‌ها با او قرارداد ببندند. کسی چه می‌داند؟

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48vamk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شوخی دو پرسپولیسی با طارمی/ پاشو بیا پنالتی‌زن نداریم!