تاریخ انتشار: 1396/06/14 16:46
کد خبر: 184803

عشق به فوتبال در میان خرابه‌ها / امروز در سوریه؛ فوتبال به جای جنگ + عکس

مردم سوریه در اوج مشکلات داخلی کشورشان امروز عصر در جای جای این کشور دورهم جمع می شوند تا شاید بتوانند برای صعود به جام جهانی جشن بگیرند.
 عشق به فوتبال در میان خرابه‌ها /  امروز در سوریه؛ فوتبال به جای جنگ  + عکس

شهروندان کشور سوریه که شش سال است درگیر جنگ داخلی هستند با وجود مشکلات زیاد عشق به فوتبال را فراموش نکرده و پیگیر بازی های مقدماتی جام جهانی هستند.

سوریه فقط یک بازی با جام جهانی فاصله دارد و آن دیدار امروز عصر برابر تیم ملی ایران قوی ترین تیم حال حاضر آسیا است. اما تیم ایران از مدت ها قبل صعودش قطعی شده و همین موضوع سوریه ای ها را امیدوار به صعود به جام جهانی کرده است.

سوریه به دلیل درگیری در جنگی که بیش از 300 هزار نفر در آن کشته شدند ، نمی تواند میزبان برگزاری مسابقات فوتبال باشد هرچند که آن ها در آخرین بازی میهمان ایران هستند اما مسابقاتی که میزبان بودند را در کشورهای دیگر برگزار کردند.

خبرگزاری فرانسه امروز در مطلبی نوشت که امروز 500 سوریه ای در یکی از کافی شاپ های دمشق پایتخت سوریه دور هم جمع می شوند تا بازی تیم کشورشان برابر ایران را تماشا کنند. صاحب این کافی شاپ می گوید که اگر سوریه امروز پیروز شود همه این 500 نفر میهمان این کافی شاپ خواهند بود.

مقامات کشور سوریه هم یک پرده بزرگ نمایش را در این شهر برای پخش مستقیم مسابقه ایران و سوریه آماده کرده اند.

یکی از علاقمندان فوتبال در سوریه گفت:« ما بیشتر از شش سال است که درگیر جنگ هستیم اما صعود تیم سوریه به جام جهانی باعث خوشحالی مان خواهد شد و کمی دردهایمان را فراموش می کنیم.»

01239424


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48zrpl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 دوی ۱۰۰ متر تماشاگران برای ورود به ورزشگاه با بلیت و بدون بلیت/ بدل کی‌روش در ورزشگاه آزادی + تصاویر