تاریخ انتشار: 1395/11/27 11:41
کد خبر: 229078

زلزه صد ریشتری در پرسپولیس زلزله

شعار معروف پرسپولیسی‌ها‌ حالا برعکس شده است. هواداران به شدت درباره آینده این تیم احساس نگرانی می‌کنند. اما چرا؟ در جواب باید نوشت به‌خاطر تمام مشکلاتی که حالا برانکو و تیمش با آن روبه‌رو شده‌اند. مجموع اتفاقات مختلف دست به دست هم داده تا «زلزله» در پرسپولیس اتفاق بیفتد.
زلزه صد ریشتری در پرسپولیس زلزله

تیمی که تا پیش از باخت مقابل استقلال در دربی حساس تهران تیم دوست‌داشتنی هواداران بود. تیمی که شعار معروف «پرسپولیس زلزله» را برای آنها تداعی می‌کرد. اما حالا...

بحران خط دفاعی

باخت به استقلال و از دست دادن سه امتیاز حساس دربی اتفاق تلخی برای پرسپولیس بود، اما فاجعه بزرگتر تلفات این بازی پرحاشیه برای آنهاست. سیدجلال حسینی به خاطر درگیری‌هایی که در اواخر بازی با سیدمهدی رحمتی پیدا کرد، با رأی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم خواهد بود. در پایان مسابقه هم زمانی که محمد انصاری قصد خروج از زمین مسابقه را داشت سنگ پرتاب شده از سوی طرفداران استقلال به سرش برخورد کرد تا او را بیهوش به بیمارستان منتقل کنند. با این حادثه بسیار تلخ خطر از بیخ گوش پرسپولیس و فوتبال ایران گذشت که حادثه دردناکی برای مدافع محجوب پرسپولیسی‌ها اتفاق نیفتاد. اما به خاطر ضربه مغزی خفیف و داشتن سرگیجه احتمالا انصاری هم در بازی با سپاهان نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. فسخ قرارداد پلی‌ یانسکی مدافع جنجالی اوکراینی هم درست زمانی که برانکو برای اولین‌بار در طول فصل به او نیاز جدی داشت، شرایطی را فراهم کرده که برانکو برای این بازی بسیار مهم تمام مدافعان وسط خود را در اختیار نداشته باشد.

لغزشی به قیمت مرگ رویاها

برد تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن و شکست پرسپولیس مقابل استقلال،‌ باعث شد تنور رقابت قهرمانی برای تیم‌های بالای جدولی داغ بماند. درست است که فاصله سرخپوشان با تیم تبریزی ٦ امتیاز و استقلال ١٠ امتیاز است،‌ اما با توجه به شرایط روحی بد تیم بعد از باخت در دربی و عدم حضور مدافعان اصلی، ‌شاگردان برانکو برای بازی با سپاهان یک بازی بسیار سخت و سرنوشت‌ساز را در پیش دارند، چرا که کوچکترین لغزش در این بازی می‌تواند آنها را از هدفی که برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی دارند، دور کند و شرایط سختی را برای آنها به وجود بیاورد. به‌هرحال در این بازی علاوه بر سیدجلال حسینی و محمد انصاری،‌ کمال کامیابی‌نیا هم به خاطر محرومیت غایب خواهد بود و نبودن بهترین‌ هافبک دفاعی پرسپولیس می‌تواند در این بازی هم برای آنها گران تمام شود.

حمله به برانکو

اشتباهات برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس همیشه در سایه نتایج خوب این تیم قرار می‌گرفت و صدرنشینی آنها را در حاشیه امنیت قرار می‌داد. حالا اما شکست مقابل استقلال باعث شده انتقادها اوج بگیرد. از جنجال‌های جذب اشتباه بازیکنان اوکراینی تا فسخ قرارداد آنها،‌ بی‌توجهی کادرفنی و باشگاه به جذب دفاع وسط یا دفاع چپ کلاسیک برای جانشینی سیدجلال حسینی و انصاری، استفاده از بازیکنانی چون فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی در پست غیرتخصصی،‌ بازی ندادن به احمد نوراللهی که باعث شد این بازیکن قید حضور در پرسپولیس را بزند و تیم در چنین شرایطی حسرت نداشتن او را داشته باشد. این موارد تنها چند نمونه از انتقادها به برانکو است. تیم او در بازی گذشته با غرور بازی کرد و به این دلیل هم از پروفسور انتقاد می‌شود. فاصله بین بازیکنان اصلی و نیمکت‌نشین هم مورد توجه منتقدان قرار دارد. حل نشدن اختلافات با رامین رضاییان و اعتراض‌هایی که این بازیکن برای بازی در پست غیرتخصصی و زود تعویض شدنش در مسابقات دارد هم دلیلی شده برای حمله کردن به سیاست‌های برانکو ایوانکوویچ. فاصله گرفتن پرسپولیس از فوتبالی تهاجمی که‌ سال گذشته انجام می‌داد و ضعف بسیار زیاد تیم در امر گلزنی در فصل گذشته و فصل جاری ضربه‌های بسیار بدی به سرخپوشان زده است.

بحران تیم‌ملی و پرسپولیس

در چند روز اخیر آتش‌بس بین کی‌روش و برانکو برقرار شده اما اختلافات بین این دو مربی حل نشده است. سرمربی تیم‌ملی روی تصمیم خود برای دعوت نکردن از بازیکنان پرسپولیس اصرار دارد و در لیستی اولیه که در اختیار فدراسیون گذاشته هیچ خبری از نام بازیکنان پرسپولیس نیست. ماجرایی که باعث ناراحتی و دلخوری ملی‌پوشان صدرنشین کنونی لیگ شده و روی روحیه آنها تأثیر منفی گذاشته است. اگر پرسپولیسی‌ها به تیم‌ملی دعوت نشوند‌ تیم با افت روحی شدید مواجه می‌شود که نتایج و عملکرد را تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد. اگر هم فدراسیون بتواند این مشکل را حل کند،‌ حضور تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌ برانکو در اردوی تیم‌ملی آن هم در روزهایی که این تیم درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد باز هم مشکلات گذشته را ایجاد خواهد کرد. چرا که کار سرخپوشان برای مقابله با حریفان در آسیا بسیار سخت است و برانکو حتما باید تمام بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد. این مسأله نشان می‌دهد که یک آینده مبهم انتظار پرسپولیس را خواهد کشید.

مشکلات مالی درون‌تیمی

در شرایط فعلی هم بسیاری از بازیکنان مثل رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده از شرایط خود در تیم ناراضی هستند. از طرفی بازیکنان پرسپولیس به تأخیر به وجود آمده در دریافت مطالبات خود اعتراض شدیدی دارند. اسپانسر باشگاه با رسانه ملی و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وارد چالش شده و عملا در سیستم درآمدزایی آنها اخلال ایجاد شده است. پیش از دربی اخباری درباره اعتصاب بازیکنان پرسپولیس در رسانه‌ها منتشر شد که خیلی زود تکذیب شد. اما ادامه این روند و بیشتر شدن فشار مالی روی بازیکنان قطعا مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b6j6d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



یکی از این دو رکورد فردا می شکند