تاریخ انتشار: 1396/05/28 07:58
کد خبر: 188030

علی کریمی کجاست و چه می‌کند؟

کریمی فعلا در اروپا به‌سر می‌برد و دنبال راهی است تا بتواند همچنان در باشگاهی اروپایی به فوتبال خود ادامه بدهد. او این تصمیم را برای حفظ جایگاهی که در تیم ملی به دست آورده اتخاذ کرده است.
علی کریمی کجاست و چه می‌کند؟

کریمی فعلا در اروپا به‌سر می‌برد و دنبال راهی است تا بتواند همچنان در باشگاهی اروپایی به فوتبال خود ادامه بدهد. او این تصمیم را برای حفظ جایگاهی که در تیم ملی به دست آورده اتخاذ کرده است.

بر همین اساس کریمی فعلا پیشنهادهایش را بررسی می‌کند تا شاید با یکی از باشگاه‌های خواهانش به توافق برسد. او تا بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل کره جنوبی و سوریه هم صبر خواهد کرد تا تصمیمی بگیرد که هم به سود خودش است و هم تیم ملی.

علی کریمی کجاست و چه می‌کند؟ این سوال خیلی از هواداران فوتبال ایران و بخصوص باشگاه سپاهان است. هافبک 23 ساله تیم ملی این روزها در برلین به‌سر می‌برد و روزهای خود را یکی پس از دیگری همراه اشکان دژاگه سپری می‌کند. کریمی البته پیشنهادهایی هم در جیب دارد. پیشنهادهایی از لیگ ایران، لیگ یک اسپانیا و لیگ دو آلمان. او اما فعلا از پاسخ به این پیشنهادها طفره رفته و همه چیز را به آینده موکول کرده است.

هافبک سابق سپاهان در برلین بدنسازی را در دستور کار قرار داده. او در روزهایی که قرارداد 4 ساله خود را با دینامو زاگرب فسخ کرده و بازیکن آزاد محسوب می‌شود، همزمان تمرین‌های سخت و پرفشاری انجام می‌دهد تا با بهترین شرایط ممکن به اردوی تیم ملی ملحق شود و مقابل کره جنوبی و سوریه در ترکیب اصلی بازی کند.

کریمی علی‌رغم موفقیت مقطعی به همراه دینامو زاگرب و لکوموتیو، هرگز نتوانست به خواسته خود در لیگ کرواسی دست یابد و در نهایت تصمیم به جدایی گرفت. جدایی از باشگاهی که کریمی با امید فراوان به ترکیبش اضافه شد و رویاهای بزرگی را جست و جو می‌کرد. رویاهایی که با آسیب دیدگی کریمی از ناحیه لگن و البته جدایی کرانچار نقش بر آب شد تا این هافبک بازیساز به لکوموتیو زاگرب برود و در این تیم میانه جدولی احیا شود و بازی کند.

این بازیکن آینده‌دار ترجیح داد دیگر در کرواسی نماند. او که مقابل ازبکستان در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کرد و باعث شد کارلوس کی‌روش احسان حاجی صفی را روی نیمکت و کنار دست خود بنشاند، مصمم است بهترین تصمیم ممکن را برای آینده‌اش بگیرد. تصمیمی که به او کمک کند تا در جام جهانی نیز به حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ادامه بدهد.

کریمی خوب می‌داند کارلوس کی‌روش نگاه ویژه‌ای به لژیونرهای حاضر در فوتبال اروپا دارد. از نظر کی‌روش، تمرین در تیمی اروپایی بهتر از بازی در لیگ ایران است. این را کی‌روش بارها در محافل خصوصی عنوان کرده است. به همین دلیل قریب به اتفاق بازیکنان تیم ملی ترجیح می‌دهند در فصل منتهی به جام جهانی در اروپا بازی کنند و از لیگ ایران جدا شوند.

علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او که حالا در قامت بازیکن آزاد تمرین‌های اختصاصی خود را پشت سر می‌گذارد، برای حفظ جایگاه خود در تیم ملی تلاش می‌کند تا با باشگاهی اروپایی به توافق برسد و این فصل را در قاره سبز بازی کند. به همین دلیل هم هست که کریمی هنوز به پیشنهاد سپاهان پاسخی نداده و فعلا مدیران این باشگاه را در حالت بلاتکلیفی قرار داده است.

زلاتکو کرانچار که اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی کریمی دارد از این شرایط ناراحت است. او روی بازگشت کریمی حساب ویژه‌ای باز کرده تا خط هافبک سپاهان سر و شکلی به خود بگیرد و از شرایط بحرانی کنونی خارج شود.

همین باعث شده تا کرانچار بعد از برد در شهرآورد اصفهان درباره علی کریمی و وضعیت او برای بازگشت صحبتهای جالبی انجام بدهد. صحبتهایی که نشان داد او از بازگشت این هافبک بازیساز نا امید است: «از طریق مدیران باشگاه مطلع شدم در حال مذاکره با کریمی هستند. این بازیکن گفته بود احتمال دارد بعد از بازی با سپیدرود به تیم اضافه شود اما شنیدم که او صحبت دیگری کرده و گفته است بعد از انجام بازی‌های تیم ملی می‌خواهد تیم جدیدش را انتخاب کند.»

کرانچار که برای نخستین بار از علی کریمی در لیگ برتر استفاده کرد، این بار عصبانی‌تر از همیشه درباره شاگرد سابقش صحبت می‌کند: «دوره قبل که در سپاهان بودم، کریمی به اصرار خودم به تیم بزرگسالان اضافه شد و در کار خودش استمرار داشت و مرا مجاب کرد تا از او در ترکیب اصلی استفاده کنم. زمانی هم که به دیناموزاگرب پیوستم او قبل از من به این تیم آمده بود و من خواستم در تیم حفظ شود. بعد از جدایی من به صورت قرضی به تیم دیگری رفت اما الان به نفعش است که به سپاهان بیاید و مستمر بازی کند. این موضوع به نفع تیم ملی هم هست اما احساس می‌کنم این بازیکن پیشنهاد سپاهان را با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد‌. به همین دلیل باید به دنبال جانشینی برای او باشیم.»

کریمی فعلا در اروپا به‌سر می‌برد و دنبال راهی است تا بتواند همچنان در باشگاهی اروپایی به فوتبال خود ادامه بدهد. او این تصمیم را برای حفظ جایگاهی که در تیم ملی به دست آورده اتخاذ کرده است. بر همین اساس کریمی فعلا پیشنهادیش را بررسی می‌کند تا شاید با یکی از باشگاه‌های خواهانش به توافق برسد. او تا بعد از بازی‌های تیم ملی مقابل کره جنوبی و سوریه هم صبر خواهد کرد تا تصمیمی بگیرد که هم به سود خودش است و هم تیم ملی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bjv9v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علی کریمی یکشنبه سپاهانی می شود؟