تاریخ انتشار: 1396/03/09 10:21
کد خبر: 207506

اوج هیجان و التهاب؛ پرسپولیس- لخویا، فینال غرب آسیا

زمان گذشت و گذشت تا رسیدیم به آخرین شب فصل فوتبال باشگاهی ایران؛ به نقطه‌ای که هیجان و التهاب به اوج خودش می‌رسد، به مسابقه‌ای که فینال نیست، اما همه قواعد یک فینال بزرگ را دارد، به شبی که در آن زمان متوقف خواهد شد تا قهرمانان ایران و قطر پنجه در پنجه هم بیندازند و تکلیف تیم صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را روشن کنند.
اوج هیجان و التهاب؛ پرسپولیس- لخویا، فینال غرب آسیا

 به روایت آمار و ارقام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، نبرد پرسپولیس و لخویا تقابل دو تیم به شدت تهاجمی و باکیفیت آسیا است که قطعا حیف است یکی از آنها در این مرحله حذف شود. در بازی رفت دو تیم که در تهران به تساوی بدون گل انجامید، 15موقعیت گل ثبت شد که رقم قابل‌توجهی است. خوشبختانه دوسوم این فرصت‌ها متعلق به نماینده کشورمان بود، اما متاسفانه پرسپولیسی‌ها نتوانستند از هیچ‌کدام از آنها استفاده کنند.

 

شاگردان برانکو شاید در دو سال گذشته بالغ بر 200موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده باشند که 9تای آنها از روی نقطه پنالتی بوده! بدبختانه یکی از این ضربات پنالتی در جریان همین مسابقه با لخویا توسط مهدی طارمی از دست رفت؛ توپی که اگر گل می‌شد، امروز می‌توانست برای نماینده کشورمان یک حاشیه امن فنی و روانی ایجاد کند. اگرچه دو سال متوالی است که پرسپولیس عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خودش اختصاص می‌دهد و اگرچه در هر دو فصل مهدی طارمی از همین تیم آقای گل کشور شده، اما بحران موقعیت‌سوزی‌های خط آتش سرخ‌ها همچنان ادامه دارد. آنها برای رفع این مشکل گادوین منشا را خریده‌اند، اما از او و سایر بازیکنان جدید صرفا در مراحل بعدی می‌توانند استفاده کنند. پس پرسپولیس امشب باید صعود کند و خودش را به جمع هشت تیم برتر قاره برساند تا در مسابقات بعدی با تیمی تکمیل‌تر به مصاف رقبا برود. با توجه به نتیجه بازی رفت، امشب پیروزی پرسپولیس یا ثبت هر مساوی گل‌داری می‌تواند سرخ‌ها را به دور بعد برساند، اما شکست این تیم جواز صعود لخویا را صادر می‌کند. این بازی از ساعت 23:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

 

از اردوی پرسپولیس

سرخ‌ها مثل بازی رفت کمال کامیابی‌نیا را در اختیار نخواهند داشت. هافبک دفاعی اصلی پرسپولیس کتفش را جراحی کرده و مقطع ابتدایی فصل بعد را هم از دست می‌دهد. خبر بد برای آنها این است که محسن مسلمان هم با آسیب‌دیدگی دست مواجه شده و امشب اگر بتواند بازی کند، باید با آتل به میدان برود. با این وجود ماجرای بیماری سامان نریمان‌جهان نباید آنچنان باعث نگرانی باشد، چرا که در شرایط عادی هم بعید بود این بازیکن سهمی از این دیدار حساس داشته باشد.

 

از اردوی لخویا

حریف قطری پرسپولیس در بازی رفت دو مهاجم زهردارش را در اختیار نداشت که حالا حضور یکی از آنها در مسابقه برگشت قطعی شده. علی معز که دیدار رفت را به‌دلیل محرومیت از دست داد، حالا آماده بازگشت به میدان است، اما یوسف العربی که مصدوم بود، هنوز به بهبودی کامل دست نیافته و حضورش در بازی امشب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سرمربی لخویا همه تلاشش را برای استفاده از العربی به کار بسته، اما هنوز معلوم نیست آقای گل لیگ ستارگان قطر بتواند مقابل پرسپولیس به میدان برود.

 

حریف کم‌هوادار

مرور آرشیو مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد لخویا معمولا نتوانسته تماشاگر چندانی را در مسابقات خانگی به استادیوم بکشاند. شاید به همین دلیل هم بود که آنها تصمیم گرفتند محل بازی امشب را تغییر بدهند و به جای استادیوم خودشان در ورزشگاه خانگی السد به میدان بروند. این ورزشگاه زمین بسیار باکیفیتی دارد و از امکانات تهویه هوا برخوردار است. بنابراین به نظر می‌رسد شرایط سخت‌افزاری برای برگزاری یک بازی مطلوب مهیا باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bk75e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقشه برانکو برای بازی با لخویا