تاریخ انتشار: 1396/08/07 13:17
کد خبر: 176054

برانکو مرد کنش‌های فکر شده است نه مرد واکنش‌ها...

برانکو مرد کنش‌های فکر شده است نه مرد واکنش‌ها...

برانکو مرد کنش‌های فکر شده است نه مرد واکنش‌ها. پرسپولیس شانس آورده که سرمربی‌اش چندان به باید و نبایدها و نظرات رسانه‌ها اهمیت نمی‌دهد که اگر می‌داد کلاهش پس معرکه بود.

همین عادل فردوسی‌پور را ببینید. منتقدترین چهره رسانه‌ای فوتبال ایران. کسی که لقب باسواد و چه بسا باسواد ترین  را در رسانه‌های ورزشی ایران یدک می‌کشد. ببینید چگونه نظرات او با گذشت زمان تغییر می‌کند و چگونه معیارهایش بسته به علایقش دوگانه و چندگانه می‌شود. کسی که روزگاری برانکو را متهم به نداشتن اتوریته در تیمش می‌کرد، این روزها همه کار می‌کند تا اتوریته او در پرسپولیس را زیر سوال ببرد. به مسلمان و چند بازیکن دیگر پیامک می‌دهد که از برانکو بخواهند به ربیع‌خواه بازی ندهد تا تاثیرش را در رفتار مسلمان پس از تعویض در بازی با الهلال و در رختکن تیم بگذارد و وقتی برانکو اتوریته خودش را در تنبیه مسلمان نشان می‌دهد نیمکت‌نشینی او را ناحق و اشتباه می‌خواند. برانکو اگر میخواست به ساز فردوسی‌پور برقصد که الان وضعیتش این نبود.

برانکو مرد سرد و گرم چشیده ای است و اگر قرار بود با هر حرف این و آن تفکرات و تصمیمات خود را تغییر دهد قطعا در پرسپولیس موفق نمی‌شد، همانطور که منصوریان نشد. منصوریانی که مرد واکنش بود تا کنش.

برانکو حتی در برابر خواست هواداران پرسپولیس که هر کدام برای خود ترکیبی از بازیکنان در ذهن دارد، انعطاف ناپذیر است. تیم یک سرمربی دارد. در مورد تیم ملی و کیروش فردوسی‌پور و دوستانش این موضوع را پذیرفته‌اند و هیچگاه در مورد ترکیب تیم ملی و اینکه چه کسی بازی کند و چه کسی نه نظر نمی‌دهند. اما انگار در مورد پرسپولیس و برانکو چنین نظری ندارند. اما برانکو تصمیم‌گیر اول و آخر در پرسپولیس است، درست مثل کیروش. پس باید به نظراتش احترام گذاشت همانطور که وقتی کیروش بازیکن مصدوم را به تیم ملی دعوت می‌کند کسی انتقاد نمی‌کند.

تشویق محسن مسلمان در دربی، نشانه خوبی برای پرسپولیس و هوادارانش نیست. اگر سکوها بخواهند برای برانکو تعیین تکلیف کنند، چه بسا این مربی عطای کار در پرسپولیس را به لقایش ببخشد. اما بهتر است رسانه‌ها و هواداران بازیکنان خاص خود را خسته نکنند‌. برانکو کسی نیست که نظرش را بر پایه نظر آدم‌های دمدمی‌مزاجی چون فردوسی‌پور و خبرنگاران و هواداران پرسپولیس تغییر دهد. مورد رامین رضاییان بهترین گواه در این مورد است. حساس کردن برانکو بر روی نام مسلمان، عاقبت خوبی برای این بازیکن ندارد. دوستی با فردوسی‌پور هم عاقبتی برای مسلمان ندارد. آن چیزی که او را عاقبت بخیر خواهد کرد تنها و تنها اطاعت از دستورات برانکوست و اینکه مثل سابق در خدمت این مربی باشد. راه دیگری غیر از این منجر به بازگشت به روزهای بی‌تیمی و انزوا خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bwzkv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این همه متلک به ربیع خواه ناجوانمردی ست