تاریخ انتشار: 1396/02/30 11:54
کد خبر: 209707

تاثیر موفقیت سه نماینده ایران در رای AFC؛ سهمیه ایران 3+1 یا 2+2

نماینده فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر نهایی را در باره سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 را می‌دهد.
تاثیر موفقیت سه نماینده ایران در رای AFC؛ سهمیه ایران 3+1 یا 2+2

 سابت معتبر فوتبال رنکینگ اعلام کرد که سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌ 2018، 1+3 خواهد بود چرا که باشگاه‌های عراقی همچون سال 2017 که نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند در این فصل هم به این مجوز نخواهند رسید و سهمیه 2+2 ایران با نیم‌ سهمیه عراقی‌ها 1+3 می‌شود و از سال 2019 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 خواهد بود.

سهیل مهدی نماینده فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار آنا گفت: «فدراسیون فوتبال تا زمانی که خود AFC که مرجع رسمی و تصمیم گیرنده نهایی است، حکمی را صادر نکند دیگر نظرات را مورد قبول نمی‌داند. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی را نداده چون 3 نماینده ما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این فرصت است که آنها با پیروزی برابر حریفان عربی خود به جمع 8 تیم برتر آسیا راه پیدا کنند. اگر ما 3 نماینده در جمع 8 تیم برتر آسیا داشته باشیم به طور حتم نگاه AFC به فوتبال باشگاهی ایران به شدت تغییر پیدا می‌کند و آن‌وقت سهمیه ایران دستخوش تغییرات مهمی می‌شود.»

نماینده فنی و توسعه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «صعود تیم ملی به جام جهانی و تاثیری که این اتفاق در تصمیم‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد هم بسیار مهم است و می‌تواند در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا اثربخش باشد. به طور کلی بهتر است صبر کنیم تا نشست نهایی AFC در خصوص سهمیه باشگاه‌ها برگزار شود و در آنجا ببینیم که فوتبال ایران در سال 2018 و همین‌طور در سال‌های بعدی از چه سهمیه‌ای برخوردار می‌شود. هر پیش‌بینی که از سوی معتبرترین سابت‌ها هم بیان می‌شد تا به امروز است و برای ما قطعی نیست.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dmyxq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس و استقلال و یک درد مشترک در لیگ قهرمانان آسیا