تاریخ انتشار: 1400/12/02 16:52
کد خبر: 25534

روزگار تلخ محرم/ بی‌شباهت به قهرمان

در شرایطی که پیروزی مقتدرانه سپاهان برابر نفت مسجدسلیمان در هفته هفدهم این امیدواری را به‌وجود آورده بود که طلایی‌پوشان به روزهای خوب‌شان برمی‌گردند، بلافاصله همه امیدها از بین رفت.
روزگار تلخ محرم/  بی‌شباهت به قهرمان

شاگردان محرم نویدکیا در هفته هجدهم، یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های فصل خود را برابر هوادار ارائه دادند و در نهایت با مساوی بدون گل متوقف شدند. خود محرم که فارغ از مسائل فنی یک مربی «واقع‌گرا» به شمار می‌آید، بعد از پایان این مسابقه اعتراف کرد شانس قهرمانی تیمش در لیگ امسال به‌شدت ناچیز شده است. گذشته از کیفیت و نتایج 2تیم پرسپولیس و استقلال، مساوی روز جمعه، هم فاصله سپاهان با تیم‌های صدر جدول را افزایش داد و هم ثابت کرد تیم نویدکیا، از ثبات‌قدم لازم برای بالانشینی و حرکت به سمت قهرمانی بی‌بهره است.

اختلاف فاحش با سپاهان پارسال

سپاهان در پایان هفته هجدهم با 33امتیاز روی پله سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. این یعنی طلایی‌پوشان به‌طور میانگین از هر بازی 1.83امتیاز کسب کرده‌اند. این در حالی است که 3امتیاز سپاهان به‌خاطر استفاده گل‌گهر از یک بازیکن غیرمجاز به‌حساب این تیم واریز شده است. در حقیقت سپاهان درون زمین از 18مسابقه تنها 30امتیاز کسب کرده که به‌طور میانگین عدد 1.66را نشان می‌دهد. بد نیست بدانید سپاهان فصل گذشته با کسب 65امتیاز از 30بازی نایب‌قهرمان لیگ برتر شده بود. این یعنی آنها پارسال به‌طور متوسط از هر مسابقه 2.16امتیاز کسب کرده بودند. همین اعداد و ارقام به وضوح حکایت از پسرفت تیم نویدکیا، حداقل در فاز نتیجه‌گیری دارد. سپاهان امسال در هر بازی نیم‌امتیاز کمتر از فصل گذشته به‌دست آورده که کاملا فاصله مهمی است و جای تحلیل دارد. با این شرایط، اصلا عجیب نیست که عوامل خود این باشگاه هم به همین زودی قهرمان نشدن در لیگ بیست‌ویکم را پذیرفته‌اند.

اخلاق خوب کافی نیست

در بحث مربیگری، ما با 2مقوله کاملا مجزا مواجه هستیم؛ یکی شخصیت حقیقی سرمربی است و دیگری توانایی‌های فنی او. خیلی‌ها ممکن است کاراکتر جذاب، دوست‌داشتنی و قابل‌ستایشی داشته باشند اما این به آن معنا نیست که حتما بتوانند نتایج مورد‌نیاز را بگیرند. این شرایط در مورد محرم نویدکیا هم صدق می‌کند. قطعا محرم انسان بسیار محترمی است و خودی و غیرخودی از منش معتدل او تمجید می‌کنند. با این حال حقیقت آن است که او در فصل دوم کارش با بضاعت موجود نتوانسته نتایج مورد‌نظر را کسب کند. عملکرد نویدکیا در فصل نخست کارش خیلی خوب بود، اما او در فصل دوم ضعیف عمل کرده. تیمی که امثال دانیال اسماعیلی‌فرد، سروش رفیعی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، شهریار مغانلو، محمدرضا حسینی و... را در اختیار دارد و از نیم‌فصل دوم هم رشید مظاهری و میلاد جهانی به موجودی او افزوده شده‌اند، حتما باید بهتر از اینها نتیجه بگیرد. البته امسال هم سپاهان جزو تیم‌هایی بود که خوب بازی می‌کردند اما این کافی نیست. شاید چنین نمایش‌هایی برای یک تیم با موجودی مس رفسنجان کافی باشد، اما برای سپاهان پرستاره کافی نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5bwo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این دربی یک مربی را به خانه می فرستد!