تاریخ انتشار: 1402/04/07 20:00
کد خبر: 3658

روش­های خانگی درمان ورم پا در بارداری

راه‌های کاهش تورم در دوران بارداری را بخوانید.
روش­های خانگی درمان ورم پا در بارداری

اگرچه این عارضه از نظر دکتر فیزیوتراپ پا نگران کننده نیست اما می­تواند آزار دهنده باشد. برخی از روش­ها به شما کمک می­کند که ورم ساق پا در بارداری را کاهش دهید:

روش­های خانگی درمان ورم پا در بارداری به شرح زیر است:

۱. مصرف سدیم را کاهش دهید

یکی از راه‌های کاهش تورم در دوران بارداری، محدود کردن مصرف سدیم (نمک) است. نمک باعث می شود بدن شما آب اضافی را نگه دارد. سعی کنید از غذاهای کنسرو شده یا فرآوری شده پرهیز کنید، زیرا این مواد غذایی سرشار از سدیم هستند. همچنین سعی کنید نمک اضافی روی غذایتان نریزید.

۲. مصرف پتاسیم را افزایش دهید

دریافت نکردن پتاسیم کافی نیز می­تواند ورم پا در بارداری را بدتر کند. این به این دلیل است که پتاسیم به بدن شما کمک می­کند تا میزان مایعاتی را که در خود نگه می­دارد متعادل کند. سیب زمینی، موز، کیوی و گوجه فرنگی غنی از پتاسیم هستند.

۳. مصرف کافئین را کاهش دهید

درحالی­که کافئین گاه­به­گاه در دوران بارداری مضر نیست، نوشیدن بیش از حد کافئین برای جنین خوب نیست. همچنین می تواند ورم پا در بارداری را بدتر کند.

۴. آب بیشتری بنوشید

هر چند نوشیدن آب بیشتر برای مقابله با ورم پا در بارداری عجیب به نظر می­رسد، اما حقیقت این است که اگر بدن شما فکر کند که کم آب شده­اید، مایعات بیشتری را برای جبران آن نگه می­دارد.

۵. پاهای خود را بالا بیاورید و استراحت کنید

حتی اگر یک دنیا کار دارید که می­خواهید قبل از تولد نوزاد انجام دهید، سعی کنید در پایان روز بنشینید و پاهای خود را بالا بیاورید. این کار کمک می­کند که مایعاتی که در طول روز در پاهایتان جمع شده حرکت کند.

۶. لباس گشاد و راحت بپوشید

پوشیدن لباس­های تنگ، به خصوص در اطراف مچ دست، کمر و مچ پا، می تواند ورم را بدتر کند. دلیل آن هم این است که از گردش خون جلوگیری می­کند.

۷. بدن خود را خنک نگه دارید

به خصوص اگر در ماه­های گرم تابستان باردار هستید، ماندن در خانه در طول گرمای روز و اجتناب از ورزش شدید می­تواند به خنک ماندن و کاهش تورم پا در بارداری کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، موارد زیر نیز کمک می­کنند:

  • پیاده روی
  • پوشیدن کفش راحت
  • شنا
  • ماساژ
  • خوابیدن به پهلوی چپ

علاوه بر همه این­ها دکتر مامایی می­تواند راه­حل های بیشتری را برای کاهش ورم پا در این دوران به شما ارائه دهد.

  • بیشتر بخوانید:
نقطه جی بانوان چیست؟
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jp6l4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راه درمان خواب رفتن دست و پا بارداری