تاریخ انتشار: 1396/09/07 15:38
کد خبر: 171858

گتوزو و 5 ماموریت مهم در میلان

گتوزو و 5 ماموریت مهم در میلان

با ادامه نتایج ضعیف، باشگاه میلان تصمیم گرفت مونتلا را برکنار کند و هدایت تیم را به جنارو گتوزو بسپارد. او وظیفه دارد فصل میلان را که ناامیدانه پیش رفته نجات دهد. پنج ماموریت مهم هافبک سابق میلان به این شرح است:

۱-ثابت کند که شایسته این شغل است

انتخاب گتوزو برای مربیگری موقت میلان تردیدهای زیادی را بوجود آورده و این مربی ۳۹ ساله قبل از هر چیز باید ثابت کند که شایسته چنین جایگاه معتبری است. او در چهار تجربه قبلی در سیون، پالرمو، کرت و پیزا به طور متوسط ۴/۳۱ درصد برد به دست آورده که اطمینان زیادی بوجود نمی‌آورد. تردیدی نیست که او شور ذاتی‌اش را به بازیکنان منتقل می‌کند، ولی گتوزو باید ثابت کند که دانش تاکتیکی و تجربه رودررو شدن با مربیان پخته‌ و پرافتخارتر از خودش را دارد.

۲-بهترین ترکیب را پیدا کند

بزرگترین مشکل تیم در دوره مونتلا نبودن هماهنگی و درک تیمی بین بازیکنان بود. میلان اکثرا قابل پیش‌بینی بود و در خط حمله زهری نداشت و گتوزو باید بتواند بهترین بازی را از مهره‌هایش بگیرد. ساختار دفاعی میلان در هفته‌های اخیر بهتر شده، ولی این تیم باید در حملات پرتحرک و خطرناک‌تر باشد تا آمار گلزنی‌اش را هم ارتقا دهد. گتوزو که هدایت تیم جوانان باشگاه را در اختیار داشت قطعا تیم اصلی را هم زیر نظر داشته و باید امیدوار بود که می‌داند برای موفقیت چه تیمی را انتخاب کند.

۳-کمک به بازیکنان جدید

خریدهای تابستانی تیم هنوز نتوانسته‌اند جا بیفتند و انتظارات را برآورده کنند. هاکان چالان‌اوغلو بهترین نمونه است که نتوانسته با فشاری که روی دوشش بوده کنار بیاید. گتوزو به لطف تجربه ۱۳ سال بازی برای میلان بهتر از هر کسی سختی‌های بازی در این تیم را می‌شناسد. باید امیدوار بود که او بتواند به بالا رفتن اعتماد این بازیکنان کمک کند و مسیر درخشش آنها را هموار کند.

۴-بهبود موقعیت تیم در جدول

میلان بعد از ۱۴ بازی تنها ۲۰ امتیاز به دست آورده و با فاصله ۱۱ امتیاز نسبت به تیم چهارم در رده هفتم ایستاده. نتایج بد میلان این تیم را در فاصله ۱۸ امتیازی صدرنشین قرار داده و این هیچ نسبتی با سرمایه‌گذاری تابستانی باشگاه ندارد. به سختی می‌توان راهی پیدا کرد که این تیم بتواند فاصله‌اش را با چهار تیم بالای جدول کم کند، ولی گتوزو حداقل باید بتواند تیم را به جمع شش تیم بالا برساند و همین را پایه موفقیت‌های بعدی قرار دهد. او یک گزینه موقت است، ولی باشگاه قطعا انتظار واکنشی سریع دارد و امیدوار است که گتوزو بتواند موقعیت تیم را ارتقا دهد.

۵-پیشروی در لیگ اروپا

میلان در مرحله گروهی لیگ اروپا دردسرهایی داشته و صحبت از قهرمانی در این مسابقات کمی جاه‌طلبانه است. تیم‌های بزرگ دیگری در این مسابقات هستند و تیم‌های خوبی هم از لیگ قهرمانان اضافه می‌شوند و این کار میلان را برای قهرمانی خیلی سخت می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد این واقع‌بینانه‌ترین مسیر برای بازگشت به لیگ قهرمانان باشد و این آزمون بزرگی برای گتوزو است که توانایی‌اش را اثبات کند.

در شرایط فعلی به سختی می‌توان اهدافی جدی را برای این فصل میلان تصور کرد و به نظر می‌رسد باشگاه فصل فعلی را قربانی اهداف بلندمدت کند. تابستان آینده سرمربی جدیدی انتخاب می‌شود، تیم را با سلیقه خودش می‌بندد و شروع دوباره در فصل آینده اجتناب‌ناپذیر است، مگر اینکه گتوزو ثابت کند که انتخابی طلایی بوده، ولی با توجه به تجربه ناموفق سیدورف و گتوزو، همتیمی‌های سابقش روی نیمکت میلان او کار خیلی سختی برای تغییر این سناریو دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jrl6k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی؛ لئوناردو بونوچی به میلان پیوست