تاریخ انتشار: 1402/04/15 19:00
کد خبر: 3185

انواع سردردهای دوران بارداری

بیشتر سردردهای دوران بارداری از نوع سردردهای اولیه هستند.
انواع سردردهای دوران بارداری

بیشتر سردردهای دوران بارداری از نوع سردردهای اولیه هستند. این مسئله بدان معنی است که علائم سردرد خود به خود اتفاق می‌افتند و نشانه اختلال یا عارضه دیگری در بارداری وجود ندارد. سردردهای اولیه عبارتند از:

  • سردرد تنشی
  • حملات میگرن
  • سردردهای خوشه‌ای

سردردهای تنشی شایع‌ترین نوع سردرد در دوران بارداری هستند. یک بررسی در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که ۲۶٪ از تمام سردردهایی که در دوران بارداری رخ می‌دهند، از این نوع هستند. سردردهای تنشی باعث ایجاد درد خفیف تا متوسط ​​در سر می‌شوند. بسیاری از افراد این درد را به‌عنوان احساسی توصیف می‌کنند که انگار یک نوار سفت دور سر خود پیچیده‌اند.

طبق آخرین مطالعات، ۱۰% از انواع سردرد حاملگی از نوع سردرد میگرنی است. سردرد میگرنی اغلب به‌صورت یک درد مبهم شروع می‌شود و بعد به دردی نافذ و ضربان‌دار تبدیل می‌شود. همچنین ممکن است فرد به نور، صدا و برخی بوها بسیار حساس شود. حملات میگرن در بارداری ممکن است علائم دیگری مانند سرگیجه یا حالت تهوع نیز ایجاد کنند.

اگر در دوران بارداری علائم سردرد یا میگرن مزمن یا سابقه میگرن دارید به پزشک خود اطلاع دهید. جالب است بدانید که برخی از زنان با سابقه میگرن در دوران بارداری کمتر دچار حملات میگرنی می‌شوند. بروز میگرن معمولا با عوارضی مرتبط است که در اواخر بارداری یا پس از تولد نوزاد شما اتفاق می‌افتند.

سردردهای خوشه‌ای نادرتر از انواع دیگر هستند و در حدود ۰.۳% از خانم‌های باردار رخ می‌دهند. معمولا این نوع سردرد باعث ایجاد درد شدید می‌شود که در یک طرف سر و اطراف چشم بروز می‌کند. همچنین ممکن است فرد متوجه برخی علائم دیگر مانند گرفتگی بینی، آبریزش چشم یا تورم در ناحیه‌ای از سر شود.

اصولا سردردهای ثانویه ناشی از یک عارضه در بارداری مانند فشار خون بالا هستند و با علائم دیگری مانند حالت تهوع یا عدم تعادل همراه هستند.

بهتر است در مورد سردرد بارداری و جنسیت جنین بدانید که هنوز شواهد علمی دقیقی در این زمینه وجود ندارد. در واقع امکان تعیین جنسیت جنین از روی نوع سردرد یا زمان بروز آن وجود ندارد. تنها تست دقیق برای تشخیص جنسیت، سونوگرافی است.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m57b2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خستگی در دوران بارداری نشانه چیست؟