تاریخ انتشار: 1402/04/18 07:00
کد خبر: 3037

علل ابتلا به بیماری اتواسکلروز

تخمین زده می‌شود که ۲.۵ تا ۱۰ درصد بزرگسالان دچار اتواسکلروز گوش در گوش میانی خود می‌شوند.
علل ابتلا به بیماری اتواسکلروز

تخمین زده می‌شود که ۲.۵ تا ۱۰ درصد بزرگسالان دچار اتواسکلروز گوش در گوش میانی خود می‌شوند. از دست دادن شنوایی ممکن است در هر زمانی رخ دهد؛ اما اغلب در بزرگسالان، در دهه ۲۰ یا ۳۰ زندگی رخ می‌دهد. این عارضه می‌تواند هم در زنان و هم در مردان ایجاد شود، اگرچه شیوع آن در زنان بیشتر است و با شروع سریع در دوران بارداری مرتبط می‌باشد. اتواسکلروز گوش تقریباً ۷۰ درصد مواقع هر دو گوش را درگیر می‌کند، با این حال، میزان کم شنوایی ممکن است در هر گوش یکسان نباشد.

تقریباً ۶۰ درصد از اتواسکلروز گوش یک علت ژنتیکی دارد. انتقال ژنی که باعث اتواسکلروزیس می‌شود، پیچیده است و همه افرادی که این ژن را دارند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

از آنجایی که بسیاری از علائمی که در اتواسکلروز مشاهده می‌شود، می‌تواند ناشی از سایر بیماری‌های پزشکی یا مرتبط با گوش باشد، معاینه توسط دکتر گوش و حلق و بینی ضروری است. پس از معاینه، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن ممکن است آزمایش شنوایی یا ادیوگرافی را تجویز کند. یک یافته رایج کاهش شنوایی هدایتی است که در صداهای با فرکانس پایین بدتر می‌شود. بیماران مبتلا به اتواسکلروز همچنین ممکن است دچار کم شنوایی گوش داخلی شوند که به آن کم شنوایی حسی عصبی می‌گویند.

عوامل زیر می‌تواند علت بروز بیماری اتواسکلروز شود:

  • سن: بیماری اتواسکلروز گوش معمولاً از جوانی شروع می‌شود. شما ممکن است بین سنین ۱۰ تا ۴۵ سالگی به اتواسکلروز مبتلا شوید؛ اما به احتمال زیاد در دهه ۲۰ زندگی خود به آن مبتلا خواهید شد. علائم بیماری معمولاً در ۳۰ سالگی در بدترین حالت خود هستند.
  • ژنتیک: بیماری اتواسکلروز گوش اغلب ژنتیکی است. حدود نیمی از افراد مبتلا به اتواسکلروز دارای ژنی هستند که با این بیماری مرتبط است؛ اما حتی اگر این ژن را داشته باشید، لزوماً به این بیماری مبتلا نخواهید شد.
  • جنسیت: هم مردان و هم زنان به اتواسکلروز و درد گوش مبتلا می‌شوند؛ اما زنان بیشتر در معرض خطر قرار دارند. کارشناسان مطمئن نیستند که چرا، اما اگر خانمی در دوران بارداری به اتواسکلروز مبتلا شود، احتمالاً سریع‌تر از آقایان یا خانم‌هایی که باردار نیستند، شنوایی خود را از دست خواهد داد.
  • سابقه پزشکی: برخی از مشکلات پزشکی می‌توانند احتمال ابتلا به اتواسکلروز را افزایش دهند. به عنوان مثال، اگر در هر زمانی به سرخک مبتلا شده باشید، ممکن است خطر ابتلا به این بیماری افزایش یابد. شکستگی‌های استرسی در بافت استخوانی اطراف گوش داخلی شما نیز ممکن است احتمال وقوع آن را افزایش دهد. همچنین اختلالات ایمنی که در آن سیستم ایمنی شما به اشتباه به بخش‌هایی از بدن شما حمله می‌کند نیز می‌تواند با این وضعیت مرتبط باشد.

تست شنوایی همچنین می‌تواند به تعیین اینکه آیا رکاب به درستی ارتعاش نمی‌کند یا خیر، کمک ‌کند و دکتر جراحی گوش ممکن است اسکن تصویربرداری از گوش را توصیه کند. بر اساس یافته‌های معاینه و نتایج آزمایش، پزشک شما می‌تواند تشخیص دقیقی بدهد و گزینه‌های درمانی را که برای شما بهتر است، توصیه کند. این روش‌های درمانی را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m5xy2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علل ابتلا به بیماری اتواسکلروز