تاریخ انتشار: 1395/10/05 19:50
کد خبر: 240485

آناستازی شکم سیری مذاکره کرد/هنوز با استویچف درباره قرارداد حرف نزدیم

سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان میگوید که هنوز حضور استویچف در ایران قطعی نشده و تنها 50درصد به توافق رسیده اند.
آناستازی شکم سیری مذاکره کرد/هنوز با استویچف درباره قرارداد حرف نزدیم

بعد از مذاکرات فدراسیون فوتبال با آناستازی، مندز و استویچف و جواب منفی دو گزینه اول، مدیران فدراسیون رایزنی‌های نهایی خودشان را با مرد بلغارستانی برای هدایت تیم ملی والیبال آغاز کردند. در حالی که در برخی از رسانه‌های اخباری مبنی بر توافق نهایی فدراسیون با استویچف شنیده می‌شود اما مسئولین فدراسیون خبر توافق نهایی با این مربی را تکذیب کردند و معتقدند که هنوز توافقی صورت نگرفته و در حال مذاکره هستند.

با امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان درباره مذاکره با استویچف و آینده تیم ملی صحبت کردیم که در زیر میخوانید.

آقای خوشخبر مذاکره با استویچف به کجا رسید؟

هنوز با این مربی به توافق نهایی نرسیدیم و جواب قطعی نداده‌ است. تنها با او مذاکرات اولیه را انجام دادیم و او هم از ما فیلم بازی های تیم‌ملی را خواسته که ما هم برایش فرستاده ایم . استویچف از والیبال ایران شناختی ندارد و در واقع چشم‌هایش بسته است و با دیدن فیلم ها می‌خواهد با چشمان باز تصمیم بگیرد.

‌‌خب فکر می‌کنید این مربی چه زمانی جواب دهد؟

فکر می‌کنم او تا بعد از کریسمس جواب قطعی بدهد. ما منتظریم تا دوشنبه جواب نهایی را از او بگیریم. اگر نظرش روی ایران مثبت باشد بعد چشم انداز ترسیم می‌کنیم و از او می‌خواهیم به ایران بیاید.

یعنی درباره جزئیات قرارداد با او صحبتی نشده است؟‌

نه ، هنوز هیچ صحبتی با این مربی انجام نداده ایم حتی درباره مبلغ قرارداد هم با او مذاکره نکرده‌ایم . فقط پیشنهاد دادیم و او هم در حال بررسی کردن است ،‌این که اصلاً می‌خواهد کسی را با خود بیاورد یا نیاورد، این که سیچلو کمک او باشد یا نباشد و ... هنوز حرفی زده نشده است. منتظریم که اگر او برای هدایت ایران ابراز تمایل کرد بعد پای میز مذاکره درباره جزئیات صحبت خواهیم کرد.

فکر می‌کنید چند درصد احتمال دارد با او به توافق نهایی برسید؟‌

تا الان 50 درصد نهایی شده است. استویچف به نیمکت ایران نزدیک شده و با توجه به سئوالاتی که می‌پرسد و جویای برنامه های آینده تیم‌ملی است نشان می‌دهد که به پیشنهاد ما جدی نگاه می‌کند اما تا پای میز مذاکره ننشینیم نمی‌‌توان از توافق نهایی صحبت کرد.

اگر حالا به هر دلیلی با این مربی به توافق نرسید فدراسیون گزینه دیگری در نظر دارد؟‌

واقعیتش نه ، تنها گزینه روی میز فدراسیون فعلاً همین استویچف است و باید ببینیم مذاکره با او به کجا می‌رسد. اگر به توافق نرسیدیم بعد باید دنبال مربی دیگری باشیم.

از نظر شما استویچف چگونه مربی است ؟

این مربی سابقه ملی آن چنانی ندارد اما با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم در تیم هایی که حضور داشته مدیریت خوبی دارد و از پس هدایت تیم برمی‌آید. من از سیچلو درباره او سئوال کردم که گفت :‌استویچف مربی فهیم و کاربلدی است. به خصوص در بخش مدیریت،‌ تیم ها را کاملاً می‌تواند تحت امر و اطاعت خودش در بیاورد. نشانه هایی که می‌دهند مشخص است که مربی کار درستی است.

به نظرتان این دیر انتخاب شدن سرمربی به تیم‌ملی آسیب نمی‌زند؟

مسلم است که کار را مشکل تر خواهد کرد. بر فرض مثال درباره حیطه کاری خود من الان شرایط خوب نیست. من باید مقدمات سفرها را فراهم کنم، سفر تدارکاتی می‌خواهیم ،‌وسایلی که لازم است ، برنامه هایی که باید ترتیب دهیم باید از همین حالا دست به کار شویم و برای همین هم من بسیار نگرانم چرا که رفته رفته کار سخت تر می‌شود و زمان را ازدست می‌دهیم . گرچه زودتر شروع به کار کنیم دست ما بازتر خواهد بود. به هر حال امیدوارم زودتر تکلیف سرمربی مشخص شود.

‌چرا با آناستازی به توافق نرسیدید؟‌

من تقریبا از روز اول می‌دانستم که آناستازی به ایران نخواهد آمد آن هم به خاطر این که این مربی در لهستان گرفتار است و از آنجایی که در این کشور بیزینس دارد برایش سخت است از لهستان خارج شود. از ابتدا هم نحوه صحبت کردنش با فدراسیون ایران مشخص بود که نخواهد آمد.

‌مگر چگونه صحبت می‌کرد؟

بیشتر از روی شکم سیری با ما صحبت می‌کرد. به نظر من وقتی یک مربی سال ها از تیم های ملی دور است و زمانی که از تیمی همچون ایران به او پیشنهاد می‌شود باید خیلی حریص تر از این برخورد می‌کرد اما آناستازی خیلی ریلکس بود و می گفت با وکیلم صحبت کنید. در این مدت ما با واسطه با آناستازی صحبت می‌کردیم و درخواست هایی داشت که خوشایند فدراسیون ایران نبود و مشخص بود که می‌خواهد نیاید و برای همین هم این گونه برخورد می‌کرد.

‌در این مدت آناستازی بارها مصاحبه کرد و گفت که می‌خواهد در لهستان بماند اما فدراسیون می‌گفت در حال مذاکره با اوست! جریان چه بود؟‌

 

برای خود ما هم جای تعجب داشت حتی یک بار برایش پیغام فرستادیم که اگر می‌خواهی در لهستان بمانی پس چرا با ما مذاکره می‌کنی که در جواب گفته بود به خاطر این که در لهستان تیم دارد و مدیران آنجا حساس هستند

مجبور است این گونه مصاحبه کند. برای خود من هم کلاً روند مذاکراتی که با آناستازی طی کردیم جالب بود و تا به امروز این گونه مربی و مذاکراتی را ندیده بودم!

‌فدراسیون بارها اعلام کرده که به دنبال مربی طراز اول برای تیم‌ملی است. با این شرایط به نظرتان موفق خواهد شد با مربی طراز اول به توافق برسد؟

ما تلاش خود را می‌کنیم اما این که با این شرایط موجود تا چه حد موفق شویم را نمی‌دانم . یک مقدار پذیرفتن هدایت تیم‌ملی ایران برای مربیان طراز اول دنیا ریسک است و به خاطر همین کمی مذاکرات سخت پیش می‌رود.

‌چرا ریسک است؟‌

ریسک به خاطر این است که تیم‌ملی ما بالا و پایین زیاد دارد. یعنی یک بازی فوق العاده هستیم و یک بازی دیگر ضعیف ، همه تیم های مطرح دنیا روی یک خط صاف حرکت می‌کنند و این درست است که برد و باخت برای هر تیمی وجود دارد اما سطح بازی تیم ها تقریبا مشخص است و همگی در یک سطح صاف حرکت می‌کند اما تیم ما متفاوت است و متاسفانه روند مشخصی نداریم، برای همین مربیان مطرح دنیا با وسواس درباره ایران نظر می‌دهند. یا به ایران می‌آیند و خیلی بزرگ می‌شوند و یا این که نمی‌توانند نتایج گذشته را کسب کنند و افت می‌کنند. این داستان برای مربیان بزرگ یک چالش است و باید کمی به خودشان دلداری بدهند تا به ایران بیایند.

‌خب دلیل این نوسان تیم‌ملی ایران چیست؟‌

واقعیتش من نمی‌توانم درباره دلایل آن صحبت کنم و به نظرم بهتر است که کارشناسان والیبال در این باره نظر بدهند. من واقعاً نمی‌دانم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mbj75

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


افشاردوست: هنوز دو گزینه اصلی ما آناستازی و استویچف است/ به بروتو هم فکر می‌کنیم
بروتو برای سرمربیگری تیم ملی ایران ابراز تمایل کرده است