تاریخ انتشار: 1395/07/12 11:12
کد خبر: 258061

عشق آباد آماده بازی های آسیایی 2017+عکس

یک سال تا آغاز پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 باقی مانده اما ترکمنستان احداث دهکده المپیک در این کشور را به پایان رسانده که در آن از آخرین دست‌آوردهای صنعت ساختمان و تجهیزات ورزشی دنیا استفاده شده است.

به گزارش فرتاک ورزشی، یک سال تا آغاز پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 باقی مانده است اما دولت ترکمنستان احداث دهکده المپیک را در این کشور به پایان رساند.

بر اساس این گزارش، مجتمع دهکده المپیک عشق‌آباد شامل 30 طرح به مساحت 157 هکتار و به ارزش 5 میلیارد توسط یک شرکت ترکی احداث شده است.

در این مجموعه از آخرین دست‌آوردهای صنعت ساختمان سازی و معماری و بهترین تجهیزات ورزشی دنیا استفاده شده است.

میدان دوم و میدانی، میدان تنیس، سالن فوتسال، کشتی، شطرنج، بوکس، سامبو، کوراش، جیو جیتسو، بولینگ، دوچرخه سواری، شنا، بسکتبال، وزنه‌برداری، دو و میدانی، تکواندو، کیک بوک سینگ، کشتی و اسب دوانی، استخر و ورزشهای آبی، هتل برای ورزشکاران و مربیان، مرکز پزشکی، مرکز مشاوره، مرکز و سالن کنفرانس مطبوعاتی، سالن رادیو و تلویزیون جهت پخش زنده مسابقات، مرکز خبرنگاران ورزش نویس، سالن تفریح و غذاخوری، واحدهای پشتیبانی، رستوران و غیره از جمله تاسیساتی هستند که در قالب دهکده مذکور در مرکز عشق‌آباد احداث شده‌ است.

پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 با حضور 6 هزار ورزشکار به مدت 2 هفته در 21 رشته ورزشی در ترکمنستان برگزار می شود و قرار است مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در  تاریخ 17 سپتامبر سال 2017 میلادی انجام شود.

شطرنج، فوتسال، تنیس، بوکس، سامبو، کوراش، جیو جیتسو، بولینگ، دوچرخه سواری، شنا، بسکتبال، وزنه‌برداری، دو و میدانی، تکواندو، کیک‌بوکسینگ، کشتی و اسب دوانی از مهمترین رشته‌های پنجمین دور بازی‌های آسیای در داخل سالن و هنرهای رزمی 2017 عشق‌آباد می‌باشد.

ترکمنستان برای میزبانی پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 تدارکات گسترده‌ای را اتخاذ کرده‏‌ است، مهمترین آن ساخت یک شهرک المپیک در عشق‌‏آباد به مساحت 157 هکتار به ارزش  بیش از 5 میلیارد دلار می‌باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnl6y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ناگویا رسماً میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ شد

اولین تمرین تیم ملی در هند+عکس
تیم ملی نوجوانان وارد هند شد