تاریخ انتشار: 1396/12/17 17:20
کد خبر: 156864

امید ابراهیمی؛ فرمانده ای برای تمام فصول

حتی اگر امسال سال خوبش نباشد و حتی اگر لژیونرها بیشتر از او بدرخشند و حتی اگر نظرسنجی‌ها رنگی باشد باز هم ابراهیمی می‌تواند گزینه شایسته‌ای برای لقب بهترین بازیکن باشد.
امید ابراهیمی؛ فرمانده ای برای تمام فصول

 بازیکنان زیادی هستند که برای تیمشان بیش از یک بازیکن می‌ارزند. مهاجمانی که با گل‌هایشان یک تنه بار تیم را به دوش کشیده‌اند یا دروازه‌بان‌هایی که با شیرجه‌هایشان تیمشان را از خطر سیو کرده‌اند. کاپیتان‌هایی که کاریزما و شخصیتشان امتیازی اضافه برای تیم هایشان محسوب می‌شود. با این حال می‌شود نه مهاجم بود و نه دروازه‌بان و نه کاپیتان، اما یک تیم بود. این را امید ابراهیمی در این سال‌ها خیلی خوب برای استقلال ثابت کرده است. بازیکنی که به اندازه یک مهاجم گل می‌زند، به اندازه یک دروازه‌بان تیمش را از خطر نجات می‌دهد و به اندازه یک کاپیتان، فرماندهی می‌کند.

فارغ از این که در  نظرسنجی نود حق کدام بازیکن بود بهترین شود و برد دربی چقدر در رای آوردن یک استقلالی تاثیر داشت او سال‌هاست یکی از بهترین مردان فوتبال ایران است. در این روزها که استقلال دربی را برده و در آسیا هم عملکرد خوبی داشته شاید بیشتر بتوان بهترین بودن ابراهیمی را بررسی کرد. اگرچه در روزهایی که استقلال روزهای خوبی نداشت نمی‌شد نقش او را نادیده گرفت.

ابراهیمی در این فصل لیگ قهرمانان هم عامل اصلی موفقیت استقلال محسوب می‌شود و در اکثر فاکتورها در میان بازیکنان تیمش نفر اول است. او با ۸ پاس کلیدی بیشترین موقعیت را برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است. یک پاس بیشتر از سرور جپاروف که هافبک طراح آبی‌هاست و وظیفه‌اش ایجاد موقعیت برای هم‌تیمی‌هایش بوده اما کسی که بهتر از او این وظیفه را انجام می‌دهد شماره ۶ است. دو بازیکن استقلال در آسیا پاس گل داده‌اند که در بین آن‌ها هم نام ابراهیمی دیده می‌شود.

بهترین پاسور تیم هم مانند بقیه گزینه‌ها نامی تکراری است. ابراهیمی با ۲۱۱ پاس که توانسته در هر بازی، به صورت میانگین بیش از ۷۰ پاس بدهد. نفر دوم جپاروف است با ۱۴۹ پاس! یعنی دومین پاسور استقلال، فقط ۷۰ درصد ابراهیمی توانسته دیگر هم تیمی‌هایش را در زمین پیدا کند. بررسی دقیق‌تر پاس‌های امید نشان از ارزش آنها دارد. پاس‌های او به پاس‌های کوتاه و عرضی خلاصه نمی‌شود و لیدر استقلال، در همه جای زمین هم‌تیمی‌هایش را پیدا می‌کند. او در بازی با الریان به ۱۱ بازیکن تیمش پاس داد. در بازی با الهلال هم ۱۱ هم‌تیمی‌اش را صاحب توپ کرد و در بازی با العین ۱۰ بازیکن از پاس‌های او بهره‌مند شدند. او بیشترین سانتر را هم بعد از وریا غفوری در استقلال انجام داده و با ۱۱ سانتر در رده دوم قرار دارد.

600x399x07.jpg.pagespeed_.ic_.PXQdnbbacv_

نفوذهای هر دو مدافع کناری استقلال، با تغذیه توسط ابراهیمی انجام می‌شود. در عکس اول پاس‌های ابراهیمی به غفوری و در عکس دوم، پاس‌های او به نورافکن در بازی با الریان با رنگ آبی مشخص شده‌اند

در هر سه بازی استقلال، ابراهیمی توانسته بیشترین لمس توپ را بین همه بازیکنان استقلال داشته باشد. در بازی اول ۱۱۳ لمس توپ، در بازی دوم ۶۴ و در بازی سوم ۸۱ لمس توپ که هیچ بازیکن دیگری در استقلال نتوانسته به آن برسد.

این آمار امید ابراهیمی در فصلی بدست آمده که به اعتقاد خیلی‌ها به واسطه مصدومیت روزهای خوبی را در بخش اعظمی از فصل نگذرانده است. در همان‌ هفته‌هایی که استقلال در بحران دست و پا می‌زد. همچنین حضور جپاروف و شجاعیان باعث شده تا با زدن ضربات ایستگاهی توسط آنها و تقسیم شدن وظایف بازیسازی میان آنها امید ابراهیمی نقشی کمرنگ‌تر از همیشه در استقلال داشته باشد اما آمار، نشان می‌دهد که او همچنان چهره اول آبی‌هاست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4peddr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زنگ خطر برای 5 مهره کارآمد استقلال