تاریخ انتشار: 1395/09/16 12:23
کد خبر: 244816

آیا برانکو در برابر تیم ده نفره ماشین سازی موفق بوده است؟

آیا برانکو در برابر تیم ده نفره ماشین سازی موفق بوده است؟

به گزارش فرتاک ورزشی، آمار بازی با ماشین‌سازی نشان می‌دهد پرسپولیس در 58 درصد دقایق بازی صاحب توپ بوده و 578 پاس داده که 452 تای آن (78 درصد) سالم بوده است. همچنین با این آمار مشخص می‌شود تیم برانکو 13 بار توپ را به محوطه جریمه برده و دروازه حریف را نشانه گرفته که 6 ضربه به چارچوب بوده است. با قاطعیت می‌توان گفت پرسپولیس در این بازی 6 موقعیت گل جدی داشت که شاید در نگاه اول آمار بدی نباشد. آمار مالکیت توپ و تعداد پاس‌ها و سانترها هم قابل قبول است اما وقتی به کیفیت بازی ماشین‌سازی و اتفاقات بازی(ده نفره شدن حریف در دقیقه 58) برمی‌گردیم با قاطعیت می‌توانیم بگوییم تیم برانکو در این دیدار نمایش ضعیفی ارائه کرده است.

پرسپولیس در دقایقی از بازی مقابل تیمی تحت فشار قرار گرفت که بازیکنانش نه اعتماد به نفس لازم برای دادن پاس و ترتیب دادن حمله را داشتند و نه از انسجام لازم برای بازی تدافعی صرف و بستن فضاها برخوردار بودند. علیرضا امامی فر با تایید اینکه پرسپولیس روز خوبی را مقابل ماشین‌سازی پشت سر نگذاشت می‌گوید:«برانکو در بازی‌های قبلی گام‌هایش را با اطمینان بر می‌داشت و برای دقیقه به دقیقه بازی‌اش برنامه داشت اما در این بازی مثل همیشه نبود. به نظرم حضور رضاییان در ترکیب اصلی سیستم دفاعی‌اش را بهم ریخته بود و پرسپولیس دقیقا دچار مشکل فصل قبل شد.»

مربی سابق پرسپولیس می‌گوید: «همیشه در اوج بودن سخت است اما به یکباره نباید اینقدر افت کنید. در این بازی نمایش پرسپولیس بار فنی نداشت اما سه امتیاز بازی برانکو خوب بود. یکی از دلایل این بازی ضعیف هم خارج شدن فرشاد احمدزاده از بازی بود که در نهایت هم تعویض شد. از طرفی می‌بینیم که رامین رضاییان کنترل نشده بازی می‌کند و می‌خواهد مدام نفوذ کند که این شرایط تیم را در فاز دفاعی بهم می‌ریزد.»

اسماعیل حلالی هم با تایید اینکه پرسپولیس روز بدی را مقابل ماشین‌سازی پشت سر گذاشت می‌گوید:«بعد از تعطیلات لیگ پرسپولیس در دو بازی اخیر هارمونی لازم را نداشته است. وقتی تعداد بازیکنان ملی در تیم زیاد می‌شود این مشکلات پیش می‌آید. من خودم این شرایط را تجربه کرده‌ام. ما 13 بازیکن بودیم که از پرسپولیس در تمرین تیم ملی حاضر می‌شدیم و بدون ملی‌پوشان تمرین تیم مثل تیم‌های محلی می‌شد. این شرایط باعث می‌شود برای بازیکنان دیگر انگیزه‌ای نماند. از طرفی آنهایی که بازیکن ملی نیستند مقابل نفرات ملی‌پوش جبهه می‌گیرند و تیم دوپاره می‌شوند. البته نمی‌گویم الان این مشکل در پرسپولیس هست اما این مسائل به صورت کلی وجود دارد.»

پرسپولیس حالا دو بازی دشوار بیرون از خانه در مشهد و اصفهان در پیش دارد و مطمئنا با ارائه همان کیفیت بازی جمعه دست خالی به خانه باز خواهد گشت. حالا بحث تغییرات دوباره در ترکیب است اما امامی فر می‌گوید بعید است برانکو تن به این جابه‌جایی‌ها بدهد: «اینکه احمدزاده به جناح چپ برود و وحید امیری مهاجم باشد رضاییان هافبک راست ایده‌آل است اما با توجه به شناختی که نسبت به برانکو دارم بعید است این همه جابه‌جایی انجام شود. شاید اگر بازی در تهران انجام می‌شد امکان این تغییرات بود ولی بعید است برانکو خارج از خانه اینقدر روی حمله تمرکز کند.»

حلالی هم با تاکید براینکه پرسپولیس در دو بازی بعدی باید با انگیزه‌تر و متفاوت‌تر از دیدار با ماشین‌سازی باشد، می‌گوید : «سه تغییر در ترکیب می‌تواند باعث ضعف هر سه بازیکن در پست‌های‌شان شود و بعید می‌دانم چنین تغییراتی حاصل شود. به نظرم بازگشت علیپور به خط حمله و وحید امیری به هافبک چپ شرایط پرسپولیس را بهتر خواهد کرد و اگر قرار به بازی کردن رضاییان باشد بهتر است ماهینی در دفاع چپ بازی کند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pggro

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو چاره ای ندارد؛ رامین رضاییان  به این دلیل فیکس می شود