تاریخ انتشار: 1402/03/22 15:00
کد خبر: 4564

چگونه با اضطراب رابطه جنسی و ED کنار بیاییم؟

برای رهایی از اضطراب رابطه جنسی مطلب را بخوانید.
چگونه با اضطراب رابطه جنسی و ED کنار بیاییم؟

نکات مختلفی برای سازگاری با اضطراب رابطه جنسی و ED وجود دارد که افراد را قادر به داشتن تجارب جنسی مثبت می‌­کند:

۱) از فکرکردن به تداوم اختلالات جنسی اجتناب کنید: خیلی از افراد هر از گاهی تجارب جنسی ناامیدکننده دارند؛ ED گاه به گاه نگرانی ندارد. با این حال اگر ناامیدی به ترس و اضطراب منجر شود و این احساسات همچنان ادامه داشته باشد، مانع فعالیت جنسی سالم می­‌شود. تشخیص این نکته ضروری است که ناتوانی هر از گاهی در انجام رابطه به معنای عدم توانایی فرد در رابطه جنسی نیست؛ زیرا شاید آن زمان شخص تحت استرس بوده یا با نوعی اضطراب دست و پنجه نرم می­‌کرده است. چرا که بعد از رفع مشکل، مثل قبل از رابطه جنسی لذت می­‌برد.

۲) روی حواس تمرکز کنید: فردی که دارای اضطراب جنسی است، ممکن است از نظر ذهنی شکست­ه‌ای جنسی خود را تقویت کرده و مدام نگران آنچه شریک جنسی او فکر کرده یا او را چگونه درک می­‌کند باشد. تمرکز روی احساس دست­‌ها یا آنچه چشم­‌ها می‌­بیند می‌­تواند از افکار اضطراب­ آور درباره رابطه جلوگیری کند.

شمع­‌های معطر یا موسیقی، ارتباط حسی در سکس را تقویت کرده و به کاهش اضطراب کمک می‌­کند.

۳) ورزش کنید: تحقیقات نشان داده است بین کمبود تحرک بدنی و تجربه علائم ED ارتباط وجود دارد. انجام یک تمرین ساده ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌­ای چند بار در هفته می‌­تواند باعث بهبود کلی سلامتی و کاهش سطح استرس شود.

بعضی تکنیک­‌های دیگر که در رفع تأثیر استرس جنسی و کاهش ED کمک می­‌کند:

  • مشاوره زوجین پیش روانشناسان مسائل زناشویی
  • درمان اختلال جنسی
  • آموزش رابطه جنسی سالم

همچنین بهتر است شریک جنسی فرد هر لحظه در کنار او باشد تا باهم برای رفع اضطراب او راه حل پیدا کنند و یک رابطه جنسی شیرین و بهبودیافته داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pwx62

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رابطه جنسی، چند بار در هفته خوب و کافیه؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی