تاریخ انتشار: 1396/07/13 16:02
کد خبر: 179719

اشتباه تاکتیکی مدیران استقلال، دلیل بدبینی هواداران نسبت به شفر

اشتباه تاکتیکی مدیران استقلال، دلیل بدبینی هواداران نسبت به شفر

نیمکت استقلال پس از کش و قوس‌های فراوان به پیرمرد سرد و‌ گرم چشیده آلمانی رسید. وینفرد شفر با کوله‌باری از تجربه که از مربیگری در نقاط مختلف جهان بدست آورده، این بار به تهران آمده تا هدایت استقلال را بر عهده بگیرد. پس از ۱۵ سال بار دیگر نیمکت استقلال به یک آلمانی رسید.

اعلام نام شفر به عنوان سرمربی استقلال، شوق چندانی در بین هواداران استقلال ایجاد نکرده و حتی در نظرسنجی‌های مجازی، اکثریت هواداران این تیم او را گزینه مناسبی برای هدایت استقلال ندانسته‌اند. مهمترین عوامل این نگاه بدبینانه به شفر، سن بالای او و همچنین نتایج ضعیف او در تیم‌های آخری که هدایت آنها را بر عهده داشته، است. اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که شفر در استقلال هم نتیجه نگیرد یا نتواند رضایت هواداران این تیم را جلب کند. هر چند مکانیزم انتخاب مربی در ایران بدون درنظر گرفتن پارامترهایی چون سبک بازی مورد علاقه مربی، سازگاری او با شرایط ایران و امکانات کم، توانایی مربی در عبور دادن تیم‌های تحت هدایت خود از بحران، رفتار او با بازیکنان و ... انجام می‌شود و در دسترس بودن مربی و قیمت او مهمترین فاکتورهای انتخاب مربی است اما شفر مربی باتجربه ای است و چنانچه بتواند زود خود را با شرایط ایران و استقلال هماهنگ کند، قابلیت ایجاد تغییری اساسی در سبک بازی استقلال را دارد.

یکی از دلایل بدبینی به شفر، بالا رفتن سطح توقع هواداران استقلال به سبب اعلام نام‌هایی چون فاتح تریم و رایکارد است که باعث شده امثال شفر به چشم آنها نیاید. اشتباهی که مدیران استقلال در اعلام نام تریم کردند موجب این بدگمانی به موفقیت شفر با استقلال شده است. اما چنانچه این مربی انگیزه و شور لازم را برای هدایت استقلال داشته باشد، چه بسا در انتهای فصل همه خواهان ماندن او و تمدید قراردادش شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v9xxj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیراهن منصوریان بر تن مهدی رحمتی +عکس