تاریخ انتشار: 1396/01/22 20:08
اختصاصی/مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ؛
کد خبر: 217746

پیش بازی یوونتوس بارسلونا/ سه شنبه شب خونین تورین

بارسلونا- یوونتوس دیداری مهیج از مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ که امشب در استادیوم آره نای شهر تورین مرحله رفت آن برگزار خواهد شد.
پیش بازی یوونتوس بارسلونا/ سه شنبه شب خونین تورین

امشب واز ساعت 23:15به وقت ایران، شاگردان ماسیملیانو الگری مربی خوشفکر ایتالیایی که ایده های بلند پروازی را درسر می پروراند، برای عبور از سد محکمی بنام بارسا، شب سخت ودشواری را در پیش  دارد.

 

این دیدار که باری رفت از مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ بشمار می رود، در ورزشگاه خانگی بانوی پیر، یعنی یوونتوس آره نای شهر تورین، در برابر بارسلونایی،برگزار می شود، که شرایط خوب وایده آلی را دراین روزهاتجربه نمی کند و درآخرین بازی خود درلالیگا، شکست تلخ وناامیدکنندهای، برابر مالاگا گربه سیاه خود،در فصل جاری را پذیرا شد و بهترین فرصت تکیه زدن به صدر جدول، از رقیب سنتی و دیرینه اش را از دست داد.

 

از طرفی بانوی پیر در بازی امشب در حالی به مصاف آبی اناری ها خواهد رفت که به تنهایی درصدر جدول سری آی ایتالیا تکیه زده است و از حاشیه امنیت خوبی نسبت به رقبایش برخوردار است، زیرا آنها تا پایان هفته سی و یکم سری آ، با بدست آوردن۷۷ امتیاز و ۶ امتیاز اختلاف نسبت به رم تیم دوم، در شرایط نسبتا خوبی بسر می برند.

 

یووه تاکنون با ۲۵پیروزی صاحب بیشترین پیروزی در بین تمامی تیم های سری آ میباشد و با ۴شکست کمترین باخت را نیز دارند.آنها همچنین کمترین گل خورده را فقط با ۲۰ گل  در کارنامه دارند و برای این بازی کاملا آماده هستند.شاگردان الگری مطمئنا بخوبی به این امر واقفند که پیروزی در بازی رفت و درتورین، هیچگاه تضمین کنندهی صعود به مرحله بعدی نیست و از تجربه پاری سن ژرمن درس ها گرفته اند.

qZVwuloayAEs

 

از سویی ،نتایجی که یوونتوس در لیگ داخلی ایتالیا گرفته و نوع فوتبالی که شاگردان الگری ارائه می دهد، می تواند به فتح ششمین اسکودتوی متوالی بسیار امیدوار باشد. آنها می توانند، رکوردی بی نظیر و تاریخی را در سری آ رقم بزنند.

 

بیانکونری در کوپا ایتالیا نیز پس از حذف شاگردان ماوریتزیو ساری درتیم ناپولی، باید در بازی فینال به مصاف شاگردان اسپالتی درتیم رم بروند. الگری امسال نیز ،چون فصل گذشته به دنبال فتح سه گانه است تا از دروازه یووه وارد تاریخ شود

 

.بانوی پیر در رقابت های چمپیونزلیگ پس ازتکیه زدن بر صدرگروه خود، در مرحله یک هشتم نهایی موفق  شد پورتوی پرتغال را از پیش و روی بردارد تا حریف بارسا دراین مرحله شود.آنها مدعی جدی فتح این فصل لیگ قهرمانان بشمار می روند.

RHD2v3GY3okG

الگری با تغییر سیستم بازی تیمش و استفاده از مانژوکیچ بعنوان بال چپ و اضافه شدن سریع این مهاجم سمج و قدرتی و سرزن کروات به ایگواین و دیبالا و کوادرادو،عملا با ۴مهاجم به دروازه ی حریفان یورش می برد. آنها از طرف لیش اشتاینر(دنی آلوز) و ساندرو، دو مدافع سمت راست وچپ خود، بخوبی ازکناره ها تغذیه می شوند و از مرکز زمین نیز ،ازسوی پیانیچ و خدیرا، در موقعیت مناسب گلزنی قرار می گیرند.

 

خط آتش چند نفره ی یووه که ایگواین ماشین گلزنی تورینی ها، آنهارا رهبری می کند،هرخط دفاعی را به چالش جدی می کشد ،خصوصا اگر آن خط دفاعی متعلق به بارسایی باشد که دراین اوان بسیار شکننده نشان میدهد.

 

الگری دربازی امشب ازمدل پایه 4-2-3-1استفاده می کند واز بوفون درون دروازه،لیش اشتاینر(آلوز)ساندرو،کیه لینی و بونوچی درخط دفاعی استفاده می کند. از پیانیچ و خدیرا(مارکیزیو)بعنوان دوهافبک مرکزی استفاده می کند و کوادرادو و مانژوکیچ دو بال راست وچپ یووه خواهند بود و دیبالای خوشفکر و ریزنقش وخلاق ،پشت سر هموطنش گونزالو ایگواین که درنوک هدف ،بکار گرفته میشود و سابقه گلزنی به بارسا را درقالب رئال را نیز دارد ،به بازی گرفته می شود.

 

glDjNEploUxd

درآن سوی زمین ،بارسلونا قرار دارد که این روزها، شرایط جالبی را تجربه نمی کند وآن بارسای همیشگی که می شناسیم، نیست. آنها نوسانات زیادی را درفصل جاری تجربه کرده اند. آبی اناری های کاتالونی که تا پایان هفته سی و یکم لالیگا، با ۶۹ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به شاگردان زیدانی که دراین هفته مقابل همشهری اش، اتلتیکو ، متوقف شده اند با اختلاف ۳ امتیاز، در رده دوم جدول لالیگا جای گرفته اند.

 

شاگردان انریکه، با ۲۱پیروزی ممکن درلالیگا، بیشترین برد را ازآن خود کرده اند، و با۴شکست، دومین تیم ازاین حیث در لالیگا ،بشمار می روند.بارسا با ۸۸گل زده، بهترین خط حمله ی لالیگا را دراختیار دارد،اما خط دفاعی آنها با دریافت ۲۸گل، بعنوان سومین خط دفاعی برتر تا اینجای کار محسوب می شود .

 

 تیم اول کاتالونیا که شش قهرمانی را درطی هشت سال اخیر را در لالیگا دارند،ممکن است برای بار دوم در طی سالیان اخیر، لالیگا را به رقیب سنتی اش رئال مادرید واگذار کند.گرچه آنها برای چهارمین مرتبه ی پیاپی، راهی بازی نهایی در کوپا دل ری شدند و باید، بازی فینال را مقابل تیم نه چندان مطرح آلاوز،برگزار کنند که همین موضوع فتح کوپا دل ری بوسیله ی شاگردان انریکه را بسیار ممکن ومحتمل بنظر می رساند.

Olvo3CCMvh2Y

بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپای این فصل، بعنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند و پس از حذف دراماتیک پاری سن ژرمن که با کامبکی رویایی همراه بود، باید امشب به مصاف تیمی بروند که دوفصل پیش،آنها را در فینال و در یک بازی جذاب و دیدنی که با درخشش سوپر مسی همراه بود،شکست دادند.البته بازی امشب ،شرایط خاص و متفاوتی ،با آنچه در دیدار نهایی دوسال پیش ،رخ داده بود را،دارد.

 

انریکه درغیاب بوسکتس که وزنه ی مهم وتاثیرگذاری درخط میانی بارسا بشمار می رود و بالانس و توازن را در دوفاز دفاعی و تهاجمی تیم ایفا می کند را بهمراه ندارد و همین امر کار را برای انریکه مشکل می کند زیرا بوسکتس رابط مهم خطوط دفاعی و هجومی بارساست و نبود و خلاء او مطمئنا کار را برای بارسا مشکل می کند، هرچند ممکن است که انریکه دربازی امشب، ماسچرانو را دراین پست بازی دهد.اما او هرگز کارایی بوسکتس را ندارد وفقط یک تخریب چی ماهر است وقطع توپ هایش ،نمونه است، ولی در بازیسازی وایجاد تعادل درمیانه زمین، ضعف بسیاری دارد.

 

انریکه در بازی امشب ممکن است از مدل 4-3-3استفاده کند و از تراشتگن درون دروازه و پیکه، امتیتی، روبرتو و آلبا درخط دفاعی سود ببرد .ماسچرانو را جلوی مدافعین بکار می گیرد و از اینیستا بعنوان طراح متمایل به سمت چپ خط میانی استفاده کند و از راکیتیچ(گومز) بعنوان هافبک متمایل به سمت راست استفاده کند. نقش راکیتیچ یا گومز در دوندگی وجنگندگی درمیانه زمین ،قابل توجه خواهد بود.مسی، مهاجمی است ،که از آزادی عمل بسیاری درزمین برخوردار است و گاها درنقش بازیساز درمیانه زمین نیز ظاهر می شود.او بیشتر سمت راست خط حمله و کناری بارسا را که نیمار و آلبا درآنجا بازی می کنند را تغذیه می کند. سرعت تصمیم گیری او بی نظیر است و اگر او شاداب وسرحال باشد،تمامی بازیکنان بارسا به حرکت درخواهند آمد،مسی ممکن است شب سختی را مقابل دفاع تیمی کاتاناچیوی ایتالیایی را تجربه کند.

1395121909571520910220794

نیمار این بازیکن تاثیرگذار این اواخر بارسا درسمت چپ ،خط حمله ی بارسا بازی می کند،حرکات موزون و، ویران کننده اش هرمدافعی را زمین می کند و لیش اشتاینر و یا دنی آلوز، شب سختی را باید مقابل نیمار پشت سربگذرانند. حرکات او غیر قابل پیش بینی است و بسان، یک مار ، دائما تغییر جهت ومسیر می دهد. او یک تنه بار بارسا را درمقابل پاریسن ژرمن بردوش کشید و راهی این مرحله کرد.

 

ونهایتا سوارز اروگوئه ای را بعنوان نوک هدف در ترکیب بارسا خواهیم دید.او یک گلزن مادرزادی است واز شم بالایی دراین زمینه برخوردار است. او بخوبی خودرا درموقعیت گلزنی قرار می دهد و خیلی خوب چارچوب را می شناسد وگویی با او آشنایی دیرینه دارد. قدرت بدنی وچرخش ها و ستون قرار دادن بدنش درمقابل مدافعان حریف،آموزشی است.او در ضربات سر ،خوب عمل نمی کند وهمین امر ضعف بزرگی برای یک نوک هدف،محسوب می شود.

 

هردو تیم درهنگام ازدست دادن توپ،به شکل 4-5-1 تغییر سیستم می دهند،تا با تجمع درمیانه زمین وایجاد برتری عددی ،میانه میدان را کنترل و اداره کنند. امیدوارم شاهد دیداری جذاب ، زیبا وتماشایی، از سوی هردو غول فوتبال اروپا باشیم.این دیدار می تواندحاوی نکات آموزشی و بار فنی بالایی باشد.

 

نویسنده:امین یزدانی.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y9yqy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بانوی پیر شانس بسیاری برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد
پیرلو در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت ادعا کرد: