تاریخ انتشار: 1395/09/22 01:37
کد خبر: 243546

ورزش؛ چرایی و چگونگی !!

ورزش به عنوان یکی از مهم ترین معضلات اجتماعی، نقشی ارزنده در سالم سازی جامعه بر عهده دارد.
ورزش؛ چرایی و چگونگی !!

بدون شک در قرن 21، بزرگترین راهکار در جهت افزایش کنترل جوامع، از نظر بهبود مسائل روحی روانی و سلامتی مردم، بحث ورزش و چگونگی و چرایی انجام آن است. زیرا در نیم قرن اخیر، با افزایش مصرف روزافزون و بی سابقه مواد مخدر و مشروبات الکلی و داروهای روانگردان، دهکده جهانی در وحشتی مرگبار و سکوتی مبهم، ناشی از مقطوع النسل شدن و از بین رفتن سرمایه هایش فرو رفته. لذا تمامی کشورها با آسیب شناسی این موارد و اخذ راهکارهایی، بسرعت برق و باد در این بخش سرمایه گذاری های وسیعی را در اولویت های خویش گنجانده اند.

مهم ترین نقطه ای که در این راستا مورد هدف گذاری قرارگرفت، مدارس بودند، زیرا معلمان پس از والدین، قابل اعتمادترین و موجه ترین الگو برای  خردسالان و کودکان آنها بوده اند. لذا با افزایش ساعات ورزش مدارس، فرهنگسازی در این خصوص و بکارگیری نیروهای بومی هر منطقه که بتوانند ارتباط بهتری با فرزندان آنها برقرار کنند، همچنین با کمک گرفتن همه جانبه از اهالی دانشگاه و صنعت، گامهایی بلند در این خصوص برداشته اند.

در کشور ما نیز می بایست با همکاری این 3 متولی کار و برقرای جلسات و در نظرگفتن سیاست هایی در این راستا، از طریق تجربه گرانب های صنعت، علم اساتید و پژوهشگران در دانشگاه و پیاده سازی آن در مدرسه بعنوان خانواده دوم این بچه ها، هرچه سریعتر این مهم صورت پذیرد، زیرا که هر 1 روز غفلت معادل 1یک دهه پسرفت و عقبگرد در سلامتی و پرورش استعدادهای جامعه است.

پس از همین امروز می بایست صنعت، دانشگاه و آموزش و پرورش در کشورمان دستان پر توانشان را در دستان هم گره کرده و با استفاده از نیروهای بومی و تحصیلکرده در این عرصه گامهایی بزرگ بردارند، زیرا فردا دیر است.

نویسنده.: محسن بابادی/ کارشناس و تحلیلگر ورزشی کشور

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ywb5y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مردم غیور ایذه؛ خلق حماسه ای دیگر در جهان، گوارای وجودتان

دربی بسکتبال ماهشهر؛ نبردی حساس و دیدنی
مردم ماهشهر برنده این بازی باشند؛