تاریخ انتشار: 1395/08/15 23:21
کد خبر: 250722

دخالت همیشگی سیاسیون در فوتبال / این بار پوتین

مدیر برنامه های جان اسمیت فاش کرد که برای انتقال بازیکن ملی پوش روسیه به آرسنال انگلیس، با شخص رئیس جمهور روسیه مذاکره کرده است.
دخالت همیشگی سیاسیون در فوتبال / این بار پوتین

به گزارش فرتاک ورزشی، آندری آرشاوین بازیکن سابق زنیت سن پترزبورگ و تیم ملی روسیه در سال ۲۰۰۹ پیشنهادی از آرسنال دریافت کرد و سرانجام به این تیم انگلیسی پیوست.

آندری آرشاوین چهار سال در اختیار توپچی های لندن بود؛ او سه فصل را در تیم ونگر توپ زد و یک فصل را هم به صورت قرضی برای تیم سابقش یعنی زنیت سن پترزبورگ بازی کرد. وی در دوران حضورش در جمع شاگردان ونگر، ۱۴۴ بازی برای این تیم انجام داد و ۳۱ گل هم به ثمر رساند. از افتخارات ملی پوش سابق روسی می توان به کسب سه عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه و جام یوفا در سال ۲۰۰۷-۰۸ است.

مدیر برنامه های آرشاوین در آن سالها، شخصی به نام جان اسمیت بود. اسمیت اخیراً گفتگویی با Oxford Union داشت که در مورد سخت ترین مذاکراتی که خودش در آن درگیر بوده، اینگونه توضیح داد:

بدون شک مذاکره با ولادیمیر پوتین؛ البته در همان زمان متوجه این مسئله نبودم. قصد داشتم ترتیب انتقال آندری آرشاوین از زنیت سن پترزبورگ به آرسنال را بدهم، اما تیم روسی به هیچ وجه با این انتقال موافقت نمی کرد. من به عنوان نماینده باشگاه آرسنال و نماینده شخص آرسن ونگر، مأمور انجام انتقال آرشاوین به آرسنال بودم.

وی در مورد روند مذاکرات مربوط به انتقال آرشاوین هم توضیحاتی داد:

باشگاه روسی برای موافقت با این انتقال درخواست ۱۵ میلیون پوند داشت، اما آرسنال حاضر به پرداخت چنین مبلغی نبود، و این مسئله به معضل بزرگی بدل شده بود. چیزی به پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی ژانویه ۲۰۰۹ باقی نمانده بود که از طریق یکی از دوستان مطلع شدم که باشگاه زنیت سن پترز بورگ، متعلق به خانواده پوتین است. وقتی فهمیدم که پوتین مالک این باشگاه روسی است، مذاکرات را متوقف کردیم. پوتین هم فقط با چند کلمه آب پاکی را روی دستمان ریخت؛ نه، اصلاً امکان ندارد. و ما هم تاوان آن را به طور کامل پرداخت کردیم؛ یعنی مجبور شدیم کل مبلغ درخواستی باشگاه روسی را پرداخت کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yyoay

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


20 سال بالاتر از تاتنهام/رکورد فوق العاده ونگر در دربی لندن