تاریخ انتشار: 1402/12/24 12:39
کد خبر: 1269198

درخشش نعمتی در دربی؛ طلوع یک ستاره

با وجود نگرانی‌ها درباره مرکز خط دفاع پرسپولیس این تیم یک ستاره در آن نقطه داشت.
درخشش نعمتی در دربی؛ طلوع یک ستاره

با غیبت گولسیانی و کنعانی هوداران پرسپولیس نگران بودند که قلب دفاع تیم محبوبشان آسیب‌پذیر باشد و مقابل حمله‌وران بلندقامت حریف بخصوص در نبردهای هوایی کم بیاورد، اما غیر از ربع ابتدایی در بقیه دقایق بازی‌های این خط دفاع نه تحت فشار بود نه اینکه وقتی توپی آمد دست و پایش لرزید.

ستاره خط دفاعی پرسپولیس علی نعمتی بود که به نظر می‌رسد به نوعی با وجود درخشش در در بازی‌های بزرگ بعضا دست کم گرفته می‌شود.

علی نعمتی در تمام یک سال و نیم گذشته در پست غیرتخصصی دفاع چپ نمایش‌های استانداردی ارائه داده بود در بازگشت به پست تخصصی‌اش قابلیت‌های خود را نشان داد تا غیبت گولسیانی و کنعانی به چشم نیاید.

علی نعمتی مدافع مستحکمی است که در جاگیری‌ها و کورس‌های سرعتی کم نمی‌آورد، ضمن اینکه در بازی هوایی نیز مدافع مسلطی است.

او در دفاع چپ بعضا پاس‌های قطری دقیقی هم می‌دهد، اما در دفاع میانی در ساخت بازی شرکت نمی‌کرد که به خاطر سبک بازی تیمش طبیعی بود.  

با این حال نمایش نعمتی در دربی بی‌نقص بود و او تبدیل به ستاره تیمی شد که سه مدافع اصلی‌اش را در اختیار نداشت.

نمایش نعمتی در این دربی دو صحنه جالب دارد که می‌تواند در ذهن بماند‌‌؛ یکی کورس با ماشاریپوف در صحنه‌ای که البته آفساید بود اما نعمتی با وجود چند متر عقب‌تر بودن از وینگر ازبک استقلال در کورس با او از حریفش سبقت گرفت تا نشان دهد چه سرعت فوق العاده‌ای دارد.

صحنه دوم مربوط به نیمه دوم است که در یکی از معدود جلو آمدن‌های استقلال این تیم با ارسال جلالی می‌توانست به گل برسد، اما نعمتی با حرکتی فوق العاده توپ را از جلوی سر بلانکو زد.

نعمتی در این دربی بی‌اشتباه بود و کاری کرد تا با توجه به حضور عبدالکریم حسن گذشته اما در دفاع چپ حالا رقیبی سرسخت برای کنعانی‌زادگان و گولسیانی در ادامه فصل باشد.

او در دربی فصل گذشته و همین بازی برگشت لیگ ستاره تیمش بود، اما دربی رفت با وجود نمایش کم‌نقص در دفاع چپ پنالتی داد که البته بیشتر از اینکه خطا کرده باشد بی‌احتیاطی کرد و به‌شدت از سوی گل‌محمدی و هواداران شماتت شد.

با این حال نمایش استاندارد شماره 6 پرسپولیس در پست تخصصی خود نشان داد نباید درباره کیفیت نفراتی مثل نعمتی و فرجی قضاوت عجولانه داشت و دست‌کم گرفتشان، چرا که در تیمی مثل پرسپولیس و که هر فصل مدعی قهرمانی است فاصله نفرات اصلی و ذخیره در بیشتر پست‌ها بسیار ناچیز است، هر چند دیدیم که این قضاوت‌های عجولانه و استرس ناشی از نگرانی درباره مرکز خط دفاع پرسپولیس در دربی هم تاثیری روی عملکرد نعمتی و فرجی نگذاشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77jjwg

آخرین اخبار