تاریخ انتشار: 1402/09/26 10:11
کد خبر: 1264028

کام ستاره امپولی در روز تولدش تلخ شد/ ثبت سختگیرانه‌ترین آفساید‌گیری تاریخ توسط ایتالیایی‌ها! + عکس

در یکی از بازی‌های هفته شانزدهم سری A ایتالیا، فصل جدیدی در تاریخ آفسایدگیری فوتبال به ثبت رسید.
کام ستاره امپولی در روز تولدش تلخ شد/ ثبت سختگیرانه‌ترین آفساید‌گیری تاریخ توسط ایتالیایی‌ها! + عکس

به گزارش فرتاک ورزشی

روز گذشته (شنبه) زمانی که تایرون ابوئهی بازیکن تیم امپولی تصور می‌کرد توانسته روز تولدش گلزنی را با گشودن دروازه تورینو شیرین‌تر کند، VAR با ثبت سختگیرانه‌ترین آفسایدگیری تاریخ فوتبال، کام او را تلخ کرد.

با وجود مجهز شدن VAR در سری A به سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک، مدت قابل توجهی طول کشید تا داوران سرانجام به این نتیجه برسند که باید گل بازیکن 28 ساله تیم میهمان را مردود اعلام کنند.

غالباً آن دسته از آفساید‌هایی که بخش کوچکی از بدن یک بازیکن از آخرین قسمت بدن مدافع حریف جلوتر است، به عنوان آفساید‌های میلیمتری شناخته می‌شوند اما تصمیمی که VAR برای مردود اعلام کردن گل اِبوئهی اتخاذ کرد به معنای واقعی کلمه میلیمتری بود چرا که حتی در تصویر منتشر شده از سوی سازمان لیگ هم به زحمت مشخص شده که نوک کفش او خط آفساید‌گیری را رد کرده است.

تیم فوتبال امپولی ایتالیا , سری A ,

طبق قوانین مربوط به آفسایدگیری، تنها آن قسمت‌هایی از بدن مهاجم باید با بدن آخرین مدافع حریف همراستا باشند که بتوان با آنها گل زد و به این ترتیب اگر دست بازیکن مهاجم جلوتر باشد، آفساید گرفته نخواهد شد.

اورلیو آندره‌آتزولی سرمربی تیم امپولی در واکنش به تصویر منتشر شده از سوی سازمان لیگ جوابی طعنه‌آمیز داد گفت: خب ابوئهی پاهای پهنی دارد... اما راستش من دغدغه این را داشتم که از داور بپرسم آیا هنوز این قانون وجود دارد دروازه‌بان‌ها می‌توانند توپ را 6 ثانیه دست خودشان نگه دارند یا نه چون قانون، قانون است و باید آنها را اجرا کرد وگرنه ما داریم مردم را مسخره می‌کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/9gl8mq

آخرین اخبار