تاریخ انتشار: 1402/11/03 13:15
کد خبر: 1266352

اظهارنظر یورگن کلوپ درباره قهرمانی ایران در آسیا

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه تیم کشورمان برابر امارات هم برنده خواهد شد، گفت: کادر فنی تیم ایران باید برای دیدارهای مراحل حذفی برنامه خاصی داشته باشد تا بتوانیم در جام ملت‌های آسیا به موفقیت برسیم.
اظهارنظر یورگن کلوپ درباره قهرمانی ایران در آسیا

سیروس دین‌محمدی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا، تصریح کرد: اینکه تیم ملی با دو پیروزی متوالی توانست خیلی زود صعودش را قطعی کند، اتفاق خوبی است. هرچند انتظار می‌رفت برابر هنگ‌کنگ عملکرد بهتری داشته باشیم، اما نباید زحمات بازیکنان تیم ملی را نادیده گرفت.

وی افزود: فوتبال در دنیا پیشرفت کرده و همه تیم‌ها برای رویارویی با یکدیگر برنامه و هدف دارند. شاید در گذشته تیم‌هایی همچون هنگ کنگ و یا اردن برای رویارویی مقابل ایران و کره‌جنوبی ترس داشتند و پاهایشان می‌لرزید اما دیگر اینطور نیست. چه کسی فکر می‌کرد عراق برابر ژاپن به برتری دست یابد؟

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: همواره بازی بد برای همه تیم‌ها در فوتبال دنیا وجود دارد. در جام جهانی 2010 اسپانیا اولین دیدارش را مقابل سوئیس باخت اما در نهایت قهرمان شد. در رسانه‌ای خواندم وقتی ویسنته دل‌بوسکه سرمربی نامدار این تیم پس از باخت مقابل سوییس وارد رختکن شد، همه انتظار داشتند او داد و فریاد به راه انداخته و از بازیکنان انتقاد کند. اما او با روحیه‌ای بالا وارد رختکن شد و جوک خنده‌داری تعریف کرد و به بازیکنانش گفت، امروز با شکست برای ما به پایان رسید، به فکر بازی‌های آینده باشیم.

دین محمدی تصریح کرد: باید از تیم ملی حمایت کنیم، من بر این باور هستم یکی از بهترین تیم‌ها را داریم. همه بازیکنان تیم ملی ایران، درجه اول هستند و با حضور در باشگاه‌های مطرح، تجارب بالایی دارند. اگر به فهرست تیم ملی نگاه کنید متوجه خواهید شد بیشتر بازیکنان تیم ملی سابقه حضور در دو جام جهانی را دارند، در جام ملت‌های آسیا بازی کرده‌اند و لژیونر هستند. مردم به حق انتظار موفقیت و قهرمانی از این تیم دارند. بازیکنان باید امروز مقابل امارات، همان نمایشی را به اجرا بگذارند که از آنها انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: بازی با هنگ کنگ این حُسن را به همراه داشت که دیگر بازیکنان ما، هیچ حریفی را دست کم نخواهند گرفت و می‌دانند باید تا روز آخر جام با قدرت و با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند. امروز هم حتما برابر امارات برنده می‌شویم و مربیان باید برای دیدارهای حذفی برنامه خاصی داشته باشند تا به موفقیت برسیم.

دین محمدی افزود:امیر قلعه‌نویی سرمربی با تجربه ای است و به طور حتم بیشتر از همه به تیم ملی نرزدیک است و شناخت کامل و کافی از تک تک بازیکنانتش دارد، او برای بازی‌های آینده بهترین ترکیب را به میدان خواهد فرستاد، فشار روی او زیاد است اما من حتم دارم تیم ملی می‌تواند با اتحاد، همدلی در ادامه راه روزهای خوبی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد، فوتبال ایران لیاقت آن دارد در این تورنمنت به سال‌ها ناکامی در جام ملت‌های آسیا پایان داده و به افتخاری بزرگ دست پیدا کند.

وی در پایان درباره تماس تلفنی‌اش با یورگن کلوپ سرمربی نامدار لیورپول در برنامه زنده که به اصرار جواد خیابانی و خداداد عزیزی گرفته شد، گفت: (با خنده) کلوپ با معرفت است. دقایقی بعد به این تماس پاسخ داد که من در برنامه زنده بودم و نتوانستم جواب بدهم. با یکدیگر چت کردیم و او برای تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت کرد و نوشت امیدوارم ایران قهرمان آسیا شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/9glvxe

آخرین اخبار