تاریخ انتشار: 1402/06/09 19:43
کد خبر: 300

رونالدو در عربستان به رئال رسید!

کریستیانو رونالدو همچنان در لیگ ستارگان عربستان به درخشش خودش ادامه می‌دهد بطوریکه آمارش با عملکردش در رئال برابر شده است.
رونالدو در عربستان به رئال رسید!

کریستیانو رونالدو مقابل دیدگان روبرتو مانچینی که به‌تازگی هدایت تیم ملی عربستان را در دست گرفته، باز هم درخشید و چهارمین و پنجمین گلش را در فصل جدید لیگ برتر فوتبال عربستان به ثمر رساند. هر دو گل او از روی نقطه پنالتی زده شد. کریس ۲گل دیگر هم در این بازی زد که توسط کمک‌داور ویدئویی مردود اعلام شد. النصر یک ضربه پنالتی را هم دقیقه‌۶۳ توسط عبدالرحمن غریب از دست داد. این در حالی بود که خود کریستیانو در زمین حضور داشت و پنالتی را به بازیکن دیگری سپرد تا فرصت دومین هت‌تریک پیاپی را از دست بدهد. این نشان می‌دهد پنالتی‌زدن کار راحتی نیست و نمی‌شود به کریستیانو ایراد گرفت که بخش قابل‌توجهی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثبت رسانده است.

با آخرین گلی که رونالدو برای النصر زد، حالا او ۵گله  است و با فاصله‌گرفتن از هموطنش یعنی فابیو مارتینس (الخلیج)، حمدالله از الاتحاد و آقای‌گل فصل پیش و مالکوم از الهلال در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار گرفت. از ماه ژانویه‌۲۰۲۳ که رونالدو به النصر رفته، تعداد گل‌هایش در لیگ عربستان به ۱۹گل رسیده است.

آمار این ستاره پرتغالی در ۳۸سالگی خیره‌کننده است. آمار او در ۲۹بازی اول برای رئال‌مادرید با آمارش در النصر با همین تعداد بازی تقریبا یکسان است، با این تفاوت که ۱۴سال بین این دو مقطع فاصله زمانی وجود دارد. او در ۲۹بازی اول با پیراهن رئال ۲۶گل و ۶پاس‌گل ثبت کرده بود و حالا در ۲۹بازی اولش با پیراهن النصر ۲۵گل و ۵پاس‌گل دارد. فقط یک گل، یک پاس‌گل و ۲تأثیرگذاری مستقیم روی گل‌های رونالدو بین این دو مقطع فاصله است. او در ۲۹بازی النصر روی ۳۰گل تأثیر مستقیم داشته ولی این نرخ در رئال ۳۲گل در ۲۹بازی بود؛ در هر دو حالت بیش از یک گل در هر مسابقه.

در فهرست بهترین گلزنان سال۲۰۲۳ رونالدو به یک‌قدمی رکورد ارلینگ هالند رسید. ستاره نروژی منچسترسیتی ۳۱گل تا این هفته به ثمر رسانده است و رونالدو ۳۰گل. امباپه با ۲۸، بنزما ۲۷ و هری کین با ۲۶گل در تعقیب این دو گلزن هستند.

کریستیانو رونالدو به ۸۴۹گل زده در کل فوتبالش رسید که با ۸۱۷گل مسی فاصله‌ای زیاد دارد.

این دویست‌وچهاردهمین دبل دوران حرفه‌ای فوتبال رونالدو بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/e45xx2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخشش لژیونر تیم ملی در فوتبال اروپا ؛ بچه عقاب گل کاشت + سند