تاریخ انتشار: 1402/08/23 06:09
کد خبر: 1261159

آخرین فیلتر قلعه‌نویی! | انتخاب جانشین پورعلی گنجی و قلی‌زاده و بازگشت فرمانده | غیبت جالب یک پرسپولیسی در تیم ملی

فهرست تیم ملی برای برگزاری آخرین اردوی رسمی با حضور همه لژیونرها پیش از جام ملت‌ها، اعلام شده است.
آخرین فیلتر قلعه‌نویی! | انتخاب جانشین پورعلی گنجی و قلی‌زاده و بازگشت فرمانده | غیبت جالب یک پرسپولیسی در تیم ملی

 ۲بازی با ازبکستان و هنگ‌کنگ در مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، برنامه آخرین فیفادی تیم ملی قبل از جام ملت‌هاست. ممکن است ایران خارج از زمان تعیین‌شده از سوی فیفا نیز دیدارهایی برگزار کند اما آن جدال‌ها در غیاب مهره‌های لژیونر انجام می‌شوند. پیش از جام ملت‌ها، این آخرین‌بار است که ژنرال با همه شاگردانش تمرین و بازی دارد؛ محکی که به‌نظر می‌رسد تأثیر بسیار زیادی در انتخاب فهرست نهایی برای حضور در جام ملت‌ها خواهد داشت.

جایی برای تردید نیست

قلعه‌نویی از همان روزی که سرمربی تیم ملی شد، به امیر عابدزاده برای خط دروازه اعتقادی نداشت. او در مورد ۲ گلر اولش تصمیم نهایی را گرفته بود و بدون تردید بیرانوند و نیازمند را در تیم ملی می‌خواست. امیر به‌عنوان نفر سوم، گلرهایی مثل اخباری و پورحمیدی را در اردو داشت اما بیشتر از همه، حسینی را به‌عنوان دیگر سنگربان تیم ملی می‌دید. به‌نظر می‌رسد همین ۳ نفر هم راهی جام ملت‌ها می‌شوند.

جانشین مرتضی از ترکیه آمد!

در کنار شجاع و کنعانی، حضور پورعلی‌گنجی در اردوی تیم ملی برای جام ملت‌ها قطعی به‌نظر می‌رسید اما مصدومیت شدید این بازیکن، اوضاع را تغییر داد. حالا مجید حسینی در پایان مصدومیت دوباره به تیم ملی برگشته است. امیر در دفاع میانی، حزباوی و دانشگر را نیز به اردو فراخوانده و فعلا نظری روی سامان فلاح ندارد. به‌نظر می‌رسد از ۵مدافع میانی حاضر در اردو، در نهایت ۴نفر به جام ملت‌ها می‌روند.

شلوغ در مرکز زمین

تیم قلعه‌نویی در اردوی جدید در مرکز زمین بسیار شلوغ است. عزت‌اللهی و نوراللهی هافبک‌های میانی مهم تیم هستند. امید ابراهیمی در ۳۶سالگی به تیم ملی برگشته و علی کریمی نیز پس از سپری کردن دوران آسیب‌دیدگی، دوباره در اردو دیده می‌شود. چشمی و حسین‌نژاد به همراه آریا یوسفی، نفرات دیگری هستند که همگی در پست تخصصی هافبک میانی به میدان می‌روند. شاید از این جمع فقط ۴نفر در فهرست نهایی تیم ملی قرار بگیرند.

اسدی و قدوس؛ یک رقابت نزدیک

در پست هافبک تهاجمی، ایران ۲بازیکن بسیار خوب دارد. قدوس بازیکنی است که توانسته بهترین گل این‌ماه لیگ برتر را بزند و رضا اسدی در سپاهان فوق‌العاده ظاهر شده است. البته این احتمال هم وجود دارد که جهانبخش در این پست برای ایران بازی کند اما بازگشت دوباره رضا اسدی بعد از غیبت در ۲اردو و حرف و حدیث‌هایی که درباره او شکل گرفته بود، نشان می‌دهد قلعه‌نویی به‌طور جدی او را از گزینه‌های تیم ملی کنار نگذاشته است. نکته جالب دیگر در مورد خط میانی تیم ملی، غیبت دوباره میلاد سرلک است. او فقط به اردویی دعوت شد که قرار بود سربازی‌اش را به تأخیر بیندازد.

یک جای خالی همیشگی

قلی‌زاده در مقدماتی جام‌جهانی یکی از مهم‌ترین نفرات تیم ملی بود و در خود این تورنمنت به‌صورت ثابت برای ایران بازی می‌کرد. علی اما پس از رفتن به لهستان چندبار آسیب دید و دیگر به ندیدنش در تیم ملی عادت کرده‌ایم. امیر نیز تصمیم گرفته جای خالی او را در این تیم به محمد محبی بدهد؛ بازیکنی که در کناره‌های زمین عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی داشته و انتظار می‌رود حتی در جام ملت‌ها نیز به‌عنوان یک مهره فیکس برای تیم ملی به میدان برود.

فاکتور تجربه در خط حمله

آزمون و طارمی، اعضای جدانشدنی خط حمله تیم ملی هستند با این حال، مهدی اصلا فصل خوبی را در پورتو شروع نکرده و سردار نیز هنوز یک مهره نیمکت‌نشین برای رم به شمار می‌رود. انصاری‌فرد با تصمیم امیر برای دومین بار متوالی به اردوی تیم ملی دعوت شده است. در خط حمله تیم ملی، مهرداد محمدی هم دوباره حضور دارد. قائدی و صیادمنش، فعلا اعتماد سرمربی تیم را به‌دست نیاورده‌اند و عملا به‌نظر می‌رسد از فهرست تیم ملی برای جام ملت‌ها نیز حذف شده‌اند. امیر اما یک غافلگیری بزرگ در این اردو داشته و مهاجم آماده گل‌گهر یعنی سعید سحرخیزان ۲۰ساله را به اردو دعوت کرده است.

داستان یک اعتراض

سپاهان با ۷نماینده، بیشترین بازیکن را در این اردوی تیم ملی دارد؛ اتفاقی که موجب اعتراض ملایم ژوزه مورایس و البته پاسخ بسیار تند فدراسیون فوتبال شد. سپاهانی‌ها نیز به سرعت عقب‌نشینی کردند تا مهره‌های این تیم فعلا بدون هیچ مشکلی در اردوی تیم ملی حاضر باشند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqam5x

آخرین اخبار