تاریخ انتشار: 1402/10/08 19:15
کد خبر: 1265085

لغو بازی سوپرجام ترکیه در عربستان به دلیل حمایت از مردم غزه

دیدار سوپرجام فوتبال ترکیه که قرار بود در پایتخت عربستان سعودی برگزار شود به دلیل وقوع یک اتفاق غیرمنتظره لغو شد.
لغو بازی سوپرجام ترکیه در عربستان به دلیل حمایت از مردم غزه

دیدار تیم‌های گالاتاسرای و فنرباغچه در سوپرجام فوتبال ترکیه که قرار بود امشب (جمعه) در شهر ریاض عربستان برگزار شود، به دلیل مخالفت مقامات سعودی با درخواست میهمانان ترکیه‌ای برای نمایش یک بنر در محکومیت جنگ در غزه و همینطور پوشیدن پیراهن‌هایی منقش به چهره مصطفی کمال آتاتورک، لغو شد.

طبق اعلام رسانه‌های ترکیه، هر دو باشگاه درخواست کرده بودند که با بنری که روی آن نقل قول معروف آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه مدرن، «صلح در خانه، صلح در جهان» به میدان بروند که هدف آنها از این کار اعلام حمایت از مردم غزه در جنگ با اسرائیل بوده است. همچنین آنها قصد داشتند با پیراهن‌هایی که تصویر آتاتورک روی آن نقش بسته بود و استقرار بنرهایی با چهره او روی سکو‌ها به میدان بروند که مقامات سعودی این اجازه را به آنها ندادند.

در پی مخالفت سعودی‌ها با درخواست میهمانان ترکیه‌ای، یک نشست بحران میان مقامات کشور میزبان با فدراسیون فوتبال ترکیه برگزار شد تا بلکه راهی برای حل این اختلاف پیدا شود.در همین حال یک خبرنگار ترکیه‌ای به نام اونور طغرل، اعلام کرده است که تصمیم تیم‌‌های ترکیه‌ای برای بردن بنرها و پوشیدن پیراهن‌های مخصوص، بدون هماهنگی قبلی با دست‌‌اندرکاران کشور میزبان و درست در آخرین دقایق پیش از برگزاری بازی اتخاذ شده است.

او در این خصوص اظهار داشت: مقامات عربستان نمی‌خواستند که چنین بنرها و پلاکاردهایی به ورزشگاه راه پیدا کنند چون ظاهراً ریاض نمی‌خواهد که در مسئله جنگ فلسطین موضع‌گیری کند.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال ترکیه، نشست بحران پایان یافته اما قرار نیست که نتیجه‌ آن در قالب بیانیه‌ای رسمی منتشر شود. البته طبق ادعای نشریه حریت ترکیه، نتیجه نشست این شده که دو تیم فنرباغچه و گالاتاسرای از انجام بازی در خاک عربستان صرفنظر کرده‌اند و قرار است که امشب به ترکیه برگردند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/mmd7pw

آخرین اخبار