تاریخ انتشار: 1402/08/17 13:28
کد خبر: 1260785

منهای ورزش | روشی متفاوت و ساده برای پخت شلغم؛ حتماً امتحان کنید

شلغم یکی از سبزیجات پرخاصیت است که طعمی شیرین و دلچسب دارد. این سبزی را می توان به روش های مختلفی پخت.
منهای ورزش | روشی متفاوت و ساده برای پخت شلغم؛ حتماً امتحان کنید

شلغم ازجمله سبزیجات پرخاصیتی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی شامل کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، فولات، فسفر، کلسیم و مقادیری از ویتامین c است. این خوراکی پرخاصیت مزه خاصی ندارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را به‌تن‌هایی مصرف کنند؛ بنابراین استفاده از شلغم در سوپ و آش موجب می‌شود تا بوی بد شلغم گرفته شود و خوردن آن دلپذیرتر باشد.

اما خوردن شلغم به تنهایی هم بسیار خاصیت دارد و به خصوص برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. پختن شغلم نیاز به رعایت نکات خاصی دارد، وگرنه مزه آب می‌گیرد و قابل خوردن نیست.

مثلا بعضی‌ها شلغم را داخل یک قابلمه پر از آب می‌اندازند و روی حرارت می‌گذارند تا بپزد. اما با روشی که ما در اینجا می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم، می‌توانید شلغم خوشمزه و مقوی بپزید که هم طعم خوبی دارد و هم خاصیتش بیشتر می‌شود. هنگام خرید شلغم توجه داشته باشید که شلغم‌های ریز و سفت را انتخاب کنید. شلغم درشت یا شلغمی که نرم باشد، مناسب نیست. اگر دوست دارید شلغم خوشمزه بپزید، درا دامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

  • شلغم: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه

برای پختن شلغم اول باید شلغم‌ها را خوب بشویید و سر و ته آن را با چاقو ببرید. حالا چند کیسه فریزر تمیز بردارید و داخل هر کیسه سه عدد شلغم بگذارید و در کیسه را خوب گره بزنید. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و آن را تا نیمه از آب پر کنید.

حالا کیسه‌های شلغم را داخل قابلمه بگذارید و درب قابلمه را ببندید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید؛ سپس حرارت را کم کنید و اجازه بدهید شلغم‌ها حدود یک ساعت با حرارت کم بجوشد تا بپزد. در آخر کیسه‌های شلغم را از قابلمه خارج کنید و در آن را باز کنید و شلغم‌ها را بیرون بیاورید. می‌بینید که شلغم حسابی پخته و له شده است. با این روش شلغم بسیار خوشمزه می‌شود. آبی که داخل کیسه‌ها جمع شده است نیز برای سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفید است، پس آن را دور نریزید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/mmdogb

آخرین اخبار