تاریخ انتشار: 1402/10/07 10:22
کد خبر: 1264942

چراغ سبز روشن شد؛ طوفان نقل و انتقالات در انتظار پرسپولیس و استقلال

با توجه به رای جدید کمیته استیناف باید منتظر نقل‌و انتقالات طوفانی در ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس بود.
چراغ سبز روشن شد؛ طوفان نقل و انتقالات در انتظار پرسپولیس و استقلال

رای جدید کمیته استیناف مبنی بر برگرداندن امتیازات کسر شده از ۲ باشگاه سپاهان و پرسپولیس با واکنش‌های متعددی روبرو شده است. تیم‌های مدعی از جمله همین پرسپولیس و استقلال اعتقاد دارند که بخشیدن این جریمه که پیش‌تر از سوی کمیته انضباطی تصویب شده، به سود باشگاه سپاهان است و این تیم اصفهانی کاملا از شرایط موجود منتفع شده است. به زعم منتقدان، سپاهان مثل ۲ تیم پایتخت، سختگیری‌های لازم برای رعایت سقف قرارداد را نداشته و توانسته بازیکنان مدنظر که عمدتا در زمره گران‌ترین بازیکنان ایران هستند را گرد هم بیاورد.

پرسپولیس و استقلال از ابتدای فصل با اشاره به این مورد که قانون سقف قرارداد دستشان برای تقویت تیم را بسته، همواره از این موضوع گلایه داشته‌اند. پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی، به واسطه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا، تلاش زیادی کرد تا حداقل مجوز عبور از سقف را برای یک مهاجم گران‌قیمت خارجی به‌دست بیاورد ولی نهایتا موفق نشد. استقلال هم که به گواه اظهارات سرمربی و مدیران این باشگاه، با سخت‌گیری بر قرارداد بازیکنان و لطف آن‌ها مبنی بر کم‌ کردن میزان قراردادشان، تیم را نزدیک سقف قرارداد جمع کرده و قراردادها را بستند.

حالا اما اتفاق جدید، می‌تواند منجر به انقلابی جنجالی در بازار نقل و انتقالات شود. الان به وضوح مسئولان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس پی برده‌اند که رعایت سقف، «نمایشی» است. این موضوعی است که در روزهای گذشته در بیانیه‌ و اظهارات ۲ باشگاه مذکور، به آن پرداخته و اشاره شده است. همین تفکر پایه‌گذار اتفاق بعدی خواهد شد؛ اینکه آن‌ها با توپ پر وارد بازار نقل‌وانتقالات شوند و دیگر برای خریدن ستاره‌های گران‌قیمت، چرتکه نیندازند. اگرچه انتظار می‌رود این تغییرات طوفانی در همین نیم‌فصل رقم بخورد ولی در مجموع بیش از ۱۰ تغییر در ۲ تیم مطرح پایتخت رقم خواهد خورد.

استقلال که باتوجه به صحبت‌های رسمی جواد نکونام مبنی بر خواستن ۵ بازیکن جدید، می‌تواند حساب و کتاب‌های قبلی را کنار گذاشته و سراغ مهره‌های خارجی و ستاره‌های گران‌قیمت‌تر لیگ برود. آن‌ها با وجود آنکه در ابتدای فصل در مقایسه با ۲ رقیب دیگر، فعالیت پررنگی در بازار نداشتند، به صدر جدول رسیدند و حالا هم برای بالانشینی در جدول، نیاز دارند تا سر کیسه را حسابی شل کنند. جواد نکونام درباره نیاز تیمش به خریدهای جدید می‌گوید: «تیم ما برای نیم فصل دوم نیاز به تقویت دارد و حداقل ۵ بازیکن می‌خواهیم و امیدوارم یارگیری کنیم تا نیم فصل دوم بهتری داشته باشیم. تا اینجا نیز کادرفنی و بازیکنان سنگ تمام گذاشتند و هواداران نیز حمایت کردند».

این صحبت‌ها قبل از آن بود که کمیته استیناف رای صادره علیه سپاهان و پرسپولیس را برگرداند. بدیهی است پس از آن، نگاه نکونام و استقلال، به بازار نقل‌وانتقالات، مثل سابق نخواهد شد.

شرایط در پرسپولیس هم مشابه است. یحیی از ابتدای فصل از اینکه بازیکنان مدنظرش جذب نشده‌اند، شاکی است. او بارها به مدیرعامل باشگاه طعنه زده که نتوانسته مثل رقبا یارگیری کند. مسئولان پرسپولیس اما هر بار به بهانه اینکه سقف قرارداد دست آن‌ها را کوتاه کرده، از پایبند بودن به قانون حرف زدند. حالا که این رویه دستخوش تغییر و تحول شده، به غیر از یحیی، هواداران پرسپولیس هم منتظر عملکرد مدیریت این باشگاه در نقل‌وانتقالات باشگاه هستند تا با ورود چهره‌های جذاب، سیمای این تیم در نیم فصل دوم تغییری ملموس کرده و آن‌ها را دوباره به سمت قهرمانی در لیگ برتر ببرد. پرسپولیس از ابتدای فصل تا به الان مشکل بازیکن در چند پست، به ویژه خط حمله و دفاع چپ داشته ولی مصدومیت تعدادی از بازیکنان این باشگاه، ابهام درباره خدمت سربازی یکی ۲ نفر دیگر و نمایش ضعیف چند بازیکن در پست‌های مختلف، همگی دست به دست هم داده تا این تیم حداکثر نیاز به ۸ تغییر در نقل و انتقالات داشته باشد.

حالا از آنجا که داستان پر بودن فهرست هم دردسری برای مربیان ۲ تیم به‌بار آورده از الان به بعد، گمانه‌زنی درباره فهرست خروج و ورود سرخابی‌ها شدت بیشتری خواهد گرفت. وجه اشتراک این اتفاق ولی یک چیز خواهد بود: بعید است دیگر کسی سقف قرارداد را جدی بگیرد. 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/relda6

آخرین اخبار