تاریخ انتشار: 1402/07/21 10:21
کد خبر: 714391

بیانی: استقلال از تعطیلی لیگ برتر ضربه خورد/ فوتبال ما اسیر برنامه‌ریزی غلط شده است

پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد، تعطیلی طولانی مدت لیگ روی همه تیم‌ها اثر منفی گذاشته است و شاگردان نکونام از این قاعده مستثنی نیستند و در دیدار مقابل مس شرایط خیلی خوبی نداشتند.
بیانی: استقلال از تعطیلی لیگ برتر ضربه خورد/ فوتبال ما اسیر برنامه‌ریزی غلط شده است

شاهرخ بیانی درباره پیروزی استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: تعطیلی طولانی مدت لیگ برای همه تیم‌ها دردسرساز شده است و همه مربیان و بازیکنان هم از این شرایط ناراضی هستند.

وقتی یک بازیکن تمرین می‌کند باید بازی رسمی هم انجام دهد و نمی‌توانیم بگوییم که تیم را با بازی دوستانه در شرایط مسابقه قرار می‌دهیم و آمادگی بازیکنان را حفظ می‌کنیم، چون شرایط بازی دوستانه و رسمی خیلی متفاوت است.

استقلال هم از این قاعده مستثنی نبوده است و دیدیم که شاگردان نکونام هم به خاطر اینکه حدود 40 روز یک بازی رسمی هم انجام نداده بودند شرایط خیلی خوبی نداشتند و آبی‌پوشان از وقفه لیگ ضربه خوردند. خوشبختانه با تمام این تفاسیر استقلال سه امتیاز مهمی را در رفسنجان به دست آورد و صدرنشین هم شد که نکته مهمی است.

وی ادامه داد: در بازی مس - استقلال فوتبال خیلی زیبایی را شاهد نبودیم. تیم‌ها از هم شناخت خوبی داشتند و برای همین هم بازی بسته‌ای را انجام دادند. در این مسابقه بازیکنان هر تیم وقتی توپ را از دست می‌دادند با پرس زیاد سعی می‌کردند که دوباره توپ را در اختیار بگیرند.

نکته دیگر درباره این بازی این بود که موقعیت‌های آنچنانی روی دروازه‌ها خلق نشد و فوتبال نزدیکی را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم. به دلیل اینکه بازیکنان دو تیم خیلی آماده نبودند شاهد تعویض‌های زیادی هم بودیم. من امیدوارم در ادامه استقلال بتواند با آمادگی بیشتری بازی‌هایش را انجام دهد، به شرطی که بازی‌ها متوقف نشود.

«تیم‌ها معمولاً تا هفته‌های پنجم و ششم شکل بازی خودشان را پیدا می‌کنند، اما در لیگ ما در هفته هفتم انگار تازه مسابقات شروع شده است.»، بیانی با بیان این جمله تصریح کرد: وقفه‌ و فاصله زیاد بین مسابقات این‌قدر زیاد است که تا یک تیم می‌خواهد شکل بگیرد و بازیکنان به هماهنگی لازم برسند مسابقات تعطیل می‌شود و مربیان باید دوباره برنامه تمرینی و آماده‌سازی بازیکنان را از اول اجرا کنند. تعطیلی 40 روزه روی همه تیم‌ها تأثیر منفی گذاشته است و در این میان بازیکنان بیشترین لطمه را می‌خورند و در خطر مصدومیت قرار می‌گیرند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در پایان خاطر نشان کرد: وقتی شرایط سایر کشورها و رقبای خودمان را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها به بهترین شکل برنامه‌های‌شان را مدیریت کردند. کشورهای عربستان، ژاپن، کره جنوبی و ... هم بازی‌های آسیایی، لیگ قهرمانان و بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی را پیش رو داشتند، اما هیچ‌کدام لیگ‌شان را تعطیل نکردند. فوتبال ما اسیر برنامه‌ریزی غلط شده است. ما نباید برای بازی‌های آسیایی و دو بازی دوستانه تیم ملی بزرگسالان لیگ را 40 روز تعطیل می‌کردیم.

منبع : تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vqzw7j

آخرین اخبار