تاریخ انتشار: 1402/11/03 11:46
رئیس هیات شطرنج استان خبر داد؛
کد خبر: 1266344

کرمانشاه، میزبان ۳۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام "تاق‌بستان"

رئیس هیات شطرنج کرمانشاه از میزبانی ۳۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام "تاق‌بستان" خبر داد.
کرمانشاه، میزبان ۳۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام "تاق‌بستان"

به گزارش فرتاک ورزشی

نشست خبری رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (سوم بهمن‌ماه) برگزار شد.

"داریوش کرمی" رئیس هیات شطرنج استان در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی "جام تاق‌بستان" که پنجشنبه پنجم لغایت ۱۲ بهمن‌ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات حدود ۳۰۰ شطرنج‌باز داخلی و خارجی از یازده کشور حضور خواهند داشت که ۲۹ نفر آنها خارجی و شش نفر نیز استاد بزرگ شطرنج هستند.

وی افزود: افتتاحیه این دوره از مسابقات پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه مصادف با میلاد امیرمؤمنان علی‌(ع) و روز پدر، ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در سالن شهید بهشتی ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

کرمی یازده کشور شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات را انگلیس، دانمارک، بلژیک، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، هند، فیلیپین، عراق، افغانستان و پاکستان عنوان کرد و بیان داشت: شطرنج‌‌بازانی از کشورهای بلاروس و گرجستان نیز احتمال حضور در این دوره از مسابقات را دارند.

 به گفته رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه ۵۰ نفر از بانوان و آقایان کرمانشاهی در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد که هفت نفر از آنها طی دو سال گذشته به اردوی تیم ملی رده‌های سنی پایه و جوانان دعوت شده‌‌اند.

وی هزینه برگزاری این دوره از مسابقات در استان با احتساب جایزه نقدی ۳۶۰ میلیون تومانی را، حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی به خودی خود دشوار است اما با ارتباطات انجام گرفته این دوره از مسابقات بدون هیچگونه چالشی برگزار خواهد شد.

 کرمی در گوشه دیگری از سخنانش تعداد شطرنج‌بازان سازمان یافته در استان را حدود ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری ۱۱۶ ورزشکار جدید به تعداد بیمه‌شدگان ورزشی این هیات افزوده شده است.

رئیس هیات شطرنج استان در ادامه اشاره‌ای هم به عملکرد این هیات شطرنج استان طی دوسال گذشته داشت و گفت: در سال ۱۴۰۰ زیرساخت‌های برگزاری مسابقات هفتگی در استان را آماده و مسابقات رپید(سرعتی) و بلیتس (برق‌آسا) را نیز برگزار کردیم، همچنین میزبانی فینال مسابقات آسیایی بانوان را بر عهده گرفتیم.

کرمی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز علاوه بر برپایی مسابقات هفتگی در اردیبهشت‌ماه میزبان انتخابی تیم ملی دختران در رده‌های سنی مختلف بودیم و اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام تاق‌بستان را نیز با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت‌کننده در سطح بالایی برگزار کردیم.

 وی همچنین از برگزاری دو دوره مربیگری و داوری درجه سه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در همین سال نیز تیم شطرنج کرمانشاه موفق شد نائب قهرمان لیگ دسته یک کشور شود که خروجی آن ورود سه بازیکن به تیم ملی بود.

کرمی یادآور شد: در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز تیم شهرداری کرمانشاه در مسابقات استانی لیگ برتر شطرنج که به میزبانی فدراسیون شطرنج، در تهران برگزار شد توانست مقام سوم را کسب کند که از جمله موفقیت‌های خوب ما در تیم‌های لیگ برتر بود.

رئیس هیات شطرنج خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز میزبان رده‌های سنی انتخابی تیم ملی آقایان در کرمانشاه بودیم و مسابقات بین‌المللی شطرنج جام تاق‌بستان را هم در پیش‌رو داریم که امیدواریم مانند سال قبل میزبان شایسته‌ای برای ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات باشیم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/wkq95x

آخرین اخبار