تاریخ انتشار: 1398/03/10 16:02
کد خبر: 98186

قوچان‌نژاد: غیبت ستاره‌های ایتالیا تاثیرگذار بود

کارشناس والیبال ایران گفت: نمی‌خواهم ارزش پیروزی ایران مقابل ایتالیا را کم کنم، اما غیبت ستاره‌های حریف روی نتیجه تاثیرگذار بود.

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد پیروزی 3 بر یک ایران برابر ایتالیا در نخستین بازی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال اظهار داشت: با شرایطی که وجود داشت کسب این پیروزی تاحدودی قابل پیش‌بینی بود. نمی‌خواهم بگویم که ایتالیا ضعیف بود، اما به هر حال آنها چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتند. با شرایط موجود حدس می‌زدیم که اگر ایران روز خوبی داشته باشد بتواند ایتالیا را شکست دهد.

وی ادامه داد: بازهم تاکید می‌کنم که اصلاً دوست ندارم ارزش پیروزی ایران را کم کنم، اما ایتالیا بازیکنان مانند زایتسف، خوانتورنا، وتوری، لانزا و... را در اختیار نداشت و نمی‌توان از قدرت این بازیکنان به راحتی گذشت. به هر حال آنها بازیکنان تاثیرگذرای هستند و بدون شک غیبت آنها روی نتیجه بازی تاثیر داشت، چراکه این چهره‌ها تجربه بالایی دارند و می‌توانند در لحظه روند بازی را تغییر دهند.

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: به عقیده من ایران از آب گل آلود ماهی گرفت و ریسک نکرد. به هر حال بازی اول بود و ایران در سالیان اخیر معمولاً در بازی‌های نخست بازنده بود؛ ضمن اینکه تیم حریف با تمام قوا نیامده بود و ایران تصمیم گرفت اجازه پیروزی به آنها ندهد. شاید این پیروزی خیلی به درد ایران بخورد و بتواند سد خوبی برای مطرح شدن برخی انتقادها باشد.

قوچان نژاد با اشاره به کم بازی دادن به جوان‌ی همچون یلی، مجرد، کریمی، شریفی و... عنوان کرد: میدان ندادن به جوانان همچون تیغ دولبه است؛ ایتالیا به جوانان خود میدان می‌دهد و از تجربه آنها در انتخابی المپیک و المپیک استفاده می‌کند، اما ما تصمیم گرفتیم پیروز شویم و شاید به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها صعود کنیم. ایتالیایی‌ها برای شکست در یک مسابقه از یک تورنمنت معمولی حسرت خواهند خورد و امیدوارم شرایط به گونه‌ای نشود که ما در مسابقات انتخابی المپیک حسرت بخوریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nlrbr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



برد دیرهنگام یاران قوچان‌نژاد در لیگ استرالیا