تاریخ انتشار: 1396/08/27 14:08
کد خبر: 173305

اختصاصی/ پیش بازی اتلتیکو مادرید و رئال مادرید/ پیروزی در دیداری که می تواند حکم طلا داشته باشد

دربی حساس شهرمادرید بین تیم های اتلتیکو و رئال در هفته دوازدهم لالیگا امسب برگزار خواهد شد.
اختصاصی/ پیش بازی اتلتیکو مادرید و رئال مادرید/ پیروزی در دیداری که می تواند حکم طلا داشته باشد

، امشب از ساعت 23:15دقیقه به ایران و درهفته دوازدهم از رقابت های لالیگا، اتلتیکو مادرید در ورزشگاه جدید خود موسوم به واندا متروپولیتانو، دربی شهر مادرید را مقابل رئالی برگزار خواهد کرد که فاصله ۸ امتیازی هر دو تیم، بویژه کهکشانی ها با رقیب دیرینه و سنتی اش بارسلونا، سبب شده استرس وحساسیت فراوانی در این بازی مهم و تاحدودی تعیین کننده به اوج خود برسد.

احتمالا زیدان یکی از دیدارهای کلیدی وحیاتی خود را همانند همتایش، سیمیونه، طی دو فصل اخیرش درلالیگا را تجربه کند، زیرا شکست کهکشانی ها دراین بازی باتوجه به بازی نسبتا آسان بارسا مقابل لگانس ،اختلاف امتیاز را به۱۰الی ۱۱ امتیازخواهد رساند و درچنین شرایطی گرفتن بارسا تا حدود زیادی غیرممکن به نظر می رسد، هرچند دیدارهای زیادی تا آخر فصل باقی مانده است.اما عوامل روحی و روانی ناشی از این اختلاف امتیاز  کار را بر زیرو و شاگردانش سخت ودشوار می کند.

ازطرفی دربی امشب پایتخت ازاین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این بازی برای هر دو تیم شهر مادرید با توجه به حاشیه امنیتی که بارسا نسبت به هردوتیم دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا کسب سه امتیاز این بازی مهم و حساس، برای هر یک از این دو تیم به مصابه ی ماندن در کورس رقابت ها برای کسب عنوان قهرمانی در لالیگا محسوب می شود و باخت هرکدام مطمئنا به معنای دور شدن از فتح لالیگا بشمار می رود. به همین منظور، هم زیزو و هم ال چولو برای کسب پیروزی وکم کردن فاصله با آبی اناری ها، گام به زمین واندا مترو پولیتانو خواهند گذاشت. هرچند شاگردان سیمیونه در فصل جاری لالیگا، تاکنون شکستی را متحمل نشده اند، اما آنها یقینا دوست ندارند که نخستین باخت خود را آن هم بعنوان میزبان از رقیب دیرینه و سنتی خود در دربی مادرید، درورزشگاه تازه تاسیس خود،تجربه کنند.

سییمونه در بازی امشب، کهکشانی ها را از ابتدای بازی در یک سوم دفاعی خودش و آنگاه دریک سوم میانی زمین تحت فشار قرار خواهد داد تا با استفاده از اشتباهات زیادی که این روزها مدافعین وحتی خط میانی رئال، مرتکب می شوند، نهایت استفاده ببرد تا ازطریق حمله سریع و ضد حمله دروازه کهکشانی ها را روی پاشنه بچرخاند.

مطمئنا سیمیونه در این بازی ازچند تاکتیک برای رسیدن به دروازه رئال استفاده خواهد کرد؛ دفاع فشرده وچند لایه و بستن فضاهای کلیدی و کناره ها که همواره مکان طراحی حملات مارسلو و کارواخال است و استفاده از شروع مجددها از دیگر برنامه های سیمیونه این مربی باهوش وانرژیک آرژانتینی اتلتیکو مادرید بشمار می رود.

با توجه به سرعت انتقال بازیکنان ال چولو که زبانزد خاص وعام است، او در بازی امشب از مدل همیشگی ۲-۴-۴که تلفیفی از مدل خطی و لوزی ۲-۴-۴ می باشد، استفاده می کند و همین عامل باعث شده که برنامه هایش غیرقابل پیش بینی باشد. او بیشتر ازکناره ها به ویژه سمت چپ خود حرکت می کند و دو شاتلر(هافبک های کناری) او به خوبی به عمق می زنند و بازی ترکیبی را با مهاجم سایه را انجام می دهند.

0V6X0CqEf0HB

سیمیونه در بازی امشب از اوبلاک درون دروازه،گودین،ساویچ،فلیپه لوییز و خوانفران درخط دفاعی استفاده می کند. گابی و توماس (کوکه)درمرکز خط میانی بکار گرفته می شوند. سائول نیگوئز و کاراسکو(کوکه)بعنوان دو هافبک کناری وارد بازی می شوند و کوریا (گامیرو)و گریزمان بعنوان دومهاجم در پیشانی خط حمله اتلتی، به بازی گرفته می شوند که افت شدید گریزمان یکی از عوامل نتایج ناپلئونی این فصل روخی بلانکوس ها محسوب می شود.

سیمیونه استاد بازی گرفتن از بازیکنان تیمش درجهان فوتبال معروف است و همیشه از کنار زمین انرژی مثبت را به درون زمین و حتی بین تماشاگران خودی منتقل می کند، گویی او درون زمین، تیم را فرماندهی می کند. او سبک خاص خود را درکنار زمین دارد.

اما درآن سوی زمین، رئال مادریدی قرار دارد که پس باخت به خیرونا دیگر تیم ایالت کاتالان، با انتقادات فراوانی روبرو شد.شاگردان زیروی کاریزماتیک، مطلقا دوست ندارند که دوباره با چالش جدیدی مواجه شوند. آنها با توجه به فاصله امتیاز نسبتا زیادی که با بارسا دارند، نتیجه مساوی هم آنها را، وحتی رقیب امشب شان را راضی وخشنود نخواهد کرد و نتیجه ای به جز پیروزی، حکم یاس ونا امیدی را برای هردو تیم درپی خواهد داشت.همین امر باعث می شود که هر دوتیم در بازی امشب احتیاط و محافظه کاری را،به کلی کنار بگذارند و شاهد یک بازی تهاجمی وجذاب و فیزیکی ازجانب دو طرف باشیم.

QNdOmfCWN4NQ

زیزو پس از باخت از تاتنهام درومبلی برای ریکاوری روانی تیمش جهت ادامه مسیر سخت ودشوار لالیگا و چمپیونزلیگ ،نیاز مبرمی به پیروزی دراین دیدار دارد،کاری که درچند سال اخیر درلالیگا حاصل نشده است.آیا زیزو بالاخره این طلسم را خواهد شکست، تا دوباره آب رفته را به جوی برگرداند.

زیزو در بازی امشب احتمالا از سیستم ۲-۱-۳-۴ استفاده خواهد کرد.او از کاسیا(کاسیاس)درون دروازه،واران، راموس، کارواخال، مارسلو پس ازمدت ها، درکنار هم درخط دفاعی باری می کنند. کاسیمیرو، مودریچ و کروس سه بازیکن خط میانی کهکشانی ها، خواهند بود که دراین میان کاسیمیرو وظیفه سنگین ومهمی درپوشش وحمایت از بازیکنان عقب زمین، بویژه دو مدافع کناری درهنگام نفوذ وحرکت رو به جلو وهمچنین دو هافبک کناری اش در زمان اضافه شدن به خط حمله را دارد. ایسکو بعنوان بازیکن آزاد بین خطوط از شعاع حرکتی و آزادی عمل بسیاری برخوردار است.او یکی ازبهترین هافبک های توپ نگه دار فوتبال جهان است، و از هوش وخلاقیت بالایی در بازی مهم وحساس برخوردار است. حرکات ایسکو غیر قابل پیش بینی است وبدین ترتیب او می تواند فشردگی خطوط میانی و دفاعی اتلتیکو را بشکافد و در نهایت کریس رونالدو که شرایط مناسبی را درفصل جاری لالیگا تجربه نمی کند، درکنار کریم بنزما که با تحرک فراوان وجابجایی ها دائمی ،فضاهای مناسبی را درعمق خط دفاعی حریف ایجاد می کند تا سایر همبازیانش ازآن استفاده کنند،وارد این بازی مهم وحساس خواهند شد.

آمار وارقام دوتیم را در زیر مشاهده می کنیم.

رئال مادرید در ۲۷ دیدار اخیر خود، در ۲۳ بازی حداقل دو گل بثمر رسانده است.

درآن سوی اتلتیکو در ۱۵ بازی اخیر خود در لالیگا شکستی نداشته است.

رئال مادرید در ۵ بازی از۶ بازی اخیرش در لالیگا برنده از زمین خارج شده است.در ۶ دیدار اخیر این دوتیم،اتلتیکو صاحب دو پیروزی شده است و رئال هم دو بار پیروز از میدان بیرون آمده است و دو بازی آنها، کار به تساوی کشیده شده است.

رئال طی این شش بازی توانسته است که ۹بار دروازه اتلتیکو را باز کند،حال آن که اتلتیکو فقط ۵بار دروازه کهکشانی ها را باز کرده است.امیدوارم همانند سایر دیدارهایی که این دوتیم طی سال ها اخیر روبروی هم انجام داده اند،شاهد دیداری جذاب،زیبا،سریع و با نشاطی باشیم تا از نکات فراوان آموزشی وفنی وجزییات آن درتمام زمینه ها،بهره ها بگیریم.

نویسنده: امین یردانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2arrey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت های زیدان پس از شکست عجیب تیمش؛عدالت برای ما اجرا نشد!