تاریخ انتشار: 1397/06/16 20:27
کد خبر: 131286

ایتالیا- لهستان؛ لاجوردی پوشان به دنبال اعتبار از دست رفته

ایتالیا غایب بزرگ جام جهانی 2018 امشب برابر لهستان قرار میگیرد تا اعتبار از دست رفته خود را برگرداند.
ایتالیا- لهستان؛ لاجوردی پوشان به دنبال اعتبار از دست رفته

امین یزدانی؛ امشب و از ساعت ۱۵: ۲۳ به وقت ایران دو تیم ایتالیا و لهستان در چارچوب رقابت‌های لیگ ملتهای اروپا در ورزشگاه رناتو دال آرای شهر بولونیا به مصاف یکدیگر می روند.این بازی از گروه سه در لیگ A ملت های اروپا انجام میشود.

آتزوری پس از ناکامی در راهیابی به جام جهانی روسیه، مانچینی را به جای ونتورا در راس کادر فنی تیم ملی قرار گرفت،تا خون تازه ای در رگ های لاجوردی پوشان جاری کند.ایتالیایی ها درصددند که مجددا عزم خود را برای رقابت با تیم های معتبر فوتبال اروپا،جزم کنند.آنها پس از برزیل و بهمراه آلمان پرافتخارترین تیم جهان هستند،هرچند دراین رقابت ها فقط یک بار توانستند برقله اروپا دست یابند.مانچو تغییرات زیادی را درتیم ملی انجام داده است و نسل جدیدی را برای آینده فوتبال ملی ایتالیا درنظر گرفته است.

لاجوری پوشان ایتالیایی پس از کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان،کم کم به دوران افول خود درسطح بین المللی نزدیک شدند.آنها در دو جام جهانی متوالی و در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نتوانستند حتی از مرحله گروهی صعود کنند،تا اینکه در دوران هدایت ونتورای سنت گرا، که سابقه قابل قبول و دفاعی درکارنامه اش دیده نمیشود،بکلی از رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازماندند.آیا  آتزوری می تواند با مانچو که کارنامه معمولی در سطح باشگاهی دارد،باردیگر ار بحران خارج شود و دوباره به دوران مجد،عظمت و پرافتخار گذشته اش بازگردد؟

 از طرفی آتزوری فقط در برهه ای از زمان، با چزاره پراندلی توانست به دیدار نهایی یورو ۲۰۱۲ برسد که در آن دیدار با ۴ گل،قافیه را به اسپانیا باخت و تاکنون نتوانست همان ایتالیایی باشد که همگان از آن انتظار دارند.حرفه مربیگری در ایتالیا ،همانند کشور برزیل ،یکی از دشوارترین کارهای ممکن در کشور است و مانچو این ریسک بزرگ را به جان خریده است.تمامی علاقه مندان فوتبال

جهان منتظرند تا بازی آتزوری دریک رقابت رسمی را به نظاره بنشینند تا درمورد آینده این تیم ارزیابی درست ودقیقی داشته باشند.  شاید ایتالیای ها با درخشش در  لیگ ملت‌های اروپا بتوانند مسیر خوبی برای فرار ازبحرانی که پیش ازجام جهانی اخیر، در آن فرو رفته بودند،بیرون آیند تا بار دیگر یکی از قطب ها وسبک های فوتبال جهان مجددا گام به رقابت های بزرگ قاره ای و بین المللی برای کسب عناوین بگذارد.

درآن سوی زمین لهستانی قرار دارد که با ناوالکا به جام‌جهانی روسیه صعود کرد،اما عقاب ها در آنجا نتوانستند بازی های قابل قبولی را انجام دهند.آنها در گروهی که همه امیدوار به صعودشان آن هم بعنوان تیم نخست بودند، به سرعت از گردونه رقابت ها کنار رفتند،تا ترکش های عدم صعود عقاب های اروپا،منجر به برکنار ناوالکا ازهدایت تیم ملی شود.پس از آن ،مسولان فدراسیون فوتبال لهستان که بونیک افسانه ای در راس آن قرار دارد، یرژی بژنتشک را بعنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند.تیم تحت هدایت بژنتشک در نخستین بازی پس از جام جهانی،باید به دیدار ایتالیایی برود که خود برای برون رفت ازشرایط سخت ودشواری که درآن قرار دارد،نیازی مبرمی به کسب پیروزی دارد.

بنابراین این دیدار می تواند از جذابیت و زیبایی مضاعفی برخوردار باشد.هرچند این بازی برای شروع کار بژنتشک سخت است و ابتدا برای نباختن وارد زمین میشود،اما این بازی می تواند عیار واقعی هردوتیم بحران زده را مشخص کند.

 پرتغال دیگر تیم این گروه سه تیمی است. آیا عقاب های اروپا با هدایت بژنتشک، می توانند به دوران خوب پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازگردند؟ خواهیم دید.

 دوتیم ایتالیا و لهستان در ۷, دیدار اخیری که مقابل هم برگزار کرده اند،کفه ترازو  بسود ایتالیایی ها سنگینی می کند.زیرا آتزوری در آن ۷ دیدار صاحب ۳ پیروزی در برابر ۲ پیروزی لهستان شده اند و یک دیدار آنها نیز کار به تساوی کشیده شده است.

در بازی امشب باید شاهد چهره های جدیدی درترکیب اولیه هر دوتیم باشیم،بلوتی در تیم ایتالیا و لواندوفسکی درتیم لهستان می توانند،نقش تاثیرگذاری در مسیر گلزنی هردوتیم داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nwbvx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جام جهانی ۲۰۱۸ رنکینگ فیفا را زیر سوال برد!